روایت خبرنگاران خارجی از مراسم تشییع شهید جمهور در مشهد | این سیل مردم واقعی بود + فیلم مشهد در آستانه عبور از تنش آبی تابستان بی احتیاطی راننده مشهدی منجر به فوت یک پاکبان شد (۴ خرداد ۱۴۰۳) مدیریت شهری پای کار خدمت به زائران در مراسم تشییع شهید جمهور جزئیات تعطیلی بوستان‌های مشهد در روز جمعه (۴ خرداد ۱۴۰۳) حضور ۳ میلیونی مردم مشهد در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور خبرنگار لبنانی: حضور مسئولان کشوری در مراسم تشییع شهید جمهور نشان‌دهنده ایران مقتدر است سوگواری ملت در مشهد، در فراق خادم ملت + فیلم پیکر شهید آیت الله رئیسی در دارالسلام حرم امام رضا (ع) آرام گرفت + فیلم خبرنگار مصری: رئیس‌جمهور برای ملت ایران اهمیت ویژه‌ای داشت خبرنگار رادیو و تلویزیون چین: امیدوارم ایران به این ضایعه بزرگ غلبه کند خبرنگار شبکه تی‌آرتی: حضور این جمعیت در مراسم تشییع رئیس جمهور ایران در مشهد باور کردنی نیست تمهیدات ویژه مدیریت شهری مشهد برای پس از اتمام مراسم تشییع جمهور شهید شهردار مشهد: تا کنون سه میلیون نفر در آیین تشییع شهید جمهور حضور دارند (۳ خرداد ۱۴۰۳) قطارشهری مشهد به دلیل ازدحام جمعیت، در ایستگاه شریعتی توقف نخواهد داشت (۳ خرداد ۱۴۰۳) پخش زنده مراسم تشییع و تدفین رئیس جمهور شهید، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مشهد مقدس مسیر تشییع پیکر رئیس جمهور شهید در مشهد + زمان تدفین در حرم مطهر امام رضا(ع) مشهدی‌ها؛ بی‌قرار شهیدجمهور | سلام‌ ای غم لحظه‌های جدایی حضور ۱۳۵ تیم امدادگر هلال‌احمر در مراسم تشییع شهید جمهور در مشهد (۳ خرداد ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل آتش‌نشانی مشهد برای مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور شهید ایران تامین برق پایدار برای آیین تشییع پیکر شهید جمهور در مشهد
سرخط خبرها

تعیین تکلیف بافت‌های فرسوده و توجه به فرهنگ شهروندی از اهم برنامه های حسینقلی‌زاده مقدم، برای شهرداری مشهد

  • کد خبر: ۱۵۷۳۷۱
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
تعیین تکلیف بافت‌های فرسوده و توجه به فرهنگ شهروندی از اهم برنامه های حسینقلی‌زاده مقدم، برای شهرداری مشهد
حسینقلی‌زاده مقدم، یکی از نامزدهای شهرداری مشهد در جریان ارائه برنامه‌های خود به عنوان یکی از گزینه‌های شهرداری از سه حوزه فنی، عمران و ترافیک، اقتصادی شهری و فرهنگی به عنوان حوزه‌های مهم خود نام برد. 

به گزارش شهرآرانیوز، سعید حسینقلی‌زاده مقدم، امروز، ۱۶ فروردین ماه، در نشست ارائه برنامه نامزد‌های شهرداری مشهد که به صورت زنده پخش شد، اظهار کرد: از همکاران شهرداری تشکر می‌کنم که در ایام استقبال از بهار تمام تلاش شبانه‌روزی خود را معطوف این موضوع کردند تا زمینه مطلوب استقبال از بهار برای زائران و مجاوران فراهم باشد و در دوران تغییر مدیریت شهری خللی وارد نشود که نه تنها خللی وارد نشد بلکه کم و کیف آن از سطح معمول بیشتر بود و این ایام باعث افتخار همه ما شد.

وی با بیان اینکه شهردار شهر باید تابع سیاست‌های شورا باشد، عنوان کرد: در عین حال باید نگاهی به اسناد بالادستی کشور هم داشته باشد، از جمله نظام و قوانینی که در حوزه شهر و مدیریت شهری وجود دارد. من تلاش کردم برنامه خودم را با بیانیه گام دوم انقلاب و موارد مورد تاکید اعضای شورا تطبیق دهم.

این گزینه شهرداری مشهد گفت: باید در حوزه هویت شهری توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشیم که مشهد شهری اسلامی با رنگ و بوی رضوی باشد. ارتقای فرهنگ ایثار، شهادت و فرهنگ رضوی همواره مورد تاکید شورا بوده است. در کنار زیارت باید به قطب معنویت و فرهنگ رضوی نیز توجه شود و نباید از پتانسیل‌های ادبی و فرهنگی مانند توس غافل شد. ما در شهری هستیم که تمام سوابق تاریخی آن مکتوب و مستند است. دستگاه‌های دیگر نیز باید در این زمینه کمک کنند و جایگاه زیارتی و تاریخی شهر را ارتقا دهند. 

حسینقلی زاده مقدم با اشاره به اینکه اعضای شورا در خصوص منابع و درآمد‌ها توصیه‌هایی داشتند، تصریح کرد: ایجاد درآمد پایدار، استحصال زمین، صرفه‌جویی، توجه به انتفاع طرح‌های تفصیلی، نوآوری و اندیشه‌ورزی در حوزه اقتصاد از جمله این موارد است. همچنین در مدیریت شهری به تعامل بین دستگاهی تاکید داشتند.

مشهد،  پایتخت تشیع و فرهنگ جهان اسلام است

شهردار منطقه ۹ بیان کرد: تاکید بر رویکرد جهانشهری شورا بسیار درست است. امروز تا بعدازظهر قرار نیست فقط شهردار مشهد انتخاب شود، بلکه شهردار پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب خواهد شد، مدیری که جهان تشیع از وی انتظار و توقع دارد، کسی که بتواند دسترسی‌های بین‌المللی را برای شهرداری مشهد باز کند. مگر می‌توان گفت اینجا پایتخت تشیع و فرهنگ جهان اسلام است، اما در تراز بین‌المللی برنامه نداشته باشیم، اینکه شعار است.

وی خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف بافت‌های فرسوده مورد مهمی است. ما پتانسیل اقتصادی و اجتماعی در بافت‌های فرسوده داریم. این بافت‌ها موجب شده توازن عدالت محیطی در شهر به هم بخورد و به فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و توسعه آسیب بزند.

این گزینه شهرداری مشهد افزود: در حوزه فرهنگی شعار تکریم زائر و مجاور، توجه به فرهنگ شهروندی و توجه به بنیان و بنیاد خانواده به ویژه بانوان و جوانان بوده است. از دوره‌های گذشته تاکنون در این حوزه نمره مطلوب نگرفتیم. اگر در این دوره سازمان ورزش به نقطه مطلوبی برسد خدمتی به این شهر شده است.

حسینقلی‌زاده مقدم ادامه داد: در مناطق کار‌های فرهنگی خرد و کوچک در حال انجام بوده و بسیار باکیفیت است، اما هنوز در حوزه فرهنگی یک اقدام شاخص کلان در شان پایتخت معنوی و فرهنگی جهان اسلام در مشهد نداشتیم. هر سال توقع مردم از ما این است که یک اقدام شاخص فرهنگی داشته باشیم. به نظر من این اقدام حتما باید مناسبتی باشد یعنی مناسبتی را به رویدادی در حوزه فرهنگی گره بزنیم و رویداد شاخص تولید کنیم که خروجی کلان داشته باشد.

اگر به شهردار آینده مشهد به عنوان مدیر مشهد نگاه شود، ظلم شده است

شهردار منطقه ۹ با بیان اینکه نگاه من به مدیریت شهری، مدیریت مشهد نیست، عنوان کرد: اگر به شهردار آینده مشهد به عنوان مدیر مشهد نگاه شود، ظلم شده است. در دو سال باقیمانده حتما باید به اتصال شهر مشهد به بدنه دیپلماسی اسلامی جهانی سرعت داده شود.

وی بیان کرد: همیشه یکی از دغدغه‌ها حاشیه شهر بوده است. باید تناسب بین متن و حاشیه وجود داشته باشد. اقدامات خوبی انجام شده و در این زمینه کلان شهر مشهد جلو است، اما هنوز جای کار دارد. ایده تشکیل کارخانه نوآوری ۲ در حاشیه شهر، زیربنایی کردن اقدامات فرهنگی در حاشیه شهر، تشکیل مثلث شورای اجتماعی، مسجد و شهرداری و پایگاه‌های بسیج به عنوان مرکز این مثلث ایده‌هایی است که در حاشیه شهر موثر خواهد بود.

این گزینه شهرداری مشهد اضافه کرد: اگر حضور میدانی مدیران شهری در حاشیه شهر مستمر باشد موجب برکت است. هیچ چیز مانند حضور میدانی مهم نیست. البته آسیبی وجود دارد که ایجاد امکانات و سرعت دادن به آن در حاشیه شهر نگرانی تشکیل حاشیه دوم را ایجاد می‌کند که باید تدبیر شود. در دنیا رینگی ایجاد می‌کنند که مرز و خط قرمز است. توجه به مشاغل خانگی نیز بسیار مهم است.

حسینقلی‌زاده مقدم با اشاره به سه حوزه مدنظر خود تصریح کرد: حوزه اول فنی، عمران و ترافیک است که باید سرعت آن را افزایش دهیم. در حوزه عمرانی هنوز مردم تشنه آغاز یک کلان‌پروژه در شهر هستند. اگر کلان‌پروژه از این دو سال هم عبود کرد مشکلی ندارد، باید شروع کنیم. البته نگاه من دو سال نیست، ۶ سال است. در حوزه آسفالت عقب هستیم، مردم انتظار نهضت آسفالت دارند که برآورده نشده است. در حوزه حمل‌و نقل توفیقاتی داشتیم، اما الان باید به قله‌های بالاتر برسیم. هنوز سرفاصله زمانی از منزل تا اولین ایستگاه بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است که فرد را ترغیب به استفاده از وسیله نقلیه شخصی می‌کند و این امر موجب ترافیک می‌شود. در حوزه ریلی نیز باید به سرعت اقدامات اضافه شود.

کلید موتور محرکه توسعه مشهد بوده، حوزه اقتصاد شهری است

شهردار منطقه ۹ افزود: حوزه دوم که کلید موتور محرکه توسعه مشهد بوده، حوزه اقتصاد شهری است. تامین منابع باید اولویت اول شهردار مشهد باشد. با استقرار طرح تفصیلی و قوانینی که اخیرا ابلاغ شده باید به دنبال درآمد‌های پایدار باشیم. از جمله مسیر‌های تامین منابع سکوک، شراکت‌پذیری و استحصال زمین است.

وی ادامه داد: حوزه سوم حوزه فرهنگی است. مشهد باید شهری باشد که وقتی از هر معبر آن عبور می‌کنید احساس کنید متعلق به مشهد است و رنگ و بوی مشهد دارد. علاوه بر سازمان ورزش باید سازمان زیباسازی مشهد نیز در برنامه تاسیس قرار گیرد. احداث این دو سازمان در اولویت کاری من خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->