اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها

خراسان‌رضوی؛ نیازمند بودجه خاص و ملی

  • کد خبر: ۱۴۴۳۰۵
  • ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
خراسان‌رضوی؛ نیازمند بودجه خاص و ملی
یکی از فاکتور‌های مهمی که در برنامه هفتم بر آن تأکید داریم، حوزه زیارت است. یکی از چشم‌انداز‌های افق ۱۴۰۴، جذب ۲۰میلیون توریست و گردشگر در ایران است. آنچه به آن معتقدیم و می‌دانیم که می‌تواند محقق شود، حوزه توریسم زائر است.

موضوعات و نیاز‌های استان بر اساس اولویت در دستورکار مجمع نمایندگان استان قرار دارد و یکی از این اولویت‌ها پیگیری افزایش بودجه استان در بودجه ۱۴۰۲ است.

با نگاه به اینکه این استان به‌دلیل وجود مضجع شریف امام‌رضا (ع) استانی ملی، بلکه بین‌المللی به شمار می‌رود، نیاز است که بودجه‌های خاص و ملی برای آن دیده شود. دراین‌باره مجمع نمایندگان در تلاش است بودجه استانی در بودجه ۱۴۰۲ افزایش و ارتقا یابد.

امیدواریم بتوانیم بند‌های خاصی را در برنامه هفتم بگنجانیم تا در بودجه‌های سال‌های بعدی که بر اساس این برنامه نوشته می‌شود، استان خراسان‌رضوی بتواند سهم بسزایی در جذب اعتبارات و افزایش بودجه با نگاه به برنامه هفتم داشته باشد.

چون بودجه‌ها بر اساس برنامه‌ها نوشته می‌شود، اگر بتوانیم (که ان‌شاءا... خواهیم توانست) در حوزه برنامه هفتم دخالت کنیم و برنامه هفتم متناسب با استان امام‌رضا (ع) که استانی ملی و بین‌المللی است، نوشته شود، متناسب با آن سال‌های بعدی هم بودجه متفاوتی برای استان تعریف خواهد شد.

یکی از فاکتور‌های مهمی که در برنامه هفتم بر آن تأکید داریم، حوزه زیارت است. یکی از چشم‌انداز‌های افق ۱۴۰۴، جذب ۲۰میلیون توریست و گردشگر در ایران است. آنچه به آن معتقدیم و می‌دانیم که می‌تواند محقق شود، حوزه توریسم زائر است.

به دلایل مختلف ازجمله قوانین یا تحریم، برخی گردشگر‌های اروپایی ممکن است به ایران نیایند، اما از آنجا که حدود ۴۰۰میلیون شیعه در دنیا وجود دارد، اگر بتوانیم با برنامه‌ریزی کاری بکنیم که از این تعداد فقط ۱۰درصد یا حتی ۵درصد برای زیارت مضجع شریف امام‌رضا (ع) وارد کشور شوند، افق۱۴۰۴ از این حیث هم محقق خواهد شد.

پس حوزه زیارت و حوزه فرهنگی به‌صورت جدی در برنامه هفتم پیگیری می‌شود. امیدواریم برنامه خوبی نوشته شود و بر اساس آن بودجه‌ریزی خوبی صورت بگیرد.

موضوع اولویت‌دار دیگر مجمع نمایندگان استان، مسئله راه‌های مواصلاتی استان است که متأسفانه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در حوزه‌های مواصلاتی استان در مقایسه با غرب کشور تقریبا هیچ اقدامی انجام نشده است. به‌عنوان مثال اگر نقشه ایران را از وسط نصف و شرق و غرب کشور را با هم مقایسه کنیم، در غرب کشور حدود ۳هزار کیلومتر آزادراه وجود دارد و در شرق کشور فقط ۳۰کیلومتر آزادراه ساخته شده که آن هم از باغچه تا مشهد است؛ بنابراین در حوزه شرق کشور اتفاق شایان‌توجهی نیفتاده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->