قیمت جدید «ری را» تکذیب شد + فیلم (۳ مرداد ۱۴۰۳) بانک های کل کشور، پنجشنبه ۴ مرداد تعطیل شدند + ساعت کاری بانک ها در روزهای شنبه و یکشنبه قیمت انواع مدل‌های موبایل امروز چند؟ (۳ مرداد ۱۴۰۳) کدام اصناف مشهد از تعطیلی چهار ساعته مستثنی هستند؟ خراسان رضوی بیشترین تعداد آثار تاریخی منقول کشور را داراست اعلام نرخنامه مصوب ۱۴۰۳ آموزشگاه‌های رانندگی در مشهد (۳ مرداد ۱۴۰۳) پرداخت ۵۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به عشایر خراسان رضوی قطعی شد تعطیلی ادارات مشهد؛ معطل تصمیم‌گیری مسئولان | مشهد رکورد مصرف برق را شکست درخواست شرکت توزیع برق مشهد از اصناف برای همکاری در زمینه تعطیلی چهارساعته حدود ۳۵۵ تُن پیله‌ تر در خراسان‌رضوی تولید شد افت ۲۶۰۰ واحدی شاخص کل بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۳ مرداد ۱۴۰۳) تعطیلی چهارساعته واحد‌های صنفی مشهد از امروز آغاز شد (۳ مرداد ۱۴۰۳) پیش بینی صعود‌های پرقدرت در بازار کریپتو (۳ مرداد ۱۴۰۳) قیمت ری‌را، محصول جدید ایران خودرو مشخص شد (۳ مرداد ۱۴۰۳) چرا ثبت سفارش تلفن همراه متوقف شد؟ (۳ مرداد ۱۴۰۳) قیمت امروز دلار، طلا، سکه، بیت کوین (۳ مرداد ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۵۸ هزار تومان پیش‌فروش ۳ محصول سایپا از امروز چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ | مهلت ثبت‌نام تا پایان تکمیل ظرفیت خودرو‌ها + جدول آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین از ۳ روز آینده | ستاد اربعین قیمت‌ها را اعلام می‌کند قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۳ مرداد ۱۴۰۳) | هیوندای اکسنت ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۳ مرداد ۱۴۰۳) | قیمت‌ها افزایش یافت داستان دنباله‌دار خروج منابع بانکی از خراسان رضوی| روند پرداخت تسهیلات بانکی در استان سختگیرانه است ادارات تهران فردا پنجشنبه از ساعت ۱۱ تعطیل شد (۴ مرداد ۱۴۰۳) | تعطیلی ادارات و بانک‌های یک استان دیگر قیمت امروز انواع میوه و صیفی جات اعلام شد (۳ مرداد ۱۴۰۳) | زردآلو را امروز کیلویی ۱۵ هزار تومان بخرید خریداران طلا گوش به زنگ باشند | زلزله در بازار طلا (۳ مرداد ۱۴۰۳) اساسنامه منطقه آزاد سرخس تصویب شد
سرخط خبرها

هوشیاری مالیاتی در صنعت بیمه

  • کد خبر: ۱۵۴۱۵
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷
هوشیاری مالیاتی در صنعت بیمه
روح‌ا... خلیل‌زاده نایب‌رئیس انجمن صنفی نمایندگان بیمه
در روز‌های اخیر انتشار زمزمه‌های مشمولیت مالیاتی برخی رشته‌های بیمه‌ای، به‌ویژه بیمه‌های زندگی (عمر و پس‌انداز/ عمر و آتیه/ عمر و سرمایه‌گزاری) موج نگرانی را در بین سهام‌داران و مدیران شرکت‌های بیمه ایجاد کرده است. این اقدام در حالی قرار است صورت بگیرد که در بسیاری از کشور‌های دنیا، نهاد‌های مالی مانند بازار پول و سرمایه (بورس) و نیز بیمه از مالیات معاف‌اند.
یکی از دلایل این معافیت، کارکرد‌های اجتماعی شرکت‌های بیمه در کمک به دولت‌ها برای کاهش هزینه‌های بهداشت و درمان است. به عبارتی هرچه شرکت‌های بیمه خدمات خود را توسعه دهند، نیاز مردم به استفاده از خدمات دولتی نظیر کمک در مواقع بحران، بلایای طبیعی و بیماری کمتر خواهد شد. به عنوان نمونه در‌صورتی‌که منازل آسیب‌دیده در سیل سیستان و بلوچستان تحت پوشش بیمه بود، امروز نیازی به گسیل کمک‌های مردمی و ترغیب به حمایت‌های انسان‌دوستانه در این حجم نبود؛ چون صنعت بیمه موظف به اقدام و حمایت طبق کارکرد‌های اقتصادی و اجتماعی خود بود.
معافیت مالیاتی بیمه عمر یک مزیت بسیار ضروری است که رغبت مردم و حتی سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در این طرح چندین برابر می‌کند.
در قرارداد‌های بیمه عمر در تمامی شرکت‌های بیمه، سرمایه‌های پرداختی توسط بیمه و بیمه‌شده فاقد مالیات است و این مزیت بزرگی است. بدین صورت تمام بیمه‌شدگان می‌توانند به طور کامل از سرمایه‌های خود بدون حتی اندکی کسر استفاده کنند. در واقع هدف اصلی از سرمایه‌گذاری در بیمه‌های زندگی سرمایه‌گذاری بیشتر است تا در آینده سود افزون‌تری عاید سرمایه‌گذار شود.
سرمایه‌گذاری در بیمه‌های زندگی یک سرمایه‌گذاری ۱۰۰ درصد برد است، به این دلیل که سرمایه‌گذاری شخص پس از گذشت چند سال به نسبت حق بیمه‌های پرداختی چند‌برابر خواهد شد، چرا‌که علاوه بر سود سپرده اصلی، سود مشارکت در پروژه‌های شرکت بیمه نیز به بیمه‌گذار تعلق خواهد گرفت و در آخر پوشش‌های بیمه‌ای مختلفی نیز برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شده است. نکته مهم آنجاست که پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک، بیمه‌های زندگی به صورت گروهی برای مکمل بازنشستگی به فروش خواهند رسید، همان‌طور که در زمان فعلی نیز برخی شرکت‌های بیمه این خدمت را ارائه می‌دهند. با‌این‌حال به نظر می‌رسد اخذ مالیات از بیمه سبب شود تا در عمل انگیزه مردم برای سرمایه‌گذاری در این حوزه کاهش یابد. این مسئله در آینده سبب می‌شود دولت مجبور شود خدماتی را که بیمه‌ها می‌توانستند با هزینه مناسب‌تری به مردم ارائه دهند، خود با صرف هزینه‌های زیادی ارائه دهد.
گزارش خطا
برچسب ها: یادداشت
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->