تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟
سرخط خبرها

رونمایی از نفیس‌ترین لوستر قبه حرم مطهر رضوی در دهه کرامت

  • کد خبر: ۱۶۴۵۶۲
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
رونمایی از نفیس‌ترین لوستر قبه حرم مطهر رضوی در دهه کرامت
محمد شبان، معاون خدمات امور زائران حرم مطهر رضوی در نشست خبری تشریح برنامه‌های حرم مطهر در دهه کرامت گفت: در دهه کرامت رضوی از نفیس‌ترین لوستر قبه رونمایی خواهد شد. اطلاعات تکمیلی این لوستر که طراحی آن توسط استاد فرشچیان انجام شده، در زمان بعدی اعلام می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی فیضی مدیر عالی حرم در نشست خبری مدیران آستان قدس رضوی و اعلام برنامه‌های حرم مطهر در دهه کرامت که ظهر امروز به میزبانی معاونت اماکن متبرکه در صحن کوثر حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت اظهار کرد: سال‌هاست که از سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا ولادت امام هشتم (ع) به نام دهه کرامت نام‌گذاری می‌شود و در این روز‌های بابرکت نیز برنامه‌های ویژه‌ای به همت بسیاری از تشکل‌های مردم‌نهاد، سازمان‌ها و خصوصاً آستان قدس رضوی در دستورکار قرار می‌گیرد.

وی افزود: باور ما این است مفهوم زائر فقط به کسانی اطلاق نمی‌شود که به حرم مشرف شوند بلکه هرکس که در قلب خود عشق و ارادتی به امام هشتم (ع) احساس می‌کند، یک زائر است و به همین منظور، توجه به ماهیت خانواده، کودک و نوجوان اعم از دختر و پسر، اقشار اجتماعی و البته گویش‌ها و قومیت‌های مختلف در کشور در اولویت برنامه‌های دهه کرامت قرار گرفته است.

مدیر عالی حرم خاطرنشان کرد: در حرم مطهر رضوی فقط در روز عید نوروز از ساعت ۱۶ تا ساعت ۲ بامداد، به مدت ۱۰ ساعت برنامه فرهنگی مستمر و پیوسته برگزار شد. بر همین اساس، دهه کرامت با توجه به اینکه ۱۰ روز زمان در پیش روی ما قرار می‌دهد، فرصت بسیار مغتنم و ارزشمندی است و همه ما قدردان آن هستیم و برنامه‌ریزی‌شده تا حق مطلب ادا شود.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که برنامه‌های دهه کرامت بیش از پیش مردمی، اجتماعی و عمومی شود. در دهه کرامت امسال شاهد یک تغییر بزرگ در فضاسازی حرم خواهیم بود و از لحظه ورود، واردشدن به یک صحن و سرای نورانی برای همه ملموس خواهد بود.

فیضی با بیان اینکه دهه کرامت باید وحدت‌آفرین باشد، تصریح کرد: این یک حقیقت است که وجود مقدس امام هشتم (ع) مایه همدلی و همگرایی قلوب مردم ما و حتی ملت‌های مسلمان با یکدیگر می‌شود و براین اساس، برنامه‌های متنوع دهه کرامت به‌موازات شادی‌آفرینی، برای ارتقای سطح همدلی ملی منطبق بر مبانی اسلامی ایرانی هم تلاش خواهد کرد. بر همین اساس، ویژه‌برنامه محوری دهه کرامت در روز ولادت امام رضا (ع) برگزار می‌شود و بارگاه منور رضوی میزبان مهمانان داخلی و خارجی خواهد بود.

از لوستر نفیس قبه تا کیک تولد امام رضا (ع)

محمد شبان، معاون خدمات امور زائران حرم مطهر رضوی هم از آماده‌باش ۶۰۰ نیرو و ۱۷ هزار خادمیار حوزه خدمات در حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: ۱۲۱ قلم خدمت در قالب چهار حوزه مختلف طبقه‌بندی شده که در آن‌ها از ایستگاه‌ها گرفته تا مراسمات، مهمانسراها، مواکب و حتی برنامه‌های بین‌راهی، خدمات شایسته به دلدادگان امام هشتم ارائه شود.

وی توزیع نبات متبرک، برپایی نانوایی‌های صلواتی در بافت پیرامونی و ایجاد موکب‌های پذیرایی در محور‌های مواصلاتی مشهد را سه برنامه اصلی معاونت خدمات امور زائران در دهه کرامت امسال خواند و ابراز کرد: در طرح معین‎الضعفا زائرانی که یا زیارت اولی هستند و یا بیش از سه سال از آخرین تشرف آن‌ها می‌گذرد، مقرر شده تا به مسجد محله مراجعه کنند و از آن‌جا با ون، مینی‌بوس یا وسایل نقلیه دیگر به حرم مطهر رضوی انتقال یافته و در انتها بازگردانده شوند. علاوه بر این، در فضاسازی حرم مطهر نیز ۱۳ کتیبه ویژه ایوان‌های انقلاب، آزادی، گوهرشاد، قدس و بست‎های حرم مطهر  به همراه پرچم‌هایی در سر در رواق‌ها، دیوارنگاره‌ها، نورپردازی‌های ویژه و دیوار گل صحن‌ها، زینت‌بخش بارگاه قدسی امام هشتم در دهه کرامت می‌شود.

معاون خدمات امور زائران حرم مطهر رضوی تصریح کرد: در دهه کرامت رضوی از نفیس‌ترین لوستر قبه رونمایی خواهد شد. اطلاعات تکمیلی این لوستر که طراحی آن توسط استاد فرشچیان انجام شده، در زمان بعدی اعلام می‌شود، اما فقط بر این اساس که نصب آن باید با ایجاد محدودیت در تردد و زیارت زائران همراه شود، فرآیند نصب به بعد از دهه کرامت موکول خواهد شد.

وی تأکید کرد: ویژه‌برنامه پخت کیک و توزیع میان زائران نیز بنا به دلایل بهداشتی، امسال در کارخانه نان رضوی انجام و ضمن بسته‌بندی بهداشتی، توسط کامیون‌های یخچال دار به حرم مطهر رضوی انتقال می‌یابد تا در روز ولادت امام هشتم (ع) در چایخانه‌ها توزیع شود.

گزارش خطا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->