ضرورت ایجاد انجمن فولاد شرق کشور قیمت گوشی‌های موبایل امروز ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ | سامسونگ A۵۵ چند؟ قیمت امروز انواع میوه و صیفی‌جات در مشهد اعلام شد (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) | میوه‌های نوبرانه چند؟ قیمت امروز ارز، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) | افزایش قیمت در بازار طلا و سکه کسب رتبه نخست تولید زیره سبز در کشور توسط خراسان‌رضوی نرخ طلا در مشهد اعلام شد (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) خودرو‌های خارجی ارزان شدند | جدول قیمت خودرو‌های خارجی (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) مشاورین املاک خراسان‌رضوی زیر ذره‌بین بازرسان اصناف افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و کاهش قیمت محصولات سایپا (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) توزیع ۲۵۰ تن گوشت گرم گوساله برزیلی تنظیم‌بازار در مشهد نوسان قیمت در بازار کالا‌های اساسی به حداقل رسید + جدول (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) شاهد طولانی‌ترین رکود در بازار مسکن هستیم (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) بازار ارز تا چه زمانی درجا خواهد زد؟ (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار لوازم خانگی ۶ سال پس ممنوعیت واردات انتشار آمار مغایر بانک مرکزی و مرکز آمار درباره نرخ رشد اقتصادی! چالش‌های صنعت ساختمان در دوران رکود بازار مسکن شرایط بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور چه تغییری کرد؟ در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان‌رضوی مطرح شد: قرارداد کارکنان حجمی شهرداری‌ها، فعلاً مثل روال سابق خواهد بود ۶۰ لیتر سهمیه بنزین تیرماه امشب واریز می‌شود (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) رئیس‌دفتر بازرسی رئیس‌جمهور به موضوع نرخ بلیت هواپیما ورود کرد قیمت امروز انواع گوشی موبایل در مشهد (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) صدور خدمات فنی‌مهندسی در سال‌های اخیر روندی کاهشی داشته است چرا بعضی از میوه‌های نوبرانه مشهد کیفیت ندارد؟ زمان واریز یارانه نقدی خرداد ۱۴۰۳ ویژه دهک ۴ تا ۹ مشخص شد + جزئیات صفرتاصد ثبت‌نام اینترنتی کارت سوخت + نحوه ثبت‌نام وزیر راه: مصوبه تعیین سقف اجاره‌بها هفته آینده ابلاغ می‌شود
سرخط خبرها

یک فرصت بیست برای پرداخت بدهی

  • کد خبر: ۱۶۳۹۱
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
یک فرصت بیست برای پرداخت بدهی
اعطای تخفیف به پرداخت نقدی مؤدیان مالیاتی توسط شهرداری مشهد از امروز آغاز می‌شود
امیررضا وثوقی - روز ۳۰ دی‌ماه امسال شورای شهر مشهد لایحه اعطای تخفیف به پرداخت نقدی مؤدیان مالیاتی را هم‌زمان با دهه فجر ۱۳۹۸ به تصویب رساند. براساس این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود در راستای تشویق مؤدیان و تسریع و تسهیل در دریافت به موقع مطالبات شهرداری، هم‌زمان با آغاز دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به پرداخت نقدی مؤدیان به شهرداری بابت بدهی جاری و معوق ساختمانی خود تخفیف ارائه دهد.
یک فرصت بیست برای پرداخت بدهی
بر‌این اساس به عوارض کسب و پیشه، بهای خدمات پسماند، بهای خدمات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مندرج در قبض نوسازی و عمران شهری از تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه تا ۱۵ اسفند‌ماه ۲۰ درصد تخفیف، از تاریخ ۱۶ اسفند‌ماه تا ۲۵ اسفند‌ماه ۱۸ درصد و از تاریخ ۲۶ اسفند به بعد ۱۶درصد تخفیف اعطا می‌شود.
اعمال و اجرای این تخفیف متناسب با میزان پرداخت نقدی بدهی، برای فیش‌های صادره تا پایان موعد تعیین‌شده فوق امکان‌پذیر خواهد بود. مهلت پرداخت فیش‌های صادره شهرداری از تاریخ ۱۹ لغایت ۲۵ اسفندماه ۹۸ و حداکثر تا پایان دهم فروردین‌ماه ۱۳۹۹ است. بر اساس این مصوبه ۵ گروه اصلی از تخفیف‌های ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی برخوردار خواهند شد. تمام درخواست‌های گروه پروانه شامل پروانه احداث بنا، تجدید بنا، توسعه بنا و همین‌طور عدم خلاف سفت‌کاری و پایانکار بهره‌برداری از تخفیف‌های ۱۶ تا ۲۰ درصدی متناسب با زمان پرداختشان بهره‌مند خواهند شد.
آرای کمیسیون ماده ۱۰۰، بهای خدمات بهره‌برداری موقت (تجاری موقت) و همین‌طور عوارض کسب و پیشه (صنفی) نیز شامل این برنامه تخفیفی می‌شوند. در بخش عوارض نوسازی و عمران شهری این تخفیف‌ها فقط شامل بخش مربوط به بهای خدمات آتش‌نشانی، ایمنی و بهای خدمات پسماند مندرج در قبوض می‌شود.
البته این برنامه تخفیفی استثنا‌هایی هم دارد. آرای کمیسیون ماده ۷۷، عوارض سهم سرانه و همین‌طور چک‌های برگشتی امکان استفاده از تخفیف‌های پیش‌بینی شده در این طرح را ندارند.
البته این اولین باری نیست که مدیریت شهری مشهد اقدام به ارائه تخفیف پرداخت نقدی مؤدیان مالیاتی می‌کند. ۹ بهمن‌ماه سال گذشته نیز شورای شهر مشهد به شهرداری اجازه داد در راستای تشویق مؤدیان و تسریع و تسهیل در دریافت به موقع مطالبات شهرداری، به پرداخت نقدی مؤدیان بابت بدهی جاری و معوق خود از تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه تا ۱۲ اسفند‌ماه تخفیف ۲۴ درصدی و به پرداخت‌های پس از آن تا پایان سال ۹۷ تخفیف ۲۰ درصدی بدهد.
پس از اجرای این تخفیف‌ها رضا خواجه نائینی، معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد، در ۱۱ اسفندماه ۹۷ اعلام کرد که با اجرای مصوبه شورای شهر برای ارائه تخفیف ۲۴ درصدی به شهروندان در خصوص پرداخت نقدی بدهی‌ها و دریافت پروانه، درآمد نقدی شهرداری مشهد با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به سال گذشته از مرز ۱۸۰۰ میلیارد تومان گذشت.

افزایش درآمد‌های شهرداری
مدیرکل درآمد‌های عمومی شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه سال گذشته در‌آمد شهرداری از اجرای طرح تخفیف بدهی نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: شورای شهر اسلامی مشهد به مناسبت ایام‌ا... دهه فجر این تخفیف و مساعدت را برای افرادی که به شهرداری بدهکار هستند و نتوانسته‌اند بدهی خود را پرداخت کنند در نظر گرفته است.
هم‌زمان با ایام دهه فجر و شروع این طرح از ۱۲ بهمن تا ۲۵ اسفند به صورت پلکانی تخفیف پرداخت نقدی بدهی‌ها تا ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت و پس از ۲۵ اسفند‌ماه به همان ۱۶ درصد گذشته برمی‌گردد و در ۶ ماه دوم سال ۹۹، به ۱۴ درصد کاهش می‌یابد.
محمود برهانی افزود: این تخفیف ویژه شامل تمام بدهی‌های ساختمانی می‌شود. در لایحه امسال عوارض پسماند و بهای خدمات آتش‌نشانی نسبت به سال گذشته به بند‌های آن اضافه شده است که می‌تواند کمک خوبی به شهروندان برای تسهیل در پرداخت بدهی‌های ساختمانی سالانه داشته باشد.
وی با اشاره به فرصت طلایی به‌وجود آمده برای دریافت پروانه‌ها و مجوز‌های ساخت مسکن در ۲ ماه پایانی سال ۹۸ گفت: سازندگان مسکن عموما براساس پروانه‌هایی که اکنون دریافت می‌کنند، برای ساخت‌و‌ساز در سال آینده برنامه‌ریزی خواهند کرد. همچنین باتوجه به اعلام نرخ تورم در ۱۰ ماهه ابتدایی سال ۹۸ که توسط بانک مرکزی پیش‌بینی می‌شود تقریبا عوارض ساخت در سال آینده با یک رشد ۴۰ درصدی مواجه خواهد شد، پس سازندگان با دریافت پروانه در این طرح علاوه بر کاهش هزینه‌های افزایش عوارض ساخت در سال آینده از ۲۰ درصد تخفیف بهره‌مند می‌شوند که تأثیر به‌سزایی در کاهش هزینه‌های ساخت‌وساز خواهد داشت. وی تأکید کرد: مشارکت سازندگان مسکن از این طرح می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش هزینه‌های ساخت‌و‌ساز توسط آن‌ها داشته باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->