ایلان ماسک مدعی شد: کارکردن در کل جهان به پایان می‌رسد اولین اطلاعات رسمی از گلکسی S26 سامسونگ منتشر شد چطور بفهمیم یک ویدیو یا عکس، واقعی است یا ساخته‌شده با هوش مصنوعی؟ + آموزش ساخت بزرگ‌ترین ابررایانه هوش مصنوعی باهمکاری انویدیا و اوراکل تأثیر ماه کامل بر کیفیت خواب انسان، واقعیت علمی یا باور عامیانه؟ ناتینگ فون 3a لایت رونمایی شد + مشخصات و قیمت آمریکایی‌ها می‌خواهند دسترسی نوجوانان به هوش مصنوعی را ممنوع کنند اپل از چندسال دیگر دکمه‌های آیفون را کاملا متحول می‌کند مسیر نو در مهندسی؛ آغاز تحول هوشمند در ساخت‌وساز مشهد فناوری eSIM به‌زودی به‌صورت گسترده در کشور اجرا می‌شود نوجوان ۱۲ ساله کانادایی با همکاری ناسا دو سیارک جدید کشف کرد موسیقی خطر زوال عقل را در سالمندان تا ۳۹ درصد کاهش می‌دهد تعرفه‌ بسته‌های اینترنت تغییر می‌کند؟ بحران وجودی مشق شب در عصر هوش مصنوعی آیا گراکی‌پدیای ایلان ماسک یک کپی از ویکی‌پدیاست یا یک ارتقای بزرگ؟ افشای جزئیاتی جدید از باتری و نمایشگر گوشی گلکسی زد فولد ۸ اولین ویدئو از گوشی تاشو سه‌تکه سامسونگ منتشر شد + فیلم راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه ساعت اتمی کشور طی یک سال آینده آمار عجیب OpenAI از تعداد کاربرانی که با ChatGPT درباره خودکشی صحبت می‌کنند فرایند تأیید سن کاربران پلی استور در برخی مناطق آغاز شد پیام‌رسان ایتا از دسترس خارج شد (۵ آبان ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

افزایش شکایت کاربران از خدمات تلفن ثابت و همراه در سال ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۱۵۸۸۹۲
  • ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
افزایش شکایت کاربران از خدمات تلفن ثابت و همراه در سال ۱۴۰۱
مدیر کل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری آمار‌هایی از میزان شکایت کاربران، بیشترین موارد مورد شکایت و اپراتور‌هایی که بیشترین شکایت را دریافت کرده‌اند اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز - به گفته‌ی پیمان قره‌داغی سال گذشته ۱۹۸ هزار و ۱۵ شکایت در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵) درج‌شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰، حدود ۸ درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به اینکه بیشترین شکایات در سال ۱۴۰۱ مربوطه به خدمات تلفن ثابت و ارتباطات داده‌ها می‌شود، از رشد ۱۷ درصدی شکایات در مورد شرکت مخابرات ایران خبر داد: «در سال گذشته ۱۰۷ هزار و ۹۹۳ شکایات در مورد شرکت مخابرات ایران ثبت شده است، در حالی که این آمار در سال گذشته ۹۱ هزار ۸۰۱ شکایت شده است.»

پرتکرار‌ترین شکایات در حوزه‌ی خدمات تلفن ثابت، قطع ارتباط، عدم تأمین کابل سرقت شده، عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه شده، ارایه خدمات پشتیبانی نامطلوب، عدم واگذاری خط تلفن ثابت ثبت نام شده، عدم جمع آوری سرویس و تأخیر در نصب و راه‌اندازی سرویس بودند. همچنین استان‌های تهران، خوزستان، خراسان رضوی، مازندران و اصفهان، پنج استان با بیشترین میزان شکایات در این بخش معرفی شده‌اند.

ارائه خدمات تلفن همراه دومین حوزه پر شکایت در سال گذشته بود که ۴۹ هزار و ۳۱۱ شکایت در این حوزه ثبت شده: «سهم همراه اول از شکایات ثبت‌شده در سال گذشته ۳۲ هزار و ۸۲۹ شکایت، سهم شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل ۱۲ هزار و ۲۸۲ شکایت و سهم رایتل ۴ هزار و ۱۰۲ شکایت بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰، همراه اول حدود ۱۰ درصد و رایتل حدود ۱۴ درصد افزایش و در شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل حدود ۷ درصد کاهش داشته است.»

در حوزه‌ی خدمات تلفن همراه شکایت‌های پرتکرار مردم مربوط به قطعی سیم‌کارت، عدم آنتن‌دهی شبکه موبایل، عدم امکان ارسال و یا دریافت پیامک، عدم دسترسی به اینترنت، عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه‌شده، دریافت پیامک تبلیغاتی، تخلیه سیم‌کارت بود و استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، البرز و فارس نیز پنج استان پرشکایت در این حوزه هستند.

قره‌داغی با اشاره به اینکه اقدامات صورت‌گرفته در کمیته حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان رگولاتوری باعث کاهش میانگین زمان پاسخگویی به شکایات شده است، گفت در سال گذشته میانگین زمان پاسخگویی در حوزه خدمات تلفن همراه از بیش از ۱۰ روز به ۷ روز کاری کاهش یافت.

سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ شکایات کاربران را در حوزه‌های تلفن ثابت، تلفن همراه، اینترنت، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان ثبت می‌کند که کاربران می‌توانند با مراجعه به این آدرس اینترنتی و یا شماره‌گیری ۱۹۵ شکایات خود را ثبت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->