زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۴ اعلام شد تلاش‌های ماندگار استاد باقرزاده در توسعه دانشگاه فردوسی و رفاه دانشجویان اختصاص ۲.۲ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام سیستان و بلوچستان آخرین اخبار از تأثیر معدل در کنکور توصیه‌هایی برای محافظت در برابر آلودگی هوا واژگونی خودرو در بولوار وکیل‌آباد مشهد بدون مصدوم و محبوس تنها نشانه پوکی استخوان «شکستگی» است ستاد حقوق بشر به تصویب قطعنامه پیشنهادی کانادا علیه ایران اعتراض کرد اختلافات مالی بین ۳ دوست در تهران منجر به قتل شد شمارش معکوس برای روشن‌شدن تنور نانوایی در محله عمار یاسر مشهد اعترافات مردی که همسرش را با کلنگ در مشهد به قتل رساند + عکس پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه، یکم آذر ۱۴۰۳) | تداوم بارش باران در غالب نقاط استان نگرانی وزیر بهداشت از روند نزولی زادوولد در کشور | ثبت کمتر از یک میلیون تولد در سال ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین اجتماعی فعلاً بیمه تکمیلی ندارند! (یکم آذر ۱۴۰۳) | لطفاً بیمار نشوید انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه لبنان در ایران تأکید معاون وزیر نیرو بر ضرورت اعمال مدیریت مصرف آب در مشهد افزایش مرگ‌ومیر ناشی از «هاری» در ایران کمبود برخی تجهیزات پزشکی در مشهد که حیات بیمار را به خطر می ‎اندازد ظفرقندی: موافق درمان رایگان سالمندان بالای ۶۵ سال نیستم رمزگشایی از صد‌ها پرونده سرقت در روزهای اخیر | دستگیری ۳۴۱ سارق، کلاهبردار و مالخر اهمیت سرمایه‌گذاری در تحقیقات و فناوری برای رشد علمی ایران| چرا جایگاه علمی‌مان را از دست دادیم؟ ثبت‌نام وام شهریه دانشجویان آغاز شد (یکم آذر ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: زیرساخت افزایش ظرفیت پزشکی مهیا نشده است | توضیحات آقای وزیر برای جلوگیری از مهاجرت واکنش کمیسیون اجتماعی مجلس به ابطال بخش غیرقانونی آیین‌نامه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اشراف اطلاعاتی، زیرساخت فرایند موفقیت‌های عملیات انتظامی و توسعه امنیت اجتماعی است زمین لرزه نسبتا شدید در برازجان استان بوشهر (یکم آذر ۱۴۰۳) تأثیر قابل‌توجه ارتباط با دوستان بر بهبود سلامت روان ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه (۵ آذر ۱۴۰۳) کاهش افسردگی با خوردن ماهی برخی دارو‌های دیابت می‌توانند آسم را مهار کنند
سرخط خبرها

منابع آزمون استخدامی رشته شغلی ابتدایی و استثنایی آموزش و پرورش اعلام شد

  • کد خبر: ۱۵۷۲۵۲
  • ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲
منابع آزمون استخدامی رشته شغلی ابتدایی و استثنایی آموزش و پرورش اعلام شد
منابع آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی آموزش و پرورش اردیبهشت ۱۴۰۲ اعلام شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۲۴ هزار و ۶۹۴ آموزگار ابتدایی، ۲۳۳۲ آموزگار استثنایی و ۹۹۲ نفر آموزگار ویژه مناطق عشایری و مرزی جذب می‌شوند یعنی در مجموع ۲۸ هزار و ۱۸ آموزگار ابتدایی، استثنایی و ویژه مناطق مرزی و عشایری جذب خواهند شد.

در آزمون‌های سنوات گذشته، مواد و مفاد آزمون به دو سطح عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شدند. برای آزمون جدید سه حیطه عمومی، اختصاصی و تخصصی پیش‌بینی شده است.

الف - حیطه عمومی

۱ - تاریخ و فرهنگ تمدن (خدمات متقابل ایران و اسلام نویسنده: شهید مطهری انتشارات صدرا / مروری بر دستاورد‌های چهل ساله انقلاب اسلامی ایران)

۲ - تعلیم و تربیت اسلامی (مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی - عمومی جمهوری اسلامی) بخش دوم مبانی، قسمت های: چیستی، چرایی و چگونگی تربیت رسمی - عمومی)

۳ - معارف و اندیشه‌های اسلامی و انقلابی (طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن) بخش اول: ایمان (نویسنده: سید علی خامنه‌ای، انتشارات: صهبا / همرزمان حسین (ع)، نویسنده: سیدعلی خامنه‌ای، انتشارات: انتشارات انقلاب اسلامی)

۴ - معارف و اندیشه‌های اسلامی و انقلابی (طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن) بخش اول: ایمان (نویسنده: سید علی خامنه‌ای، انتشارات: صهبا / همرزمان حسین (ع)، نویسنده: سیدعلی خامنه‌ای، انتشارات: انتشارات انقلاب اسلامی)

توانایی‌های عمومی و ذهنی
تذکر ۱: سوالات معارف اسلامی مربوط به پیروان سایر مذاهب اسلامی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی) مطابق تعالیم و احکام فقهی آنان طراحی خواهد شد.

تذکر ۲: اقلیت‌های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سؤالات معارف اسلامی معاف بوده و در محاسبه نمره کل عمومی (که حیطه عمومی نامیده میشود)، این درس لحاظ نخواهد شد، ولی چنانچه داوطلب اقلیت دینی به سؤالات معارف اسلامی پاسخ دهد، این درس با تأثیر مثبت در محاسبه نمره کل عمومی لحاظ خواهد شد. در واقع دو نمره کل عمومی، یک نمره کل با لحاظ نمره خام درس مذکور و یک نمره کل بدون لحاظ نمره خام درس مذکور، محاسبه و نمره کل بالاتر ملاک قرار خواهد گرفت.

ب - حیطه اختصاصی

۱) اسناد و قوانین بالادستی آموزش و پرورش (سیاست‌های کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش/ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی- مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی/ آیین‌نامه اجرایی مدارس، مصوب سال ۱۴۰۰ شورای عالی آموزش و پرورش)

۲) روش‌ها و فنون تدریس (با تاکید بر محورهای: مبانی نظری تدریس و یادگیری؛ مدیریت و طراحی فعالیت‌های آموزشی؛ اصول و شیوه‌های مدیریت کلاس درس؛ مهارت‌های خلق موقعیت و فرصت‌های یادگیری؛ آشنایی با روش‌های تدریس مبتنی بر شناخت گرایی و سازنده گرایی با رویکرد تحولی؛ راهبرد‌های یاددهی و یادگیری؛ مهارت‌های اساسی مورد نیاز معلم پیش از تدریس، حین تدریس؛ پس از تدریس؛ مدل‌ها و الگو‌های تدریس)

۳) روانشناسی تربیتی

۳-۱- برای داوطلبان آموزگار ابتدایی (با تاکید بر محور های: کاربرد نظریه‌های یادگیری در کلاس؛ کاربرد نظریه‌های هوش، تفکر، خلاقیت و استعداد در کلاس؛ کاربرد نظریه‌های انگیزش و هیجان در آموزش؛ کاربرد نظریه‌های تحولی در آموزش؛ شناخت تفاوت‌های فردی در یادگیری؛ تعاریف مفاهیم و اصطلاحات مرتبط)

۳-۲- برای داوطلبین آموزگار استثنایی با تاکید بر محور (تعاریف و طبقه بندی دانش آموزان استثنایی؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان کم توان ذهنی؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان ناشنوا و نابینا (با آسیب‌های بینایی و شنوایی)؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان با اختلال یادگیری ویژه؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان با اختلال‌های هیجان رفتاری و اختلالات ارتباطی؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان با مشکلات جسمی- حرکتی و چند معلولیتی؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان با اختلال طیف اتیسم؛ توان بخشی و مداخله بهنگام در کودکان و دانش آموزان استثنایی؛ خانواده و مداخله بهنگام در کودکان و دانش آموزان استثنایی)

ج - حیطه تخصصی

۱ - مفاهیم پایه متون و روش‌های یاددهی قرآن و هدیه‌های آسمانی دوره ابتدایی (نهج‌القرآن راهنمای معلم قرآن اول تا ششم ابتدایی/ راهنمای معلم هدیه‌های آسمانی پایه سوم و ششم)

راهنمای معلم قرآن

نهج‌القرآن راهنمای معلم قرآن اول تا ششم ابتدایی

راهنمای معلم هدیه‌های آسمانی

راهنمای معلم هدیه‌های آسمانی (پایه سوم)

راهنمای معلم هدیه‌های آسمانی (پایه ششم)

۲- مفاهیم پایه متون و روش‌های یاددهی ریاضی دوره ابتدایی (راهنمای معلم ریاضی اول و ششم)

۳_مفاهیم پایه متون و روش‌های یاددهی علوم تجربی دوره ابتدایی (کتاب راهنمای معلم علوم تجربی دوم و چهارم و ششم)

۴- مفاهیم پایه متون و روش‌های یاددهی فارسی دوره ابتدایی (راهنمای معلم فارسی اول و چهارم و ششم)

۵- مفاهیم پایه متون و روش‌های یاددهی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی (کتاب راهنمای معلم اجتماعی پنجم و ششم ابتدایی).

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->