بر مدار دانش اطلاعاتی جدید از دوربین گوشی A۳۶ سامسونگ + عکس تعرفه واردات گوشی‌های بالای هزار دلار تعیین شد (۲۶ آبان ۱۴۰۳) پاسخ پازل امروز میجر (یکشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۳) دانشمندان بزرگ‌ترین مرجان دریایی جهان را کشف کردند که از فضا قابل مشاهده است + فیلم و عکس گوگل اپلیکیشن اختصاصی هوش مصنوعی جمینای را برای آیفون منتشر کرد توضیحات بهزاد اکبری درباره اختلال امروز شبکه اینترنت کشور (۲۴ آبان ۱۴۰۳) پاسخ پازل امروز میجر (جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳) امشب و فردا عبور ایستگاه فضایی بین‌المللی از آسمان ایران را تماشا کنید (۲۴ و ۲۵ آبان) شرکت «نوکیا» درباره جعل گوشی‌هایش در ایران بیانیه صادر کرد + سند زمان عرضه عینک هوش مصنوعی شیائومی مشخص شد پاسخ پازل امروز میجر (پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳) برندگان و بازندگان انتخاب ترامپ | از ماسک تا انرژی سبز سقوط یکی از ماهواره‌های استارلینک در آمریکا + فیلم اولین عکس‌ها از رابط کاربری One UI 7 منتشر شد پاسخ پازل امروز میجر (چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۳) چگونه از زمان قطعی برق هر مشترک در مشهد مطلع شویم؟ + آموزش تصویری کار با سایت مالک «فرام‌سافتور»: درحال توسعه و ساخت ۲۶ بازی جدید هستیم اپل گویا در باریک‌کردن آیفون ۱۷ ایر به مشکلاتی خورده است
سرخط خبرها

افزایش شکایت کاربران از خدمات تلفن ثابت و همراه در سال ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۱۵۸۸۹۲
  • ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
افزایش شکایت کاربران از خدمات تلفن ثابت و همراه در سال ۱۴۰۱
مدیر کل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری آمار‌هایی از میزان شکایت کاربران، بیشترین موارد مورد شکایت و اپراتور‌هایی که بیشترین شکایت را دریافت کرده‌اند اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز - به گفته‌ی پیمان قره‌داغی سال گذشته ۱۹۸ هزار و ۱۵ شکایت در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵) درج‌شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰، حدود ۸ درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به اینکه بیشترین شکایات در سال ۱۴۰۱ مربوطه به خدمات تلفن ثابت و ارتباطات داده‌ها می‌شود، از رشد ۱۷ درصدی شکایات در مورد شرکت مخابرات ایران خبر داد: «در سال گذشته ۱۰۷ هزار و ۹۹۳ شکایات در مورد شرکت مخابرات ایران ثبت شده است، در حالی که این آمار در سال گذشته ۹۱ هزار ۸۰۱ شکایت شده است.»

پرتکرار‌ترین شکایات در حوزه‌ی خدمات تلفن ثابت، قطع ارتباط، عدم تأمین کابل سرقت شده، عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه شده، ارایه خدمات پشتیبانی نامطلوب، عدم واگذاری خط تلفن ثابت ثبت نام شده، عدم جمع آوری سرویس و تأخیر در نصب و راه‌اندازی سرویس بودند. همچنین استان‌های تهران، خوزستان، خراسان رضوی، مازندران و اصفهان، پنج استان با بیشترین میزان شکایات در این بخش معرفی شده‌اند.

ارائه خدمات تلفن همراه دومین حوزه پر شکایت در سال گذشته بود که ۴۹ هزار و ۳۱۱ شکایت در این حوزه ثبت شده: «سهم همراه اول از شکایات ثبت‌شده در سال گذشته ۳۲ هزار و ۸۲۹ شکایت، سهم شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل ۱۲ هزار و ۲۸۲ شکایت و سهم رایتل ۴ هزار و ۱۰۲ شکایت بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰، همراه اول حدود ۱۰ درصد و رایتل حدود ۱۴ درصد افزایش و در شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل حدود ۷ درصد کاهش داشته است.»

در حوزه‌ی خدمات تلفن همراه شکایت‌های پرتکرار مردم مربوط به قطعی سیم‌کارت، عدم آنتن‌دهی شبکه موبایل، عدم امکان ارسال و یا دریافت پیامک، عدم دسترسی به اینترنت، عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه‌شده، دریافت پیامک تبلیغاتی، تخلیه سیم‌کارت بود و استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، البرز و فارس نیز پنج استان پرشکایت در این حوزه هستند.

قره‌داغی با اشاره به اینکه اقدامات صورت‌گرفته در کمیته حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان رگولاتوری باعث کاهش میانگین زمان پاسخگویی به شکایات شده است، گفت در سال گذشته میانگین زمان پاسخگویی در حوزه خدمات تلفن همراه از بیش از ۱۰ روز به ۷ روز کاری کاهش یافت.

سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ شکایات کاربران را در حوزه‌های تلفن ثابت، تلفن همراه، اینترنت، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان ثبت می‌کند که کاربران می‌توانند با مراجعه به این آدرس اینترنتی و یا شماره‌گیری ۱۹۵ شکایات خود را ثبت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->