سرخط خبرها

تکمیل بزرگترین گود باستانی جنوب خراسان رضوی به ۱۰میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

  • کد خبر: ۱۵۲۴۵۴
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
تکمیل بزرگترین گود باستانی جنوب خراسان رضوی به ۱۰میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
رییس اداره ورزش و جوانان گناباد گفت: برای تکمیل گود ورزش باستانی روستای "بیلند" به عنوان بزرگترین گود باستانی جنوب استان خراسان رضوی به ۱۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی اصغر اکبری افزود: عملیات احداث طرح بزرگ گود ورزش باستانی گناباد با وسعت یک هزار و ۱۰۰ متر و ظرفیت حدود یک هزار نفر از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصدی در حال اجرا است.

وی بیان کرد: تاکنون برای احداث آن ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است که در صورت اختصاص ۱۰ میلیارد ریال دیگر در آینده نزدیک تکمیل و به بهره برداری می‌رسد و پیگیری‌ها در این راستا در حال انجام است.

اکبری ادامه داد: با وجود استعداد‌های شاخص ورزش دوو میدانی در مناطق شهری و روستایی گناباد، این شهرستان از داشتن پیست استاندارد این ورزش بی بهره است.

رییس اداره ورزش و جوانان گناباد گفت: این شهرستان از پتانسیل‌های زیادی در ورزش دو و میدانی در رشته‌های سرعت و استقامت و پرتاب نیزه برخوردار است و از مناطق مستعد و قطب این ورزش در سطح استان خراسان رضوی به شمار می‌رود، به دلیل نبود پیست استاندارد ورزش دو و میدانی فضای لازم برای تمرین ورزشکاران وجود ندارد و این ورزشکاران با مشکلات زیادی در تمرین‌های خود مواجه هستند.

وی گفت: "امیر حسین سفری" یکی از ورزشکاران گنابادی به تازگی با کسب عناوین برتر در سطوح استانی و کشوری و رقابت‌های آسیایی به رقابت‌های جهانی دو و میدانی راه یافته و این نشان دهنده ظرفیت‌های شاخص دو و میدانی در این شهرستان است.

اکبری اظهار داشت: در جلسه اخیر ستاد ساماندهی امور جوانان و شورای ورزش گناباد مقرر شد که با همکاری شهرداری و شورای اسلامی این شهرستان زیرساخت لازم در ورزشگاه آزادی برای احداث پیست استاندارد ورزش دو و میدانی ایجاد شود تا تنگنا‌های دو و میدانی کاران گنابادی کاهش یابد.

وی گفت: با وجود آنکه سرانه امکانات ورزشی در گناباد مطلوب است، ولی افزون بر ۵۰ درصد زیرساخت‌ها و فضا‌های ورزشی این شهرستان فرسوده و نیازمند بهسازی است.

رییس اداره ورزش و جوانان گناباد فزود: افزون بر ۲ میلیارد ریال خسارت در بارندگی‌های اخیر سالجاری به اماکن ورزشی گناباد وارد شد.

به گفته وی، در حال حاضر ۲ استخر شنای موجود گناباد به دلیل فرسودگی و خرابی تجهیزات تعطیل شده و در دست تعمیر و بازسازی است که روند بازسازی تجهیزات آن‌ها تا یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.

۲ هزار و ۵۰۰ نفر ورزشکار به صورت سازمان یافته و ۲ برابر این میزان به صورت غیر سازمان یافته در قالب ۲۸ هیات ورزشی در شهرستان گناباد فعالیت دارند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->