وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: مساجد در تثبیت اقتدار فرهنگی شهر‌ها نقش مؤثری داشته‌اند بیش از ۲۲ هزار زائر ایرانی وارد عربستان شدند گوشه صحن گوهرشاد گل‌باران بود رگ‌های آبی فرانک جواب بدی را با خوبی بده طبع شعری که وقف حرم می‌شد | نگاهی به تاریخ منصب ملک‌الشعرایی آستان قدس بررسی تأثیر آنچه می‌گوییم و گناهان زبانی با جستاری در دعای امام‌زمان(عج) | زبان، مرکب اهل انتظار تحلیل تطبیقی اصول پیشگیری از جرم در مذاهب اسلامی اهدای نشان خادم‌الشهدایی به روابط‌عمومی‌های استان خراسان رضوی + فیلم رئیس بنیاد شهید: اجتماع مردمی برای گرامیداشت شهدای خدمت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود مستند «غیررسمی» با موضوع اهتمام رهبری به کتاب و کتابخوانی، روی آنتن شبکه قرآن می‌رود + زمان پخش رمان «او» در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می‌شود | روایتی از زندگینامه شهید عماد مغنیه دومین کنگره ملی شهید مدرس به میزبانی کاشمر برگزار می‌شود جابه‌جایی اموال موزه قرآن به کاخ سعدآباد نگران‌کننده نیست نرم افزار مجموعه آثار مرحوم آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی تولید شد تحصیل معرفت بعد از عمل! تربیت به سبک رحمانی در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی واعظ‌موسوی پیش بینی برگزاری ۲۰ محفل قرآنی در حج تمتع ۱۴۰۴ زیارت حرم نبوی با نرم‌افزار «نُسُک» | برگزاری سالگرد شهید رئیسی در هتل‌های مکه و مدینه مادر شهید رئیسی: تواضع بارزترین ویژگی ابراهیم بود
سرخط خبرها

استاد دانشگاه فردوسی: جای زیارت در مباحث آموزش عالی خالی است

  • کد خبر: ۱۵۰۱۴۳
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
  • ۱
استاد دانشگاه فردوسی: جای زیارت در مباحث آموزش عالی خالی است
معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: زیارت در واقع یک نوع تربیت غیر رسمی است که آموزش آن تاکنون در آموزش عالی و دیگر مراکز آموزشی جدی گرفته نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر بختیار شعبانی ورکی در نشستی با عنوان " پداگوژی نظر و مشاهده روایت تجربه زیارت عتبات عالیات" افزود: زیارت در واقع روی کردن به چیزی و روی گرداندن از چیزی است و ما در این سفر در مراحل مختلفی وادار به تفکر و تامل و یافتن شادابی معنوی و روحی ویژه ای می شویم.

وی با بیان تجربه شخصی خود در سفر به عتبات عالیات از سوی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: زیارت صرفا به انجام چند مناسک در اماکن محدود و خلاصه نمی شود بلکه خود زیارت به تنهایی اثربخشی خاص خود را دارد، اما نحوه حضور در مناسک مذهبی، می تواند عمق بخشی و اثر بخشی بیشتری داشته باشد.

معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تلاش خواهد شد تعداد اساتید بیشتر در دوره های آینده با کمک و حمایت مسوولان در این سفرهای زیارتی امکان حضور داشته باشند

دکتر شعبانی ورکی با اشاره به تعریف پداگوژی که در عنوان نشست حاضر با موضوع زیارت عتبات عالیات آمده است، بیان کرد: پداگوژی هنر یا علم وجودی یک معلم است. این اصطلاح عمومأ به استراتژی ها یا راهبردهای آموزش مربوط می شود، در لغتنامه ها از پداگوژی به معنی "روش آموزگاری"، "فن تعلیم" و "علم تعلیم" یاد می شود و گاهی از این واژه نیز به عنوان استفاده صحیح از راهبردهای آموزشی در جریان فرآیند یاددهی و یادگیری تعریف می شود.

وی با انتقاد از سیطره حاکم در فرآیند آموزش در مراکز آموزشی عالی از استاد به دانشجو تصریح کرد: هدف نهایی دانشگاه تحت شعاع اطلاعاتی قرار گرفته است، به طوریکه در دوران تحصیل فرآیند آموزشی از استاد به دانشجو منتقل می شود، در صورتیکه بحث آموزش بایستی فراتر از این و قیل و قال مدرسه باشد.

نشست "پداگوژی نظر و مشاهده روایت تجربه زیارت عتبات عالیات" به میزبانی دفتر هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه و پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

منبع: ایرنا 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شاهین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
0
0
مگه تا حالا نبوده ؟ باید تمام دروس را به زیارت تغییر داد استاد کجای کاری
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->