قطع دسترسی به اینستاگرام، فیس‌بوک و تیک‌تاک در افغانستان | فیلترینگ گسترده اینترنت توسط طالبان سقف قانونی سود موبایل‌فروشان از فروش گوشی چقدر است؟ برندگان نوبل شیمی ۲۰۲۵ اعلام شدند: مبدعان روش‌های نوآورانه‌ در طراحی و سنتز کاتالیزورهای فعال و پایدار ارزان‌ترین نسخه تسلا مدل Y رونمایی شد | تغییرات جدید برای جذب مشتریان اقتصادی دلایل اصلی خرابی زودهنگام مودم چیست؟ دومین درخشش پیاپی گوگل در نوبل فیزیک | تقدیر از پیشگامان محاسبات کوانتومی سامانه اعتراض آنلاین به جریمه‌های رانندگی راه‌اندازی شد احتمال بروز اختلال موقت در بخشی از شبکه ارتباطی خراسان رضوی در بامداد پنجشنبه (۱۷ مهر ۱۴۰۴) تقدیر اینستاگرام از برترین و نوآورترین محتواسازان با Rings Award ایلان ماسک: سال آینده یک بازی تولیدشده با هوش مصنوعی منتشر خواهیم کرد گوگل برای هک هوش مصنوعی جمینی جایزه ۲۰ هزار دلاری تعیین کرد آیا کابل شارژ هم از جعبه گوشی‌ها حذف خواهد شد؟ برندگان نوبل فیزیک ۲۰۲۵ اعلام شدند: کاشفان تونل‌زنی کوانتومی ماکروسکوپی و کوانتیزاسیون انرژی ChatGPT به ۸۰۰ میلیون کاربر هفتگی رسید | رشد بی‌سابقه در کمتر از دو سال گوگل: با محدودکردن نصب برنامه‌های اندروید از منابع غیررسمی به امنیت کاربران کمک می‌کنیم آیا قطع ارتباط با ماهواره‌های هدهد و کوثر به دلیل خرابکاری بوده است؟ برندگان جایزه نوبل پزشکی ۲۰۲۵ معرفی شدند: کاشفان سلول‌های تنظیم‌کننده سیستم ایمنی بدن تیزر جدید کمپانی تسلا: رونمایی احتمالی رودستر نسل جدید یا مدل اقتصادی ارزان‌قیمت؟ دموکرات‌های سنا: هوش مصنوعی باعث حذف میلیون‌ها شغل در آمریکا می‌شود بازی Ghost of Yotei، به صدر جدول فروش بریتانیا رسید
سرخط خبرها

فیل اسپنسر متاورس را «یک بازی ویدیویی بد» نامید

  • کد خبر: ۱۳۱۶۴۳
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
فیل اسپنسر متاورس را «یک بازی ویدیویی بد» نامید
فیل اسپسنر، مدیرعامل بازی‌های مایکروسافت، و مدیران مختلف صنعت فناوری در کنفرانس WSJ Tech Live نظراتشان را درباره متاورس بیان کردند.

به گزارش شهرآرانیوز - فیل اسپسنر، مدیرعامل بازی‌های مایکروسافت، آخرین مدیر فنی است که دیدگاه خود نسبت به متاور‌س را ارائه می‌کند. هنگامی که از اسپنسر در کنفرانس WSJ Tech Live درباره مفهوم متاورس سوال شد، او از آن به عنوان «یک بازی ویدیویی ضعیف» یاد کرد.

مارک زاکربرگ، سال گذشته در یک ری‌برند بزرگ، نام شرکت فیسبوک را با توجه به متاورس، به متا تغییر داد. او اعتقاد دارد که متاورس به مکانی تبدیل خواهد شد که نه تنها کاربران می‌توانند با دوستان خود معاشرت کنند، بلکه امکانات جدیدی برای کار با همکاران فراهم می‌کند. با این حال، به نظر می‌رسد رئیس ایکس باکس چندان با جنبه‌های کاری متاور‌س موافق نیست.

او در این کنفرانس گفت:

«سازندگان بازی‌های ویدیویی توانایی شگفت‌انگیزی برای ساختن جهان‌های متقاعدکننده‌ای دارند که می‌خواهیم در آن‌ها وقت بگذارنیم. برای من، ساخت متاورسی که شبیه اتاق جلسات است، به نظرم این جایی نیست که بخواهم بیشتر وقتم را در آن سپری کنم.»

نظر سایر مدیران درباره متاورس

اسپنسر تنها کسی نبود که در جریان این کنفرانس از ایده متاور‌س انتقاد کرد. «ایوان اشپیگل»، مدیرعامل اسنپ نیز از متاورس به عنوان «زندگی در یک کامپیوتر» یاد کرد و در ادامه گفت:

«آخرین کاری که می‌خواهم پس از پایان یک روز کاری طولانی و بازگشت به خانه انجام دهم، زندگی در کامپیوتر است.»

«گرگ جوسویاک»، مدیر ارشد اپل نیز گفت که هرگز از کلمه «متاو‌رس» استفاده نخواهم کرد. «باب چاپک»، مدیرعامل دیزنی نیز اعلام کرد که آن‌ها تمایلی به استفاده از کلمه متاورس ندارند، زیرا برای آن‌ها، این یک اصطلاح بزرگ و گسترده است و داستان سرایی نسل بعدی محسوب می‌شود.

با این حال، اسپنسر علیرغم اعلام چنین نظراتی، احساس می‌کند که مفهوم متاورس در آینده تغییر خواهد کرد. هرچند او اشاره کرده بود که متاو‌رس مانند یک بازی ویدیویی بد است، اما احساس می‌کند که با گذشت زمان، بیشتر شبیه بازی‌های ویدیویی خواهد شد تا مدل‌های امروزی که از متا‌ورس وجود دارد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->