پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

حسامی: نظام انگیزشی کارکنان شهرداری باید ایجاد شود

  • کد خبر: ۱۵۴۸۱۱
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳
حسامی: نظام انگیزشی کارکنان شهرداری باید ایجاد شود
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: ایده‌پردازی، نوآوری، خلاقیت و استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌انسانی در شهرداری باید نظام خاصی داشته باشد و ساختارمند پیش برود؛ لذا نیازمند نظام انگیزشی کارکنان شهرداری هستیم و شورای شهر نیز از این اقدام حمایت می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین حسامی در مراسم اختتامیه رویداد «ثروت پنهان» با بیان اینکه امروزه تحولات عظیم و شگرف در حوزه دانش و فناوری، ارکان ساختاری کشورها، جوامع و اقتصادها را دگرگون نموده، اظهارکرد: این دگرگونی، باعث ایجاد تغییرات مهمی در شاخص‌ها و رفتارهای اقتصادی شده است.

وی گفت: در واقع اقتصاد نوین، تأثیرات مهمی بر رفتار کارگزاران مدیریت و متغیرهای اقتصادی سطح شهرها گذاشته است که این مهم از رواج عبارت‌هایی همچون «شهر هوشمند» و «کسب و کارهای دیجیتالی» پیداست.

حسامی با بیان اینکه اقتصاد دانش، اقتصاد دیجیتال و کسب و کارهای مرتبط، موضوع مهم سده اخیر اکثر جوامع است، افزود: در مفهوم کلان و کلی تحولات علم و فناوری باعث شده که برخی اقتصاددانان مفهوم اقتصاد سنتی را در مقابل اقتصاد دانش قرار دهند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: اقتصاد دانش برگرفته از ساختارها و مؤلفه‌هایی همچون نوآوری و فناوری‌های دیجیتالی و نوین است؛ در این فرآیند، فناوری اطلاعات و ارتباطات موتور اقتصاد دانش محور را تشکیل می‌دهد و طی آن فرصت‌های اقتصادی-اجتماعی برای کشورها اعم از دولت و بخش خصوصی و نهادهای عمومی از جمله شهرداری‌ها و اقتصاد شهری ایجاد می‌کند.

حسامی گفت: برای برنامه‌ریزی بهتر در حوزه اقتصاد نوین شهری، بایستی ابعاد سازنده آن را شناخت؛ با توجه به اینکه تحول شهرها در گرو هوشمندی مدیریت شهری و پیشروی به سوی درآمدهای نوین بوده، بومی‌سازی این شاخص‌ها و پیاده‌سازی آن‌ها در شهرداری‌ها و سازمان و شرکت‌های تابعه می‌تواند به تحول اقتصادی آن‌ها بیانجامد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه شهرداری‌ها و مدیریت‌های شهری یکی از ابزارهای تحقق شهرهای خلاق هستند، افزود: در تحقق این مهم، کارمندان و سرمایه‌انسانی نقش کلیدی اساسی دارند.

حسامی با بیان اینکه خلاقیت و نوآوری در مجموعه‌ای چون شهرداری که اقتصاد آن، برپایه ارائه خدمات است، معنا و مفهوم ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: شهرداری مشهد در عرصه‌هایی چون نظام پیشنهادات، هوشمندسازی و الکترونیکی‌سازی فرآیندها و ... پیشگام بوده و اقداماتی را برای اولین بار داشته است.

وی با تاکید بر اینکه ایده‌پردازی، نوآوری ، خلاقیت و استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌انسانی در شهرداری باید نظام خاصی داشته باشد و ساختارمند پیش برود، گفت: نظام انگیزشی مناسبی در این زمینه نیاز داریم تا بتوان از فکر و نوآوری نیروی انسانی بهره گرفت.

حسامی تصریح کرد: همکاران خدوم شهرداری، روزانه در فرآیندهای جاری اتفاقات خوبی چون صرفه‌جویی، افزایش بهره‌وری، بهبود مستمر و منابع نوین درآمدی و ... را رقم می‌زنند ولی آنچه مسلم و واجب بوده، ساختارمند کردن این ایده‌هاست و خروجی برگزاری چنین همایش‌هایی، باید ایجاد نظام انگیزشی باشد.

وی از آمادگی کامل و حمایت شورای اسلامی شهر در ایجاد این نظام انگیزشی خبرداد و گفت: نمی‌توان سرمایه انسانی را نادیده گرفت و بعد انتظار پیشرفت و خلاقیت داشت.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در پایان، برگزاری رویداد ثروت پنهان را اقدام ارزنده‌ای دانست که از سوی معاونت اقتصادی شهرداری پیگیری شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->