ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳ افزایش ۵/۵ برابری دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد
سرخط خبرها

جای خالی محیط زیست در مواجه با ورود حیوانات وحشی به مشهد

  • کد خبر: ۱۴۶۰۹۶
  • ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
جای خالی محیط زیست در مواجه با ورود حیوانات وحشی به مشهد
این روز‌ها همزمان با کاهش دما و برودت هوا مردم کلانشهر مشهد با ورود و حضور حیوانات وحشی همچون گرگ و روباه در سطح شهر مواجه هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، این روز‌ها همزمان با کاهش دما و برودت هوا مردم کلانشهر مشهد با ورود و حضور حیوانات وحشی همچون گرگ و روباه در سطح شهر مواجه هستند.

این اتفاق که با توجه به سرمای شدید هوا ایجاد شده به این دلیل است که این حیوانات بدنبال غذا وارد شهر شده اند. این اتفاق در حالی رخ داده که از طرفی وجود حیوانات وحشی در مرکز شهر مشهد برای شهروندان ایجاد خطر کرده و همین موضوع باعث شده مردم برای جمع آوری این حیوانات بار‌ها با سامانه ۱۳۷ شهرداری مشهد تماس گرفته اند.

جمع آوری حیوانات وحشی وظیفه محیط زیست است

برهمین اساس معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: باتوجه به هجوم حیوانات وحشی نظیر گرگ و روباه در اثر سرمای چند روز اخیر و گرسنگی به داخل محیط شهری از جمله پارک کوهسنگی، کوه پارک، رضاشهر و ... و همچنین تماس‌های مکرر شهروندان مبنی بر مشاهده آن‌ها در سطح محدوده‌های اعلام شده، براساس قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، جمع آوری حیوانات وحشی در حوزه وظایف اداره کل محیط زیست قرار دارد و براساس این قانون باید نسبت به اعزام اکیپ‌های کنترل، جمع آوری شکار و یا صید این حیوانات اقدامات لازم صورت بگیرد چرا که حضور این حیوانات در محیط‌های شهری علاوه بر خطرات مختلف برای شهروندان خطرات جانی زیادی برای کارگران خدمات شهری که شب هنگام مشغول فعالیت هستند را نیز دارد.

در همین راستا با مکاتبات صورت گرفته درخواست جمع آوری این گونه‌ها به اداره کل محیط زیست استان ارسال شده و پیشنهاد شده است به جهت جلوگیری از ورود این حیوانات به داخل محیط شهری غذا رسانی به صورت مصنوعی در سطح محدوده‌های کوهستانی توسط اداره محیط زیست انجام شود.

محیط زیست پاسخ گو نیست

از این رو پیگیری‌های خبرنگار شهرآرانیوز برای گفتگو با مدیران و از جمله مدیر روابط عمومی محیط زیست استان خراسان رضوی به نتیجه نرسید و مدیران این سازمان پاسخ گو نبودند.

ببینید: ویدئو | حضور باور نکردنی سه قلاده گرگ در مرکز شهر مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->