آپارتمان‌نشینی، نور خورشید و کمبود ویتامین دی! قتل غیرعمد با تماس یک مزاحم! حادثه در یک شهربازی| حدود ۳۰ نفر از چرخ‌وفلکِ وارونه، آویزان ماندند مرگ ۶ حاجی بر اثر گرمازدگی اغفال دختر جوان با شگرد ازدواج و مهاجرت به اروپا توسط شاگرد قهوه‌خانه تصادف پژو ۴۰۵ در روستای بوژان نیشابور پنج مصدوم برجا گذاشت (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) قتل فجیع مرد ثروتمند به‌خاطر طمع ۱۴میلیاردی دوستانش! ضرب‌الاجل تعزیرات برای سازمان‌های هواپیمایی و حمایت سلول درمانی، درمان «زخم پای دیابتی» را ممکن ساخت دومین جسد حادثه معدن شازند از زیر آوار بیرون کشیده شد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) بازگشایی جاده چالوس بعد از ۳ روز (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) قتل خونین به خاطر فحاشی! واکنش سردار کمالی به خبری در مورد کاهش مدت سربازی سودای شکار کبوتر بالای تیر برق، جان جوان مشهدی را گرفت! صدور مجوز تاسیس مرکز منطقه‌ای اقلیم سازمان جهانی هواشناسی در تهران ریزش معدن در محدوده جاده اراک-توره | ۴ نفر در زیر آوار (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) جزئیات استخدام نیروی جدید در پلیس آیا گرمای هوا باعث تشدید میگرن می‌شود؟ ابتلای ۹۰ نفر به تب دنگی در کشور تا ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ دستگیری بادیگارد سلبریتی‌ها پس از قتل و گروگانگیری در تهران
سرخط خبرها

سهمیه جدید داروی «فاکتور۸» برای هموفیلی‌های مشهد

  • کد خبر: ۱۶۱۵۹۰
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
سهمیه جدید داروی «فاکتور۸» برای هموفیلی‌های مشهد
سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اختصاص سهمیه جدید داروی فاکتور ۸ به حوزه تحت نظارت این دانشگاه خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر حسن وکیلی در نشست خبری هفته سلامت در پاسخ به پرسش خبرنگار شهرآرانیوز درباره کمبود داروی فاکتور ۸ گفت: بر اساس گزارش‌های بیماران هموفیلی درباره کمبود داروی فاکتور ۸، این مشکل به معاونت غذا و داروی تهران منعکس شد و با رایزنی‌های صورت‌گرفته قرار شد سهمیه جدید این دارو به بیماران هموفیلی مشهد تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته در مجموع ۳ هزار بازدید نظارتی از ۹۷۰ داروخانه دولتی، خصوصی، روزانه و شبانه‌روزی مشهد انجام شده است.

وکیل افزود: همچنین در حوزه مراکز ترک اعتیاد در مشهد، ۴۷۰ مرکز تحت نظارت بازرسی شدند.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در حوزه کمبود دارویی شهروندان، ۲۶ هزار و ۴۰۰ تماس با سامانه تلفنی ۱۹۰ برای اطلاع از آخرین وضعیت دارو‌ها داشتند.
وی در پایان به اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی قاچاق‌شده در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: ۱۸۹ هزار داروی غیرمجاز وارداتی کشف شد و در اختیار نهاد‌های مرتبط قرار گرفت و بعد از بازبینی برای استفاده یا امحای آن‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد. همچنین یک میلیون و ۲۰۰ هزار داروی غیرمجاز به ارزش تقریبی ۱۵ میلیارد ریال از ۲۳۰۰ واحد عطاری و باشگاه ورزشی تحت نظارت این معاونت کشف و تعیین تکلیف شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->