دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد ارتقا می‌یابند بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: در اداره شهر با وجود سرپرست شهرداری مشهد وقفه‌ای در ارائه خدمات ایجاد نشده است

  • کد خبر: ۱۵۱۱۳۶
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: در اداره شهر با وجود سرپرست شهرداری مشهد وقفه‌ای در ارائه خدمات ایجاد نشده است
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در فرصت قانونی و در اسرع وقت سرپرست شهرداری را از درون خود مدیریت و بدنه شهرداری انتخاب کردیم که با حمایت کامل اعضای شورا نیز انجام شد. در این دوره که به‌صورت سرپرستی شهر اداره می‌شود، خلل و وقفه‌ای در ارائه خدمات و انجام امور شهری ایجاد نشده و این تصور را که با اداره شهر توسط سرپرست کم‌کاری می‌شود، رد می‌کنم.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن موحدیان امروز، یکم اسفندماه، در هفتاد‌ویکمین جلسه علنی شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: از حضور حماسی مردم مشهد در راهپیمایی ۲۲ بهمن تشکر می‌کنم، این نشان می‌دهد مردم پای شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایستادند و آرمان و رسالتی که برای انقلاب تعریف کرده بودند را فراموش نکردند. هرچند مردم با مشکلاتی مواجه هستند، اما هنوز مردم پای آرمان‌ها ایستادند و شهدای زیادی را تقدیم کردند.

وی با اشاره به بعثت پیامبراکرم (ص) گفت: خداوند برای اینکه ما را به خداپرستی رهنمون کند و از خرافات برهاند و قسط و عدل را در جامعه برپا کند، پیامبران خود را مبعوث کرده است. یکی از مسائل مهم در بعثت، قسط و عدل است که این شورا از ابتدا قسط و عدل را در پروژه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها دنبال کرده و خود را موظف می‌داند در باقی دوران شورا نیز به این مسئله توجه جدی داشته باشد. از سازمان فرهنگی درخواست می‌کنم شهر را در ماه شعبان را با مشارکت مردم به صورت مناسب آراسته کنند. از شهردار و معاونان ایشان می‌خوام با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز فضای شهر را برای پذیرایی از زائران آماده کنند. 

موحدیان با بیان اینکه یکی از انتقادات این روز‌ها از شورا، انتخاب شهردار است، عنوان کرد: ما در فرصت قانونی و در اسرع وقت سرپرست شهرداری را از درون خود مدیریت و بدنه شهرداری انتخاب کردیم که با حمایت کامل اعضای شورا نیز انجام شد. در این دوره که به صورت سرپرستی شهر اداره می‌شود، خلل و وقفه‌ای در ارائه خدمات و انجام امور شهری ایجاد نشده و این تصور که با اداره شهر توسط سرپرست کم‌کاری می‌شود را رد می‌کنم. سرپرست شهرداری بر تمام توان فعالیت می‌کنند و ما نیز تا زمان قانونی قطعا باید شهردار را انتخاب و مراحل قانونی انتصاب را دنبال کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: رویکرد شورا مردم‌محوری بوده و از ابتدا نیز این موضوع را دنبال کردیم. اعتباراتی که برای محلات هدف بازآفرینی قرار دادیم نشان می‌دهد که به مشارکت و همراهی مردم اهمیت ویژه‌ای می‌دهیم. به تازگی بحث حضور اعضای شورا در ۱۳۷ برای پاسخگویی به انتقادات، نیاز‌ها و مسائل مردم در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم اعضای شورا کمک کنند تا در این فرصت پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد بحث مهم ما است، تصریح کرد: هدف ما اقتصاد نیست، اما ابزار رسیدن به هدف اقتصاد است. بدون اقتصاد درست نمی‌توان به تعالی انسان فکر کرد. اگر شهرداری بخواهد به اوج شکوفایی خود برسد، معاونت اقتصادی باید در راستای درآمد برای شهرداری از طریق فعالیت‌های اقتصادی در سال جدید کار مثمر ثمر بیشتری انجام دهد تا در برنامه‌های شهری تاثیر بگذارد.

موحدیان خاطرنشان کرد: امیدوارم در مدت باقی‌مانده بودجه سال ۱۴۰۲ را در زمان مناسب خود به شهرداری تقدیم کنیم تا شهرداری نیز برنامه خود را در سال جدید بداند، اما مهم این است که تلاش کنیم در بودجه سال آینده از هزینه‌های غیر ضروری جلوگیری کنیم.

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به تذکر فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر به سرپرست شهرداری مبنی بر عدم پیشرفت قابل قبول پروژه‌های عمرانی گفت: این فعالیت‌ها می‌تواند تحرک بیشتری داشته باشد.

مصوبات

تصویب طرح دو فوریتی نامگذاری معبر دانش غربی حد فاصل بلوار امام رضا (ع) به نام علامه مصباح یزدی 

بر این اساس شهرداری مشهد مکلف است به منظور پاسداشت یک عمر تلاش و مجاهدت علمی و عملی مرحوم حضرت علامه مصباح یزدی نماینده فقید خبرگان رهبری در خراسان رضوی، در راستای اعتلای مبانی فکری و نظری اسلام و نظام مقدس معبر فرعی دانش غربی واقع در ناحیه ٨ حد فاصل بلوار امام رضا (ع) تا میدان ١٠ دی را به نام مصباح یزدی نامگذاری کند. 

در ادامه این جلسه لایحه دوفوریتی با موضوع انتشار اوراق مالی اسلامی برای بافت فرسوده طرح بزرگ میدان شهدا از محل بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور تصویب شد
براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود به استناد بند د تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و به منظور تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز از محل طرح‌های بازسازی بافت‌های فرسوده و ساماندهی حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیر رسمی، نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی برای طرح بزرگ میدان شهدا به مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد ریال با سود علی‌الحساب مورد توافق با بانک مرکزی در سال ۱۴۰۱ اقدام کند.

همچنین لایحه دوفوریتی با موضوع انتشار اوراق مالی اسلامی برای خطوط قطار شهری از محل بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور تصویب شد؛ لذا به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود به استناد بند (د) تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و به منظور تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای اجرای خطوط قطار شهری مشهد، نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی با سود علی‌الحساب مورد توافق با بانک مرکزی به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال اقدام کند.

در ادامه این جلسه لایحه هبه زمین به مسجد چهارده معصوم تصویب شد؛ لذا به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود زمین واقع در بلوار هدایت ضلع جنوب شرقی پارک حجاب جنب مسجد چهارده معصوم به مساحت ۱۰۷۵ مترمربع را به مسجد چهارده معصوم هبه کند.

همچنین لایحه اعمال ماده ۹ قانون نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی دولت تصویب شد. براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود با توجه به ضرورت و تسریع در اجرای طرح ملی خط ۳ قطار شهری و به منظور جلوگیری از تاخیر و توقف در اجرای طرح مذکور، نسبت به تملک حقوق استیجاری (سرقفلی یا حق کسب و پیشه) تعداد ۴ باب مغازه واقع در محدوده ایستگاه دانش، از طریق اعمال ماده ۹ لایحه قانونی نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی دولت، برابر نقشه پیوست اقدام کند.

جزئیات انتشار اوراق مالی اسلامی برای بافت فرسوده طرح بزرگ میدان شهدا

محمود عیدی، رئیس سازمان اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد در خصوص لایحه دوفوریتی با موضوع انتشار اوراق مالی اسلامی برای بافت فرسوده طرح بزرگ میدان شهدا، گفت: امسال ۱۲ هزار میلیارد تومان بودجه برای اوراق مشارکت در قانون بودجه ۱۴۰۱ کشور در نظر گرفته شده است. ۶۰۰۰ میلیارد تومان یعنی ۵۰ درصد سهم دولت بود که به حمل‌ونقل عمومی اختصاص پیدا کرد و ۶۰۰۰ میلیارد تومان دیگر پرداخت ۱۰۰ درصد توسط شهرداری‌ها بود. ما در مرحله اول برای ۲۰۵۰ میلیارد تومان از شورا مصوبه گرفتیم.

وی افزود: با توجه به اینکه به پایان سال نزدیک می‌شویم و هنوز بخشی از این اوراق جذب نشده، برای بافت فرسوده و اینکه بتوانیم کسری‌های میدان شهدا را تکمیل کنیم، برای ۴۰۰ میلیارد تومان از شورا درخواست داشتیم که تا پایان سال کار‌های جذب را انجام دهیم. هماهنگی اولیه با وزارت کشور نیز انجام شده است.

عیدی بیان کرد: در خصوص میدان شهدا سه موضوع وجود داشت. موضوع اول ترافیک بود تا عرصه میدان را افزایش دهند، دوم بافت فرسوده و سوم نیز اقتصادی بود. بخشی از کار انجام شده، اما به این دلیل که هنوز مباحث ترافیکی تکمیل نشده بر دو موضوع دیگر نیز تاثیر گذاشته است. برای دسترسی عابران پیاده از حاشیه میدان به داخل عرصه راه‌های مختلفی تدارک دیده شده، اما هیچ کدام انجام نشده، در نتیجه مسئله ترافیک با چالش مواجه شده است. به این دلیل که دسترسی پیاده به عرصه و زیر عرصه را فراهم نکردیم، پروژه‌های اقتصادی به مشکل خورده و نتوانستیم رونقی ایجاد کنیم. این اعتبار قرار است مانده اقدامات در سطح منفی یک را به انجام برساند و دسترسی‌ها را فراهم کند.

همچنین رئیس سازمان اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد در خصوص لایحه دوفوریتی با موضوع انتشار اوراق مالی اسلامی برای خطوط قطار شهری اظهار کرد: در توافقاتی که با دولت صورت گرفت قرار بود ۲۰۰۰ میلیارد تومان از نفت به قطار شهری کمک شود و ۲۰۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز آورده شهرداری باشد. اوراق مشارکت در امسال و سال آینده فرصتی شد تا برای افزایش سرعت اجرای پروژه نسبت به تامین سهم خودمان برنامه‌ریزی کنیم که بازپرداخت این ۲۰۰۰ میلیارد ۱۰۰ درصد با خود شهرداری است. با تامین سهم شهرداری، به دنبال اخذ سهم دولت نیز خواهیم بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->