شورای راهبردی پردیس صنایع خلاق مشهد تشکیل شد تجلیل از برگزیدگان برنامه «بچه مرشد» | برنامه‌ای برای کودک و نوجوان با ترویج آموزه‌های اخلاقی شاهنامه نگاهی به آثار سینمایی با موضوع امام رضا (ع) اهدای شیر طلای افتخاری ونیز ۲۰۲۴ به سیگورنی ویور مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان‌رضوی در هفته‌ای که گذشت (۹ تیر ۱۴۰۳) آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۹ تیر ۱۴۰۳) حکایت وزیر اعظم و اکرم و اختر پس از آواز قو | مروری بر کارنامه هنری پیمان معادی هدایت هاشمی و حسین رفیعی با سریال «فراری» به شبکه یک می آیند + زمان پخش راه‌هایی به سوی خوشبختی | از تازه‌ترین عناوین نشر در روز‌های گذشته چه خبر؟ محسن تنابنده و پیمان قاسم‌خانی با «سن‌پطرزبورگ۲» در راه سینما «تگزاس ۳» همچنان صدرنشین | آمار فروش سینمای ایران در هفته گذشته (۹ تیر ۱۴۰۳) برادران، فیلم «مادران جوان» را می‌سازند صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ جزئیات محکومیت دومینیک بوتونا، مدیر سینمایی فرانسه هومن برق نورد و امین زندگانی در سریال «طوبی» (محرم ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مجاهدت و اخلاص تا شهادت ویژگی بارز مکتب حاج‌قاسم

  • کد خبر: ۱۴۳۴۰۰
  • ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
مجاهدت و اخلاص تا شهادت ویژگی بارز مکتب حاج‌قاسم
سردار دل‌ها، حاج‌قاسم سلیمانی، از جان عزیز خود که جان به سربازان طریقش و رهروان مکتبش می‌بخشد، گذشت تا حق مظلوم و حرمت اسلام پایمال نشود و پرچم شریعت ناب محمدی در زمین خاکی همیشه در اهتزاز باشد.

شهادت، هنر مردان خداست و سرباز رشید اسلام که نام او در زمان حیات دنیوی و پس از عروج ملکوتی‌اش، لرزه بر پیکره پوشالی کاخ‌های ظلم و استبداد می‌افکند، پاداش عمر گران مجاهدت خستگی‌ناپذیر در جبهه‌های حق علیه باطل و جنگ با کفار و تروریست‌های جانی و دفاع در همه سنگر‌های نظام مقدس اسلامی را با نیل به بالاترین درجه و فیض اکمل که شهادت در راه خداست، گرفت.

سردار دل‌ها، حاج‌قاسم سلیمانی، از جان عزیز خود که جان به سربازان طریقش و رهروان مکتبش می‌بخشد، گذشت تا حق مظلوم و حرمت اسلام پایمال نشود و پرچم شریعت ناب محمدی در زمین خاکی همیشه در اهتزاز باشد.

سردار دل‌ها، جان خود را با بصیرت و معرفت اهدا کرد تا پرچم‌داران ولایت و امنیت پر‌صلابت و مقتدر در مسیر مقدس خدمت ایستادگی کنند و دشمنان و یاوه‌گویان معاند بدانند ایران اسلامی یکپارچه گوش‌به‌فرمان، ولی امر مسلمانان جهان بوده و مردم همیشه در صحنه لبیک‌گویان به امر ولی، مردانه ایستاده‌اند.

آنچه حاج‌قاسم سلیمانی را به مقام و ارج و عروج رسانید، روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیر، تزکیه نفس، مردم‌داری و اخلاص و نجابتش بود و امروز پس از مطالعاتی هر‌چند اندک درباره او و شناختی که سال‌ها نیازمند تلاش و بصیرت‌افزایی در مکتب ولایی‌اش است، باید بگوییم اعتقاد به ولایت، تعهدبه‌خدمت، باور‌امت و مجاهدت و اخلاص تا شهادت، شاخصه بارز مکتب حاج‌قاسم است.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام‌خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، مکتب حاج «قاسم سلیمانی» را برای جوانان امروز و آحاد ملت، الگویی روشن برشمردند که برای نسل‌های آینده راه و روشی نو را ترسیم می‌کند و می‌تواند به خیر و مصلحت کشور بینجامد.

آنچه مسلم است، در این مکتب، اعتقاد به جهاد در راه خدا، اطاعت محض از ولایت فقیه، تواضع، فروتنی و آراستگی به فضایل قرآنی و اخلاقی و از همه مهم‌تر صداقت و اخلاص سر‌منشأ برکت و عظمت و سرمشق سرافرازی سربازان ولایت بوده و همه باید با اعتقادی راسخ در این مسیر محکم و استوار گام برداریم.

اندیشه و سلوک سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی در تمام سنگر‌های خدمت و مجاهدت، بر تبعیت بی‌چون‌و‌چرا از ولایت و سربازی بی‌منت برای مردم گواهی می‌دهد و در این برهه خطیر از زمانی که دشمنان با شبهه‌افکنی قصد تردید در اعتقاد‌ها و باور‌های نسل جوان دارند، بیش از هر زمان دیگری به مکتب حاج‌قاسم که متعلق به یک زمان نبوده و همیشگی است، برای جهاد تبیین و بصیرت‌افزایی نیازمند هستیم.

خداوند تبارک و تعالی در آیه‌۹۶ سوره مریم می‌فرماید: مسلما کسانی که ایمان آورده و کار‌های شایسته انجام داده‌اند، خداوند رحمان محبتی برای آنان در دل‌ها قرار می‌دهد و به مصداق این آیه شریف، سردار دل‌ها از کسانی است که مشمول رحمت و محبت خدا و بندگانش واقع شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->