با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟ ۵ ماده غذایی که مصرف منظم آنها به افزایش هوش کمک می‌کند ویزیت‌های نجومی روانشناسان | از ۳۵۰ هزارتومان تا ۲ میلیون تومان! کلاس‌های دانشگاه‌ها تعطیل شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره + جدول بدون تفریح، «زن» افسرده و «خانواده» مختل می‌شود اهمیت خوردن صبحانه برای دانش‌آموزان | کودکان به چه ویتامینی نیاز دارند؟ آیا راهی برای افزایش قد کودکان و نوجوانان وجود دارد؟ درد در سنین رشد را جدی بگیرید آیا استفاده از تابه‌های نچسب را باید کنار گذاشت؟ آیا مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی در اردیبهشت پرداخت می‌شود؟ افزایش حقوق بازنشستگان منتظر تایید هیات دولت است جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط و توضیحات بانک رفاه کارگران (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند پیش‌بینی رگبار باران در برخی نقاط کشور (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رشد ۵۵‌درصدی شیر اهدایی به بانک شیر دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد

  • کد خبر: ۱۵۸۰۸۸
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
رشد ۵۵‌درصدی شیر اهدایی به بانک شیر دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد
۱۴۳۱ نوزاد نارس و نیازمند شیر در مشهد با این شیر‌ها تغذیه شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «میزان شیر اهدایی از سوی مادران شیرده به بانک شیر دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در سال‌های اخیر حدود ۵۵‌درصد افزایش یافته است». این خبر را رئیس بیمارستان تخصصی زنان و زایمان ام‌البنین (س) مشهد اعلام کرده است. اشاره ناهید صاحبدل‌فر به بانک شیر شهر یعنی همان بانک شیر بیمارستان ام‌البنین (س) و تنها بانک شیر شمال شرق کشور است که از مرداد‌ماه ۱۳۹۸ کار خود را شروع کرده است و چهارمین بانک شیر کشور به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، او این را هم گفته است که در سال ۱۴۰۰ میزان شیر‌های اهدایی به بانک شیر مادر مشهد، ۸۳۳ لیتر بود که این میزان در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۸۹ لیتر افزایش یافت.

صاحبدل‌فر ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نیز ۴۴۰ نوزاد در بانک شیر دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد تغذیه شده‌اند و در این مدت ۶۳ مادر، شیر خود را اهدا کرده‌اند. رئیس بیمارستان تخصصی زنان و زایمان ام‌البنین (س) مشهد گفت: در سال ۱۴۰۰، پنجاه مادر در زمینه اهدای شیر با این مرکز مشارکت کرده‌اند و شیر‌های اهدایی در این سال به مصرف ۳۹۷ نوزاد رسیده است.

صاحبدل‌فر افزود: در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۵۰ لیتر شیر به زاهدان ارسال شده است. او خاطرنشان کرد: از ابتدای تأسیس بانک شیر مشهد، شیر مورد نیاز نوزادان سرپایی و بستری در بخش‌های نوزادان و ان‌آی‌سی یو بیمارستان‌های حضرت ام‌البنین (س)، اکبر، قائم (عج)، امام‌رضا (ع)، سینا، شهید هاشمی‌نژاد، ۱۷ شهریور، امام زمان (عج)، ۲۲ بهمن و موسی بن جعفر (ع) مشهد تأمین شده است.

همکاری ۲۶۰ مادر

رئیس بیمارستان تخصصی زنان و زایمان ام‌البنین (س) مشهد بیان کرد: از آغاز فعالیت این مرکز تاکنون ۲۶۰ مادر در کار اهدای شیر مشارکت داشته‌اند و ۲‌هزار‌و‌۸۱۷ لیتر شیر به این مرکز اهدا کرده‌اند.

صاحبدل‌فر تصریح کرد: تاکنون ۱۴۳۱ نوزاد نارس و نیازمند شیر در مشهد زیر پوشش این مرکز قرار گرفته و با شیر‌های اهدایی تغذیه شده‌اند.

به گفته او، جمع‌آوری شیر‌های مازاد مادران شیرده، پاستوریزه کردن این شیر‌ها و در نهایت رساندن این شیر‌های اهدایی به مصرف نوزادان نارس و محروم، از خدمات بانک شیر مشهد به شمار می‌رود.

رئیس بیمارستان تخصصی زنان و زایمان ام‌البنین (س) مشهد مدت ماندگاری شیر پاستوریزه در دمای منهای‌۲۰ درجه فریزر‌های صنعتی بانک شیر را شش ماه اعلام کرد.

صاحبدل‌فر بیان کرد: بانک شیر دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در بیمارستان تخصصی زنان و زایمان ام‌البنین (س) قرار دارد و ساعات کاری آن از ۷:۳۰ تا ۱۴ است که مادران می‌توانند در این ساعات برای اهدای شیر و مشارکت در این کار خداپسندانه مراجعه کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->