به گزارش شهرآرانیوز؛ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در مراسم آیین رونمایی از تولیدات رسانهای مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، ضمن تشکر از تولیدات رسانهای بامحوریت امام رضا(ع) و بیان مشقتهای کار رسانهای اظهار کرد: نگاه تولیت معزز آستان قدس نسبت به رسانه و کارهای هنری و ادبی و نو و خلاقانه یک نگاه تاکتیکی نیست بلکه نگاه راهبردی است راهبرد اساسی در استان قدس رضوی، مطالبه فعالیت های هنری و رسانهای است.
مالک رحمتی با بیان اینکه باید کارهای فاخر رسانه ای و تاثیر گذار در جهان اسلام را سرلوحه کاری خود قرار دهیم گفت: امروز با این نگاه وجود همه افراد رسانه در حرم به راحتی امکان پذیر است و فرش قرمز پهن میکنیم، در دهه فجر امسال، سیمرغ رضوی را به فیلم «بدون قرار قبلی» اهدا کردیم و در تمام صحنههای فیلمبرداری همه امکانات آستان قدس رضوی را در اختیار آنها قرار دادیم، همچنین در جشنواره فیلم فجر انیمیشن «بچه زرنگ» و فیلم «عطر آلود» مورد تقدیر قرار گرفت تابه همگان بفهمانیم برای کارهای هنری بامحویت امام رضا(ع) ارزش قائل هستیم.
وی افزود: نگاه ما به رسانه راهبردی است چون معتقدیم اگر با استفاده از این ابزار رسانه ترویج دین خدا و معارف الهی را یاری و تبیین نکنیم روزی مورد مواخذه قرار خواهیم گرفت. این مسئولیت، امروز به دوش ما گذاشته شده است که بتوانیم معارف الهی را به دورترین نقطه عالم برسانیم.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به جهاد تبیین اشاره کرد و یادآور شد: امروز باید شبانه روزی جهاد کنید. جهاد تبیین فعالیت رسانهای محدودیت پذیر و تحریم پذیر نیست انسان ذاتا هنر دوست است و باید با تکیه بر این ظرفیت مشتاقان بسیاری را برای معارف دین جذب کنیم.
به گفته وی، اهدف ما امروز احیای امر دین است و امروز با قدرت رسانه میتوانیم امر اهل بیت و معارف اسلامی را احیا کنیم و احیای امر دین و رساندن معارف اهل بیت جز با رسانه امکان پذیر نخواهد بود.
رحمتی خاطرنشان ساخت: کار هنری کار هر کسی نیست، احیای امر دین باید از کودکی با فلسفه فکر کردن و منطقی فکر کردن شروع شود که این موضوع را در رواق کودک انجام دادیم. دو تکلیف اساسی نیز به عهده ما گذاشته شده است. برای این امر ابتدا نیازمند آثار عاطفی و احساسی هستیم که عواطف را منقلب کند و با تحریک احساسات مطلب را منتقل کنیم تا بتوانیم دلها را گره به امام رضا(ع) بزنیم. در مرحله بعدی نیازمند تولید آثار معرفتی هستیم که در آن منطق و عقلانیت معارف اهل بیت را بازگو کند زیرا احساسات زودگذر است و باید توام با عقلانیت حفظ و تداوم یابد.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: امروز بدون اغراق مرکز رسانه آستان قدس رضوی با همکاری مجموعههای هنری کشور توانسته این توازن را حفظ کند. وظیفه ما جهاد تبیین درعرصه رسانه است. هدف ما ۳۰ میلیون زائر که هر ساله روانه حرم مطهر رضوی نیست بلکه هدف ما ۷ میلیارد جمعیت جهان است که معارف قرآنی و مضامین مربوط به اهل بیت را با استفاده ابزار رسانه صادر کنیم.