سعید جلیلی با نمایندگان فعلی و ادوار مجلس دیدار کرد ترکیب هیئت رئیسه کمیسیون‌های مجلس دوازدهم مشخص شد جزییات مناظره پزشکیان و جلیلی اعلام شد حمله هوایی رژیم صهیونیستی به طولکرم (۱۰ تیر ۱۴۰۳) سفر تبلیغاتی محمدجواد ظریف به مشهد در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ تکمیل فهرست نهایی اعضای ۱۰ کمیسیون‌ تخصصی مجلس دوازدهم + اسامی شورای نگهبان سلامت مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری را تأیید کرد تعداد رأی‌ها و نتیجه انتخابات دور اول ریاست‌جمهوری در استان تهران | سبقت پزشکیان از جلیلی کمبود ۱۷۶ هزار معلم در سال تحصیلی جدید | حدود ۷۲ هزار معلم تا مهر امسال بازنشسته می‌شوند تبلیغات نامزد‌های راه‌یافته به دور دوم، آغاز شد (۱۰ تیر ۱۴۰۳) معاون رئیس جمهورآمریکا: مناظره با ترامپ، ساعت خوبی برای بایدن نبود تظاهرات بزرگ مردم کراچی در حمایت از فلسطین و توقف جنگ در غزه حمله پلیس رژیم صهیونیستی به تظاهرات کنندگان در قدس اشغالی + عکس حملات روسیه در شرق اوکراین ۱۲ کشته بر جای گذاشت سرتیپ سریع: بزودی از قایق جدید نظامی نیروهای مقاومت یمن رونمایی می شود جنبش ملی «غیرمتعهد» آمریکا خطاب به بایدن: مسیر خود در مورد غزه را تغییر دهید اسپانیا به شکایت درباره نسل کشی اسرائیل می‌پیوندد ابراز نگرانی آلمان درباره دور دوم ریاست جمهوری ترامپ
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

ارتش فدای ملت

  • کد خبر: ۱۵۹۵۱۴
  • ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
ارتش فدای ملت
خدمات اجتماعی و مردمی ارتش جمهوری اسلامی در مواقع حساس و بحرانی ازجمله اقدامات درخشان این نهاد مقدس است که بار‌ها تکرار شده است.

با پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷، بحث انحلال یا بقای نهاد‌ها و دستگاه‌های باقی مانده از دوره رژیم شاهنشاهی مطرح شد. یکی از این نهاد‌ها ارتش ایران بود. برخی افراد و گروه‌ها با انگیزه‌های متفاوت مطرح می‌کردند که ارتش باید منحل شود. چریک‌های فدایی خلق و سازمان مجاهدین خلق که در جریان اعتراضات مردمی و درگیری‌ها به پادگان‌ها و مراکز ارتش ورود پیدا کردند و توانستند اسلحه‌ها و تجهیزات بسیاری به دست بیاورند، ازجمله این گروه‌ها بودند. این گروه‌ها معتقد بودند که باید ارتش جدیدی تشکیل شود.

هم زمان با مطرح شدن موضوع انحلال ارتش ازسوی برخی افراد و گروه ها، یگان‌هایی از ارتش در کردستان و گنبد (ترکمن صحرا) مشغول مقابله با ناآرامی‌ها و تجزیه طلبان بودند. تجزیه طلبان در گنبد، اعضا و وابستگان سازمان چریک‌های فدایی خلق بودند. کومله و دموکرات نیز در غرب کشور به پادگان‌های نیروی زمینی ارتش حمله می‌کردند.

در نتیجه امام خمینی (ره) در روز بیست وهشتم فروردین ۵۸ در پیامی اعلام کردند: «روز چهارشنبه ۲۹ فروردین روز ارتش اعلام مى‏ شود. ارتش محترم در این روز در شهرستان هاى بزرگ با سازوبرگ به رژه بپردازند و پشتیبانى خود را از جمهورى اسلامى و ملت بزرگ ایران و حضور خود را براى فداکارى در راه استقلال و حفظ مرزهاى کشور اعلام کنند. ملت ایران موظف اند از ارتش اسلامى استقبال کنند و احترام برادرانه از آنان نمایند. اکنون ارتش در خدمت ملت و اسلام است و ارتش اسلامى است و ملت شریف لازم است آن را به این سِمت رسما بشناسند و پشتیبانى خود را از آن اعلام نمایند. اکنون مخالفت با ارتش اسلامى که حافظ استقلال و نگهبان مرزهاى آن است، جایز نیست. ما و شما و ارتش، برادرانه باید براى حفظ و امنیت کشورمان کوشش کنیم و به شرارت اشرار و اختلال مفسدان خاتمه دهیم.»
ارتش جمهوری اسلامی ایران و به ویژه نیروی زمینی در دوران دفاع مقدس با نثار ۴۸ هزار شهید که ۴۶ هزار تن از آنان سهم نیروی زمینی بوده است، حماسه‌ای ماندگار از خود برجای گذاشت.

خدمات اجتماعی و مردمی ارتش جمهوری اسلامی در مواقع حساس و بحرانی ازجمله اقدامات درخشان این نهاد مقدس است که بار‌ها تکرار شده است. به عنوان نمونه کمک به سیل زدگان سراسر کشور، ریشه کنی فلج اطفال، مهار آتش سوزی جنگل‌های گلستان، امدادرسانی به حادثه دیدگان زلزله ها، ورود به مناطق سیل زده در فروردین ۹۸ و ورود همه جانبه برای مقابله با ویروس کرونا، ازجمله اقدامات مهم و درخشان این نهاد مقدس محسوب می‌شود.

جدای از خدمات مجموعه ارتش، قرارگاه منطقه شمال شرق نیز به طور جداگانه خدمات زیادی را در حق ملت ایران انجام داده است؛ ازجمله:

  • کمک به محرومیت زدایی مناطق مرزی شرق کشور
  • امدادرسانی در بحث کرونا در شهرستان مشهد
  • حضور در پروژه‌های راه سازی شهرستان کلات و روستا‌های این شهرستان
  • کمک به نیروگاه مشهد در تأمین سوخت در سرمای شدی دی ماه۱۴۰۱ و همچنین بحث کمبود گاز در شهرستان تربت جام
  • تعامل‌های دانش بنیان با دانشگاه فردوسی مشهد در مقوله‌های امنیتی مرتبط و معافیت نخبگان ارائه دهنده خلاقیت و نوآوری
  • تعامل با شهرداری مشهد و اختصاص بخش بزرگی از پادگان لشکر۷۷ جهت پارک سازی و...

ارتش جمهوری اسلامی ایران باوجود تحریم‌ها و فرازونشیب‌های فراوان در بخش دفاعی و نظامی، توانسته است روی پای خود بایستد و با تأسیس جهاد خودکفایی در نیرو‌های چهارگانه ارتش در بخش اورهال یا بازآمد تجهیزات دفاعی، طراحی و تولید و نیز بهینه سازی به موفقیت‌های چشم گیری دست یابد.
هم اکنون به لطف پروردگار و به برکت نیروی انسانی کم نظیر و شاید بی نظیر و فرهنگ سازمانی که در ارتش از آن بهره‌مند هستیم، به سوی جایگاه و نقطه مطلوب در حرکت هستیم و باوجود تحریم‌ها و مشکلات، پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه‌های مختلف در ارتش حاصل شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->