پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

ضرورت اهمیت مدیران شهری به موضوع خلاقیت و نوآوری

  • کد خبر: ۱۳۱۲۴۳
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
ضرورت اهمیت مدیران شهری به موضوع خلاقیت و نوآوری
نماینده شورای اسلامی شهر مشهد در امور شهر خلاق و رییس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد بر ضرورت اهمیت مدیران شهری به موضوع خلاقیت و نوآوری تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید طهوریان عسکری، عضو شورای اسلامی شهر مشهد درحاشیه بازدید از گروه شهرخلاق اظهارکرد: شهر خلاق درگاه موثر تعامل و مشارکت پذیری شهروندان در امور شهری است که برون داد بین المللی دارد و یکی از اتفاقات و ایده‌های بسیار خوب در شهرداری مشهد است که می‌تواند با نگاه به آینده شهر و شهر نوآور منشاء تحولات و موفقیت‌های فراونی برای شهر و شهروندان شود.
وی در خصوص اهمیت خلاقیت و نوآوری در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی مدیریت شهری مشهد گفت: نکته اولی که باید در مورد شهر خلاق یادآور شد، توجه به این موضوع می‌باشد که در درجه اول مدیران ارشد مجموعه شهرداری به این باور قائل باشند، که اگر قرار هست در محیط کاری و مسیر رشد و تعالی خودشان موفق باشند، قطعا یکی از ابزار‌هایی که می‌تواند به آنان کمک کند و یا درصد زیادی در موفقیت شان اثرگذار باشد موضوع خلاقیت و نوآوری است.
طهوریان عسکری افزود: طبیعی است شهری که از نوآوری و خلاقیت برخوردار است هم اداره شهر ارزان‌تر است و هم مدیریت شهر برای مدیران دارای مسئولیت شهری راحت‌تر خواهد بود. از این حیث در عرصه خلاقیت و نوآوری، موضوعات مختلفی را می‌توان ورود کرد و کمک کرد که شهر تبدیل به یک شهر مدرن اسلامی شود و بتواند از ابزار و تکنولوژی استفاده خوب و کاملی را استفاده نماید.
طهوریان عسکری ادامه داد: باید این نکته را گوشزد کنم که درست است شهرداری مشهد درحوزه شهرخلاق به پروتکل‌ها و قواعد بین المللی رجوع میکند، اما سرلوحه تمام نگاه مدیریتی مان باید حوزه مدیریت اسلامی باشد و موضوع شهر دوستدار کودک هم یکی از وجه‌هایی است که به صورت ویژه‌تر باید به حوزه کودک اسلامی پرداخته شود.

امیدواریم مشهد به معنای واقعی تبدیل به شهر مردم محور باشد

وی در ادامه افزود: حوزه آب در شهر مشهد نیز یکی دیگر از دغدغه‌های جدی است. موضوع شهردوستدار آب هم فرصتی فوق العاده است هم برای توجه دادن به همشهریان و از سوی دیگر به مدیران و مسئولین، چرا که برای اداره درست، بهینه و بجا، در مصرف آب در پروژه‌ها و امکاناتی که در در اختیار نظام مدیریت شهری می‌باشد، ضروری است.
رییس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه با بیان موضوعات مختلف دیگر که می‌تواند کمک کننده حوزه شهرخلاق باشد، اظهار کرد: موضوعات دیگر با محوریت حوزه ادبیات و حوزه صنایع دستی در شهر مشهد، می‌تواند کمک کننده حوزه شهرخلاق باشد.
وی تصریح کرد: امید است همه در نظام مدیریت شهری، هم در شهرداری، شورا و وزارت میراث فرهنگی، دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم موضوع ثبت جهانی فردوسی را نهایی کنیم تا از اثرات اجتماعی و اثرات وضعی گردشگری و حتی اثرات اقتصادی آن بهره‌مند شویم.
طهوریان عسکری گفت: در دوره ششم توجه شورا و هم شهرداری، در حوزه خلاقیت و نوآوری یک توجه جدی است. با توجه به انتخاب شعار شهردار مشهد "مدیریت جهادی و عالمانه "نشان میدهد که توجه به حوزه علم و دانش و خلاقیت و نوآوری یک ضرورت هست و امیدواریم که مجموعه حوزه شهر خلاق و معاونت برنامه ریزی شهرداری مشهد از این ظرفیت و از این فرصت نهایت استفاده را ببرد و گروه‌های مختلف ذی نفوذ علی الخصوص نخبگان، دانشجویان، و جوانان خلاق شهر باعنوان طبقه خلاق شهری را درگیر کند تا شهر را بتوانند با کمک مردم، همراه مردم دریک پهنه بزرگ جغرافیایی تحت عنوان مشهد الرضا جهان شهر برکت و کرامت مطلوب‌تر اداره کنند و مشهد به معنای واقعی تبدیل به شهر مردم محور باشد.
رییس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد در خاتمه اظهار کرد: امیدوارم تلاش‌ها و فعالیت‌های مجموعه شهرخلاق، و پروژه‌هایی از جمله کارخانه نوآوری، ایده شهر، لیگ خلاقیت، نظام پیشنهادت پرسنل شهرداری، همه در کنار هم بتواند کمک کند که ما در اداره شهر راحت‌تر باشیم و اینکه اداره شهر با دانش بیشتری همراه باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->