آغاز تزریق ۲ واکسن جدید کودکان در جنوب کشور تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳ جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی جدید در خراسان رضوی طی یک سال گذشته تربت‌جام و تایباد دارای بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان‌رضوی هستند ویدئو | مشاهده ۴قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه خوش بینی حال جامعه را خوش می‌کند اعمال‌قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) برای دکتر محمدتقی صراف شیرازی، چشم امید مادران مشهدی درباره چگونگی آموزش سواد مالی به فرزندان و لزوم آن ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید طرح دغدغه‌های شهروندان با فرماندار مشهد برای تهیه مسکن ملی حریق در یک مهمان‌پذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) قرعه‌کشی زمین برای خانه‌دار‌شدن ۵۰۰ خانواده روستایی در شهرستان مشهد سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد زیرمیزی در کار حقوقی جزئیاتی تازه از کشف نیم‌تن مواد مخدر در تایباد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند
سرخط خبرها

برآورد ١٧ هزار میلیارد تومان هزینه خدمات به ٧٠٠ هزار بیمار دیابتی در کشور

  • کد خبر: ۱۳۴۷۲۸
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
برآورد ١٧ هزار میلیارد تومان هزینه خدمات به ٧٠٠ هزار بیمار دیابتی در کشور
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ما سالیانه حدود ٧٠٠ هزار مورد بستری دیابتی در کشور داریم ‌که هزینه خدمات به این بیماران حدود ١٧ هزار میلیارد تومان برآوردشده است.

به گزارش شهرآرانیوز، ایوب توکلیان،در نشست خبری که به مناسبت هفته دیابت در مرکز بهداشت استان برگزار شد،اظهار کرد:

ما سالیانه حدود ٧٠٠ هزار مورد بستری دیابتی در کشور داریم ‌که هزینه خدمات به این بیماران حدود ١٧ هزار میلیارد تومان برآوردشده است. لذا کنترل صحیح دیابت از پیشگیری تا مراحل بعدی آن چه اثری می‌تواند بر اقتصاد کشور بگذارد.

وی افزود: مهمترین عوارض دیابت نارسایی کلیه است که منجر به دیالیز و پیوند می‌شود در دانشگاه علوم پزشکی مشهد حدود سه هزار و ٢٠٠ بیمار دیالیزی داریم که از ٨٠٠ تخت استفاده می‌کند به ازای هر ۴ بیمار،یک تخت وجود دارد که متاسفانه سالانه حدود ٩ درصد به این آمار اضافه می‌شود و این یعنی نیاز ما به تخت هر ساله بیشتر می‌شود و گفتنی است راه‌اندازی هر تخت بالغ بر ٢ میلیارد تومان هزینه دارد.

توکلیان ادامه داد: همچنین از عوارض دیگر این بیماری زخم پای دیابتی و قطع عضو است که متاسفانه ١۵ درصد افراد دیابتی در کشور دچار زخم پای دیابتی می‌شود که از این تعداد یک سوم منجر به قطع عضو می‌شوند. سالانه قطع عضو در مشهد حدود ٨٠٠ قطع عضو بوده است که اصلا عدد خوبی را نشان نمی‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: بنابراین هر چقدر مدیران اجرایی، اساتید و اصحاب رسانه در حوزه پیشگیری از دیابت تلاش کنند، کم است. در شهر مشهد و شهرستان اساتید و پزشکان خوبی در زمینه بیماری دیابت داریم و دسترسی مردم به پزشک محدود نیست و خدمات دارویی، درمانی دیابت و انسولین مشکل و کمبودی نداریم.

وی گفت: ٣۴ هزار نفر در سامانه بیماری‌های نادر وزارت بهداشت ثبت‌نام داشته‌اند، اطلاعات، مدارک و مستندات خود را بارگذاری کردندو مشمول دریافت انسولین شدند. بیمارستان ولایت با استقرار پزشکان متخصص خدمات لازم را به بیماران دیابتی ارائه می‌دهد.شاید مهمترین مشکل ما فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آگاهی دادن به مردم در خصوص این بیماری است.

وی در پاسخ به این سوال که در هفته دیابت دانشگاه علوم پزشکی مشهد چه خدماتی را ارائه خواهد داد، گفت: منظور آگاهی عموم هموطنان درباره دیابت و تاکید بر اهمیت مراقبت دیابت ٢١ لغایت ٢٧ آبان‌ماه هفته ملی دیابت و شعار این هفته "با آموزش دیابت از آینده خود محافظت کنیم" نامگذاری شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در این هفته آموزش پیش دیابت، پیشگیری‏ وشیوه زندگی سالم‏، آموزش دیابت،جامعه، مدارس و خانواده ، با آموزش دیابت از آینده خود محافظت کنیم ‏، آموزش دیابت، خود مراقبتی‏، آموزش دیابت،رسانه و سلامت دیجیتال‌‏، آموزش دیابت،ارائه دهندگان خدمت، پزشکان، پرستاران، مراقبین سلامت و دسترسی به دارو و درمان و نقش بیمه‌ها به شهروندان داده می‌شود.

وی اضافه کرد: در این هفته در تمامی مراکز و پایگاه‌های سلامت افراد بالای ٣٠ سال می‌توانند غربالگری قند‌خون را به صورت رایگان انجام می‌شود. همچنین برای آنها پرونده سلامت تشکیل می‌شود و مراقب‌های تغذیه‌ای، فعالیت بدنی و خطر سنجی از انواع بیماری برای آنهاانجام می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->