آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳ آیین مال‌باختگی | چندخطی درباره کتاب «کلاهبردارِ من» نوشته حنیف قریشی
سرخط خبرها

«سید ابوالفضل کاظمی» درگذشت + بیوگرافی

  • کد خبر: ۱۴۰۸۱۴
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵
  • ۳
«سید ابوالفضل کاظمی» درگذشت + بیوگرافی
حاج سیدابوالفضل کاظمی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و فرمانده گردان میثم به یاران شهیدش پیوست.

به گزارش شهرآرانیوز،  سیدابوالفضل کاظمی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و فرمانده گردان میثم لشگر ۲۷ محمد رسول الله پس از تحمل دوره‌ای بیماری به یاران شهیدش پیوست.

فرزند وی ضمن تأیید این خبر گفت: پدرم همزمان با اذان ظهر امروز در بیمارستان به دیار باقی شتافت.

سید ابوالفضل کاظمی از رزمندگان دفاع مقدس و فرمانده گردان میثم که در بستر بیماری بود، آسمانی شد. وی از ناشناخته‌ترین رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس بود. وقتی جنگ شروع شد، او تهران را به مقصد جبهه‌ها ترک کرد.

کاظمی سال ۱۳۳۵ در تهران و در خانواده‌ای سنتی به دنیا آمد. وی که از مبارزان علیه رژیم شاه بوده، پس از پیروزی انقلاب و با شروع جنگ تحمیلی راهی جبهه شد. کاظمی در کردستان با بزرگانی، چون شهید شیرودی، شهید صیاد شیرازی، شهید وصالی و… همرزم بود. او در کردستان گرفتار شبیخون کومله‌ها و اسیر ضدانقلاب شد و تا پای اعدام هم رفت و در نهایت آزاد شد و به تهران بازگشت.

وی رزمنده‌ای بود که در کنار شهید چمران و در گروه شهید اصغر وصالی با عنوان «دستمال سرخ‌ها» در کردستان فعال بود و با شروع فعالیت ضدانقلاب در کردستان، همراه شهید قاسم دهباشی و شهید محمد بروجردی به کردستان رفت و در درگیری‌های سنندج و پاوه به گروه شهید چمران پیوست. او همچنین در فعالیت‌های انقلابی شرکت داشته و عضو کمیته استقبال از امام خمینی (ره) در زمان ورود ایشان به کشور بوده است.

«کوچه نقاش‌ها» مجموعه خاطرات سیدابوالفضل کاظمی است که توسط راحله صبوری گردآوری و تدوین شده است. این کتاب روایت خاطرات کاظمی در دوران جنگ تحمیلی از زبان خودش است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
0
1
انشاءالله با شهدای اسلام محشور شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
0
1
خدا رحمتش کنه انشالله سر سفره حضرت ابوالفضل باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
0
0
خدا رحمت کنه
ان شاءالله با امیرالمومنین محشور بشه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->