کارت‌های دومیلیونی امروز راکی ربیت (یکشنبه، ۷ مرداد ۱۴۰۳) پخش زنده مراسم تنفیذ حکم مسعود پزشکیان + تماشای آنلاین (۷ مرداد ۱۴۰۳) رمز کیف پول امروز راکی ربیت (شنبه، ۶ مرداد ۱۴۰۳) کد مورس جدید همسترکامبت (یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳) + راهنمای مینی‌گیم کلید و کارت‌های امروز همستر آخرین اخبار از توسعه صنعت ماهواره‌ای ایران | اینترنت ماهواره‌ای بومی به زودی راه‌اندازی می‌شود راهنمای دریافت کلید در بخش جدید دوچرخه سواری (Bike Ride) همسترکامبت پست‌های کاربران «ایکس»، منبع آموزشی هوش مصنوعی «گراک»! ثبت قدرتمندترین شراره خورشیدی ۲۰ سال گذشته توسط مدارگرد آژانس فضایی اروپا کشف حیات میکروبی در مریخ توسط مریخ‌نورد «استقامت» ناسا کارت‌های دومیلیونی امروز راکی ربیت (شنبه، ۶ مرداد ۱۴۰۳) کد مورس جدید همسترکامبت (شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳) + راهنمای مینی‌گیم کلید و کارت‌های امروز همستر رمز کیف پول امروز راکی ربیت (جمعه، ۵ مرداد ۱۴۰۳) کارت‌های دومیلیونی امروز راکی ربیت (جمعه، ۵ مرداد ۱۴۰۳) آذری‌جهرمی از بازنگری موضوع ممنوعیت واردات آیفون در دولت چهاردهم خبر داد: تصمیم نهایی با وزارت صمت است رمز کیف پول امروز راکی ربیت (پنجشنبه، ۴ مرداد ۱۴۰۳) آیا آیفون ۱۷ اسلیم فقط یک دوربین خواهد داشت؟ زمان تولید و عرضه آیفون SE ۴ مشخص شد + جزئیات کدمورس و راهنمای حل پازل در مینی‌گیم همستر کامبت + کمبو کارت‌های امروز (جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳) سامسونگ در One UI ۷ دو قابلیت‌ محبوب آیفون را کپی می‌کند! باز هم ایلان ماسک و دعوت از مارک زاکربرگ برای مبارزه! (۴ مرداد ۱۴۰۳) کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افزایش شکایت کاربران از خدمات تلفن ثابت و همراه در سال ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۱۵۸۸۹۲
  • ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
افزایش شکایت کاربران از خدمات تلفن ثابت و همراه در سال ۱۴۰۱
مدیر کل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری آمار‌هایی از میزان شکایت کاربران، بیشترین موارد مورد شکایت و اپراتور‌هایی که بیشترین شکایت را دریافت کرده‌اند اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز - به گفته‌ی پیمان قره‌داغی سال گذشته ۱۹۸ هزار و ۱۵ شکایت در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵) درج‌شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰، حدود ۸ درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به اینکه بیشترین شکایات در سال ۱۴۰۱ مربوطه به خدمات تلفن ثابت و ارتباطات داده‌ها می‌شود، از رشد ۱۷ درصدی شکایات در مورد شرکت مخابرات ایران خبر داد: «در سال گذشته ۱۰۷ هزار و ۹۹۳ شکایات در مورد شرکت مخابرات ایران ثبت شده است، در حالی که این آمار در سال گذشته ۹۱ هزار ۸۰۱ شکایت شده است.»

پرتکرار‌ترین شکایات در حوزه‌ی خدمات تلفن ثابت، قطع ارتباط، عدم تأمین کابل سرقت شده، عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه شده، ارایه خدمات پشتیبانی نامطلوب، عدم واگذاری خط تلفن ثابت ثبت نام شده، عدم جمع آوری سرویس و تأخیر در نصب و راه‌اندازی سرویس بودند. همچنین استان‌های تهران، خوزستان، خراسان رضوی، مازندران و اصفهان، پنج استان با بیشترین میزان شکایات در این بخش معرفی شده‌اند.

ارائه خدمات تلفن همراه دومین حوزه پر شکایت در سال گذشته بود که ۴۹ هزار و ۳۱۱ شکایت در این حوزه ثبت شده: «سهم همراه اول از شکایات ثبت‌شده در سال گذشته ۳۲ هزار و ۸۲۹ شکایت، سهم شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل ۱۲ هزار و ۲۸۲ شکایت و سهم رایتل ۴ هزار و ۱۰۲ شکایت بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰، همراه اول حدود ۱۰ درصد و رایتل حدود ۱۴ درصد افزایش و در شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل حدود ۷ درصد کاهش داشته است.»

در حوزه‌ی خدمات تلفن همراه شکایت‌های پرتکرار مردم مربوط به قطعی سیم‌کارت، عدم آنتن‌دهی شبکه موبایل، عدم امکان ارسال و یا دریافت پیامک، عدم دسترسی به اینترنت، عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه‌شده، دریافت پیامک تبلیغاتی، تخلیه سیم‌کارت بود و استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، البرز و فارس نیز پنج استان پرشکایت در این حوزه هستند.

قره‌داغی با اشاره به اینکه اقدامات صورت‌گرفته در کمیته حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان رگولاتوری باعث کاهش میانگین زمان پاسخگویی به شکایات شده است، گفت در سال گذشته میانگین زمان پاسخگویی در حوزه خدمات تلفن همراه از بیش از ۱۰ روز به ۷ روز کاری کاهش یافت.

سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ شکایات کاربران را در حوزه‌های تلفن ثابت، تلفن همراه، اینترنت، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان ثبت می‌کند که کاربران می‌توانند با مراجعه به این آدرس اینترنتی و یا شماره‌گیری ۱۹۵ شکایات خود را ثبت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->