رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد
سرخط خبرها

آمار ۷۰درصدی خودرو‌های تک‌سرنشین در اوج ترافیک!

  • کد خبر: ۱۵۳۴۴۰
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
آمار ۷۰درصدی خودرو‌های تک‌سرنشین در اوج ترافیک!
مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در ساعات اوج، ۷۰درصد از خودرو‌ها تک‌سرنشین هستند که این میزان در بولوار فردوسی ۸۰درصد بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی سمیعی امروز در نشست خبری «به روایت شهر» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ترافیک موجود در شهر به‌واسطه افزایش ۵۰درصدی خودرو نسبت به سال گذشته است و این رقم به ۶۰درصد نیز می‌تواند برسد. در ساعات اوج، ۷۰درصد خودرو‌ها تک‌سرنشین هستند که این میزان در بولوار فردوسی ۸۰درصد بوده است.

وی گفت: علت این افزایش استفاده، گرانی کرایه تاکسی های اینترنتی است، زیرا معتقدند استفاده از خودرو شخصی صرفه اقتصادی بیشتری دارد. با این روند تا چندسال دیگر ترافیکی همچون تهران را در مشهد شاهد خواهیم بود.

تردد رایگان در آزادراه شهید شوشتری

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: برای ایام چراغ برات از ۱۵پایانه شهر ۴۰۰ دستگاه اتوبوس هر روز به مقصد بهشت رضا(ع) تردد می‌کنند و ۲۴۰ اتوبوس از ۶ پایانه انقلاب، آزادی، مفتح، فردوسی و... به بهشت رضا(ع) می‌روند. ۱۵۰ اتوبوس نیز به خواجه ربیع خواهند رفت.

وی ادامه داد: همچنین سرویس‌دهی همه خطوط عبوری منتهی به حرم در نیمه شعبان رایگان خواهد بود. همچنین داخل بهشت رضا(ع) نیز ۱۶دستگاه ون به‌صورت رایگان از ساعت هشت صبح تا ۱۸ از پایانه به بلوک‌های داخلی سرویس‌دهی می‌کنند.

سمیعی افزود: شهریور امسال گیت‌ها جمع‌آوری شد و اولین پاسخش را در دهه پایانی صفر پس داد؛ ترافیک در این ایام سنگین، اما روان بود و تردد از سمت ملک‌آباد به سمت مشهد بدون گیت انجام می‌شود. تنها مشکل در محل خروجی بهشت رضا(ع) است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: تردد در آزادراه در ایام خاص به بهشت رضا(ع) رایگان است و سه روز ایام چراغ برات از ساعت هشت صبح تا ۶ عصر رایگان است و اگر پیامکی برای شهروندان ارسال شود، بعدا حذف خواهد شد. همچنین شهروندانی که در سمت شرقی مشهد زندگی می‌کنند، از طریق آزادراه شهید شوشتری می‌توانند تعیین مسیر کنند.

۷میلیون سفر روزانه شهری در مشهد

سمیعی ادامه داد: ضریب استفاده از حمل و نقل عمومی ۷میلیون سفر در روز است. همچنین تراکم مدارس غیرانتفاعی شهر در محدوده وکیل آباد است که از تمام شهر دانش‌آموز دارد. در شهر مشهد مشکل عمده احمدآباد به‌دلیل وجود مطب پزشکان است.

وی ادامه داد: تردد کامیون‌ها و ناوگان سنگین باید با مجوز انجام شود و محدوده‌های خاصی را شامل می‌شود. همچنین توقفگاه‌های باری وجود دارد که باید خودرو‌ها در آنجا پارک شوند. اگر مواردی از توقف خودرو‌های سنگین در شهر مشاهده شد، باید از طریق پلیس به تخلفات آنان رسیدگی شود.

افزایش ۶درصدی آمار متوفیان تصادف در سال۱۴۰۱

مدیر عامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: پیش از سال نو چندین خط جدید برای مسیر اتوبوس ایجاد خواهد شد. پلیس اعلام کرده در آمار ۱۱ماهه ۶درصد افزایش فوتی در معابر داشته‌ایم که نسبت به کل کشور آمار کمی است.

سمیعی تصریح کرد: همچنین بولوار وکیل آباد از مسیر شریانی به مسیر دسترسی تغییر کاربری داده است. شب‌ها متأسفانه شاهد رفتار‌های پرخطر شهروندان در این مسیر هستیم که گاه به رانندگی با سرعت تا ۱۶۰کیلومتر می‌رسد!

وی افزود: همه موانع سمت چپ را که سمت سرعت است، ایمن‌سازی می‌کنیم و امیدواریم تا تحویل سال آماده شود. عمده تلفات در همین باند است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->