احیای کارگروه ملی زیارت، از اقدامات شاخص شهید رئیسی بود عضو شورای شهر مشهد: شهید رئیسی پدر معنوی محرومان بود تشکیل ۶ کمیته ویژه در شهرداری مشهد برای برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی از دیوارنگاره شهیدجمهور در میدان شهدای مشهد رونمایی شد تداوم فعالیت ۲۴ ساعته پاکبانان مشهدی برای پاکسازی معابر وزارت کشور باید زمینه برگزاری انتخابات شورا‌ها را فراهم کند آیا ادارات مشهد پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شود؟ تعطیلی مدارس مشهد و خراسان رضوی از فردا تا پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) حاجی بگلو: مجلس می‌بایست نسبت به توقف یا تمدید شورا‌ها اعلام نظر کند در فراق خادم‌الرضا(ع) | حضور گسترده مردم مشهد در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در میدان بسیج مشهد + فیلم خدمات‌رسانی رایگان مترو و اتوبوس در روز تشییع پیکر رئیس جمهور در مشهد یکی از معابر اصلی یا میادین شهر مشهد به نام خادم‌الرضا(ع)، «سیدابراهیم رئیسی» نام‌گذاری می‌شود مشهدی‌ها در فراق خادم‌الرضا (ع) و یارانش گردهم می‌آیند (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد سوگوار خادم الرضا (ع) شد + عکس اعمال قانون ۱۳۳۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) جشن بزرگ امام رضایی‌ها در مشهد لغو شد (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | گلایه برخی شهروندان از سرویس دهی خطوط اتوبوسرانی در محله رسالت مشهد + پاسخ
سرخط خبرها

پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه‌های زودبازده در حاشیه شهر مشهد

  • کد خبر: ۱۴۴۰۵۳
  • ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶
پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه‌های زودبازده در حاشیه شهر مشهد
شهردار مشهد مقدس با اشاره به تعریف برخی پروژه‌ها با عنوان پروژه‌های زودبازده یا اعتمادآفرین در حاشیه شهر مشهد، اظهار کرد: اکنون این پروژه‌ها بیش از ‌۸۰‌درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید است دور دوم پروژه‌های زودبازده و اعتمادآفرین را به‌زودی آغاز کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدعبدالله ارجائی، شهردار مشهد مقدس، با بیان اینکه هم‌اکنون حدود یک‌سوم جمعیت شهر مشهد در حاشیه این شهر زندگی می‌کند، گفت: کسانی از شهر‌های مختلف به این مناطق آمده‌اند یا برخی به‌دلیل اوضاع اقتصادی و پدیده گریز از مرکز، در این مناطق سکونت دارند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای بهبود شرایط زیرساخت‌های حاشیه شهر مشهد بیان کرد: در برنامه‌ریزی برای طراحی پروژه‌ها به‌صورت کلی در قالب ۲ مدل می‌توان رفتار کرد؛ یکی اینکه طراحی یک پروژه بر مبنای تصمیم مدیران باشد. مدل دیگر نیز این است که سراغ مردم بهره‌بردار از یک پروژه برویم و از آنان درباره مسائلشان بپرسیم. اکنون برای حاشیه شهر مشهد از مدل دوم استفاده شده است و در هشت پهنه حاشیه شهر مشهد با کمک معتمدان محلات، ائمه جماعات مساجد این مناطق و فعالان فرهنگی اجتماعی آن مشورت‌هایی صورت گرفت و یک شبکه مسائل طراحی شد. بر اساس همین دیدگاه‌ها پروژه‌هایی تعریف شده است.

ارجائی اضافه کرد: ابتدا حجم این پروژه‌ها و اعتبار موردنیاز آن زیاد بود. این پروژه‌ها در کمیته‌های کارشناسی با حضور شهرداران مناطق و نمایندگان مردم بررسی شد و درنهایت به یک فهرست ۴۱۰ عنوانی از این طرح‌ها رسیدیم.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: از ماه‌های انتهای سال، پیش‌عملیات اجرایی این پروژه‌ها آغاز شد و امید است تا ابتدای سال آینده به پایان برسد. به اعتقاد ما با واگذارکردن امور به مردم و تعریف مسائل بر اساس اولویت‌های آنان، این موضوع به شیرین‌ترشدن نتایج کار برای شهروندان منجر شده است و ایشان را به آینده نیز امیدوارتر می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->