شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته
سرخط خبرها

عدم تامین لوازم یدکی به علت گرانی باعث تصادف ماشین‌های سنگین می‌شود

  • کد خبر: ۱۵۲۹۷۶
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
عدم تامین لوازم یدکی به علت گرانی باعث تصادف ماشین‌های سنگین می‌شود
رئیس پلیس راهور فراجا گرانی قطعات و لوازم یدکی و فشار کار را عمده دلایل در تصادفات خودروهای سنگین به خصوص اتوبوس‌ها عنوان کرد و گفت: گرانی لوازم یدکی منجر به تعمیر قطعات به جای تعویض آن می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار کمال هادیانفر تصادف خودروهای حمل و نقل عمومی را یکی از دغدغه های پلیس عنوان کرد و افزود: البته میزان تصادف ناوگان عمومی زیر یک درصد است اما به دلیل جابه جایی تعداد و جمعیت زیاد مسافر همین عدد نیز برای ما عدد زیادی است.

وی گفت: عمده مشکل رانندگان اتوبوس فشار کاری و گرانی وسایل و قطعات است که قطعات معیوب در اتوبوس به جای تعویض مورد تعمیر قرار می گیرند که بیشتر در تریلی و اتوبوس‌ها دیده می شود و همین عاملی مهم در تصادفات خودروهای سنگین محسوب می شود..

رئیس پلیس راهور فراجا این مسئله را تهدیدی برای جان راننده و جان مسافران دانست و ادامه داد: امیدواریم وزارت صنعت ، معدن و تجارت شرایطی را به وجود بیاورد که این دست از وسائل نقلیه بتوانند با هزینه کمتر قطعات یدکی را تامین و تعویض کنند. 

معاینه فنی اتوبوس‌ها برای هر بار مسافرکشی

سردار هادیانفر همچنین به اجرای طرح انجام معاینه فنی برای هر بار مسافرکشی اتوبوس ها اشاره کرد و گفت: آنچه اکنون ابلاغ کردیم و در دست اجرا است و در پایانه های سطح شهر تهران قابل رویت است، هر اتوبوسی که برای مسافرگیری آماده می شود باید معاینه و بازدید فنی توسط افسر فنی مستقر در پایانه ها داشته باشد.

وی دریافت مجوز تردد را منوط به این معاینه فنی دانست و افزود: در صورت تایید فنی، سامانه برای دریافت برگه تردد و مسافرگیری اتوبوس باز می‌شود.

رئیس پلیس راهور این تایید فنی را مجزا از معاینه دوره ای عنوان کرد و اظهار داشت: معاینه فنی دوره ای که مربوط به حضور در مرکز فنی از جهت شاسی و آلایندگی و مواردی از این قبیل انجام می شود در جای خود محفوظ است.

به گفته سردار هادیان فر، به وزارت راه و شهرسازی و سازمان پایانه ها و شهرداری ها ابلاغ شد که به همراه پلیس بازدیدهایی را از ناوگان حمل و نقل عمومی به طور مستمر داشته باشند و تاکید شده رانندگان به طور ویژه معاینه فنی را انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به فشار کاری بر رانندگان افزود: تمامی کنترل ها بر فعالیت و ساعت کار رانندگان در حال انجام است که حداکثر ۹ ساعت کاری برای آنان در ۲۴ ساعت تعیین شد.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: از سامانه سپهر هم برای کنترل رانندگان استفاده می شود و طول مسیر، حرکت مبدا تا مقصد و میزان سرعت آنها به طور مستمر در سیستم پلیس در حال پایش است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->