راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

شهردار مشهد فضای آرامش و شایسته‌سالاری در انتصابات را حفظ کند تا کار به شایستگان سپرده شود+ فیلم

  • کد خبر: ۱۶۶۶۵۷
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
شهردار مشهد فضای آرامش و شایسته‌سالاری در انتصابات را حفظ کند تا کار به شایستگان سپرده شود+ فیلم
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهردار مشهد انتصاباتی را شروع کردند و اینکه این انتصابات با تکیه بر توان و بدنه داخلی شهرداری بوده اتفاق خوبی است که ما نیز در شورا حمایت می‌کنیم. درخواست مهم من از شهردار حفظ فضای آرامش و شایسته‌سالاری در انتصابات است تا کار به شایستگان سپرده شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن موحدیان، امروز، ۸ خرداد ماه، در هشتادمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که اظهار کرد: شاخصه مهم امام رضا(ع) بحث و گفت‌وگوهای آن حضرت است که فارغ از ملیت، مذهب و فرهنگ با ارتباطات و استدلال‌هایی که داشتند با صبر و حوصله با مخاطبان بحث و گفت‌وگو می‌کردند، ما نیز باید حرف مخالفان را بشنویم.

وی بیان کرد: امسال معاون فرهنگی اجتماعی کار خوبی در سطح شهر انجام دادند. هرچه این مناسبت‌ها به خصوص دهه کرامت بیشتر کار شود باز هم باید کار بیشتری برای امام رضا(ع) انجام شود.

موحدیان با اشاره به ۱۴ و ۱۵ خرداد و سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: جا دارد یاد امام(ره) که دنیا را تکان دادند گرامی بداریم. امیدواریم امسال مردم مشهد مراسم بزرگداشت این عزیر را به خوبی گرامی بدارند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهردار مشهد انتصاباتی را شروع کردند و اینکه این انتصابات با تکیه بر توان و بدنه داخلی شهرداری بوده اتفاق خوبی است که ما نیز در شورا حمایت می‌کنیم. درخواست مهم من از شهردار فضای آرامش و شایسته‌سالاری در انتصابات را حفظ کند تا کار به شایستگان سپرده شود.

وی با اشاره به ضرورت تحرک‌بخشی کارگاه‌های عمرانی سطح شهر تصریح کرد: شهروندان انتقاداتی دارند و مدعی هستند سرعت پروژه‌های عمرانی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام پایین است، بنابراین معاونت عمرانی برای پروژه‌ها بازه زمانی تعیین کرده و نصب کنند.

موحدیان خاطرنشان کرد: روزشمارها بسیار مهم است که مردم می‌توانند نظارت و مطالبه‌گری کنند اما در حال حاضر این کار انجام نمی‌شود. شهردار مشهد نیز در روز معارفه فرمودند نظارت میدانی بر پروژه‌ها خواهند داشت که خودشان شخصا ورود پیدا کرده و کار را به جد دنبال می‌کنند. روابط عمومی شهرداری اطلاع‌رسانی درستی در خصوص پروژه‌ها انجام دهد.

نامگذاری یک بلوار به نام شهید ابومهدى المهندس و تعدادی از معابر فرعی به نام شهدا

شهرداری مشهد مکلف است نسبت به نامگذاری بلوار به نام شهید ابومهدى المهندس و تعدادی از معابر فرعی حفظ شماره به نام شهدا اقدام کند.  

براساس این لایحه در منطقه ٧  بلوار صابر منشعب از بزرگراه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی حد فاصل میدان احسان تا میدان شهدای نیروی هوایی به نام شهید ابو مهدی المهندس، در منطقه ١ معبر فرعی راهنمایی ۲۶ واقع در خیابان راهنمایی با حفظ شماره، به نام شهید هادی صفایی، منطقه ٢  معبر فرعی ذوالفقار ۳۶ واقع در خیابان ذوالفقار با حفظ شماره، به نام شهید حسین حجاریان، در  منطقه ٣ معبر فرعی طبرسی شمالی ۱۶ واقع در بلوار طبرسی شمالی با حفظ شماره، به نام شهید سیف اله شریفی، در منطقه ۶ معبر فرعی شهید رستمی ۲ واقع در بلوارشهید رستمی با حفظ شماره، به نام برادارن شهید بابایی و علیرضا، در منطقه ٨ معبر فرعی شهید علمی نژاد واقع در امام خمینی ۴۹ با حفظ ،شماره به نام شهید عباسعلی . در منطقه ٩  معبر فرعی سرافرازان ۴۰ واقع در بلوار سرافرازان با حفظ شماره، به نام برادران شهید زهرائی مقدم و همچنین معبر فرعی دلاوران ۴۲ واقع در بلوار دلاوران با حفظ شماره، به نام شهید محسن صابری آبکوهی نامگذاری شود.

به گزارش شهرآرانیوز،  همچنین لایحه انتشار اوراق مالي اسلامي براي فاز ۶ طرح بازسازي بافت فرسوده شهري (اطراف حرم مطهري رضوي) از محل بودجه سال ۱۴۰۲ كل كشور تصویب شد. 

براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می شود به منظور تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای فاز ششم بازسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی (ع)، نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی با سود علی الحساب مورد توافق با بانک مرکزی جمهوری  اسلامی ایران، به مبلغ ۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ (بیست هزار میلیارد) ریال در سال ۱۴۰۲ اقدام  کند.

تذکرات این جلسه از صحن شورای اسلامی شهر مشهد

در ادامه جلسه موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در تذکری نسبت به حذف طرح دوفوریتی رایگان کردن هزینه اتوبوس اظهار کرد: تمام لوایح باید در صحن علنی مطرح شوند. زمانی که طراح در خصوص لایحه‌ای اصرار دارد، باید در صحن به رای گذاشته شود، اگر دوفوریت آن رای نیاورد، یک‌فوریت شود. این موضوع به لحاظ آیین‌نامه‌ای نامه‌ای اشکال دارد.

حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در پاسخ به این تذکر عنوان کرد: در جلسه کاری دوفوریت این لایحه رای نیاورد، بنابراین باید بررسی شود و دوباره به صحن بیاید. 

حسن کریمدادی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد در تذکری به شهرداری گفت: شهرداری باید عدالت را در همه زمینه‌ها رعایت کند، از جمله در انتخاب کارشناسان رسمی دادگستری. در کارشناسی‌ها تنها تعداد خاصی امضا می‌کنند.

وی افزود: کانون کارشناسان رسمی هم  باید به این زمینه ورود پیدا کند و هم شهرداری عدالت را رعایت کند. نباید به تعداد محدودی اکتفا کنند، حتی برخی حاضر نیستند به پروژه‌ها سر بزنند و کارشناسی کنند. باید عدالت در این زمینه رعایت شود، زیرا این کارشناسان باید مبلغ زیادی دریافت کنند.

تصویب لایحه دو فوریتی بافتهای فرسوده شهری و ساماندهی حاشیه نشینی و سکونت‌گاه های غیر رسمی

به گزارش شهرآرانیوز، لایحه دو فوریتی انتشار اوراق مالی اسلامی برای بافتهای فرسوده شهری و ساماندهی حاشیه نشینی و سکونت‌گاه های غیر رسمی از محل بودجه سال ١۴٠٢ کل  کشور تصویب شد.
به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود به منظور تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای بازسازی بافتهای فرسوده و ساماندهی حاشیه نشینی و سکونتگاههای غیر رسمی نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی با سود علی الحساب مورد توافق با بانک مرکزی با تضمین بازپرداخت ۱۰۰ درصد اصل و سود اقدام کند.

 انتشار اوراق مالی اسلامی برای بافت فرسوده حر عاملی به مبلغ سه هزار میلیارد ریال،  انتشار اوراق مالی برای میدان شهدا به مبلغ پنج هزار میلیارد ریال، انتشار اوراق مالی اسلامی برای بافت فرسوده آبکوه به مبلغ سه هزار میلیارد ریال است.

تصویب لایحه دو فوریتی برای زیر ساخت های شهری، مدیریت پسماند و نیروگاه های زباله سوزی

در ادامه این جلسه لایحه دو فوریتی انتشار اوراق مالی اسلامی برای زیر ساخت های شهری، مدیریت پسماند و نیروگاه های زباله سوزی از محل بودجه سال ١۴٠٢ کل کشور تصویب شد.

براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده میشود  به منظور تامین بخشی از منابع مالی مورد نباز بابت زیر ساختهای شهری مدیریت پسماند و .... نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی با سود علی الحساب مورد توافق با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با تضمین بازپرداخت ۱۰۰ درصد اصل و سود به مبلغ  ١۵ هزار میلیارد ریال برای خرید انواع ماشین آلات خدمات شهری، احداث تصفیه خانه های لوکال فاضلاب  و جداسازی آب شرب از آب خام سطح شهر اقدام کند.

تصویب لایحه انتشار اوراق برای فاز ٢ خط ٣ قطار شهری

لایحه دو فوریتی انتشار اوراق مالی اسلامی برای فاز ٢ خط ٣ قطار شهری از محل بودجه سال ١۴٠٢ کل کشور تصویب شد .

 براساس این لایحه شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود  به منظور تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای کمک به اجرای فاز ۲ خط ۳ قطار شهری مشهد نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی با سود علی الحساب مورد توافق با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به مبلغ ٢٠ هزار میلیارد ریال  در سال ۱۴۰۲ اقدام کند. 

تصویب لایحه انتشار اوراق برای طرح حمل و نقل درون شهری 

لایحه دو فوریتی انتشار اوراق مالی اسلامی برای طرح حمل و نقل درون شهری اتوبوسرانی از محل بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور تصویب شد.

بر همین اساس به شهرداری مشهد اجازه داده می شود به منظور تامین بخشی از متن لایحه با قید دو فوریت منابع مالی مورد نیاز برای کمک به توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی (خرید اتوبوس) نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی با سود علی الحساب مورد توافق با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به مبلغ ٢٠هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ اقدام کند.

تصویب لایحه انتشار اوراق برای خطوط ٢،٣،۴ قطار شهری مشهد

لایحه دوفوریتی انتشار اوراق مالی اسلامی برای خطوط ٢،٣،۴ قطار شهری مشهد از محل بودجه سال ١۴٠٢ کل کشور تصویب شد.

براساس این لایحه  به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود  به منظور تامین بخشی از متن لایحه با قید دو فوریت به اجرای خطوط دوگانه قطار شهری مشهد نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی با سود علی الحساب مورد توافق با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران  به مبلغ ۶٠ هزار میلیارد ریال  در سال ۱۴۰۲ اقدام کند.

اوراق مالی اسلامی برای کمک به اجرای طرح فاز ۶ خط ٢ قطار شهری به مبلغ ٧ هزار میلیارد ریال، اوراق مالی اسلامی برای کمک به اجرای طرح فاز ٨ خط ٣ قطار شهری به مبلغ ٣٨ هزار میلیارد ریال ،اوراق مالی اسلامی برای احداث خط ۴ قطار شهری به مبلغ ١۵ هزار میلیارد ریال است.

در بخش دیگر این جلسه طرح یک فوریتی تامین کالاهای تنظیم بازار توسط شهرداری مشهد تصویب شد. 

بر اساس این طرح سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآوردههای کشاورزی شهرداری مشهد مکلف است  در راستای خدمت رسانی مطلوب به شهروندان و زائرین حضرت رضا (ع) و تنظیم قیمت کالا در بازارهای سطح شهر نسبت به تامین نگهداری و عرضه محصولات و کالاهای تنظیم بازار ارائه شده از سوی مراجع ذی صلاح از طریق فروشگاه‌ها و بازارهای تحت نظارت خود اقدام کند. بار مالی این طرح برای شهرداری  ٢٠ میلیارد تومان است اما درآمد هزینه است و با سود کم باز‌می‌گردد.

در بخش دیگر این جلسه طرح یک فوریتی تامین کالاهای تنظیم بازار توسط شهرداری مشهد تصویب شد. 

بر اساس این طرح سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآوردههای کشاورزی شهرداری مشهد مکلف است  در راستای خدمت رسانی مطلوب به شهروندان و زائرین حضرت رضا (ع) و تنظیم قیمت کالا در بازارهای سطح شهر نسبت به تامین نگهداری و عرضه محصولات و کالاهای تنظیم بازار ارائه شده از سوی مراجع ذی صلاح از طریق فروشگاه‌ها و بازارهای تحت نظارت خود اقدام کند. بار مالی این طرح برای شهرداری  ٢٠ میلیارد تومان است اما درآمد هزینه است و با سود کم باز‌می‌گردد.

در ادامه برخی از مفاد اساسنامه سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل اصلاح شد.

همچنین در این جلسه  ۶ تبصره به بند دو کرایه تاکسی در سال ۱۴۰۲ الحاق شد. از ساعت ۲۲ الی ۶ صبح به عنوان ضریب شب‌کاری ۲۰ درصد به نرخ کرایه روز تاکسی در کاربری‌هذی مختلف اضافه می‌شود. در صورت اخذ هزینه در پارکینگ فرودگاه، مبلغ مزبور به نرخ کرایه تاکسی اضافه و از مسافر اخذ می‌شود. به منظور حمایت از حمل‌و‌نقل معلولین جسمی حرکتی شدید به سفرهای ارائه شده توسط تاکسی‌های مناسب‌سازی شده ناوگان تاکسیرانی ۴۰ درصد مازاد بر کرایه دریافتی براساس سامانه اعزام توسط شهرداری به تاکسیران پرداخت و در صورت انجام بیش از ۳۰ سفر در ماه تاکسی از پرداخت آبونمان معاف می‌شود.

به منظور ترغیب تاکسیرانان به ارائه خدمات در شرایط جوی خاص برفی و یخبندان برای درخواست‌های ثبت شده در سامانه‌های الکترونیکی مدیریت اعزام در تاکسیرانی ۲۰ درصد به کرایه مصوب از منابع شهرداری اضافه می‌شود.

مهدی ناصحی، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد پیشنهادی ارائه کرد که پرداخت ۲۰ درصد برعهده شهرداری قرار بگیرد که این پیشنهاد رای آورد. پس از آن ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در اعتراض به این پیشنهاد و با بیان اینکه اعضا احساسی تصمیم گرفتند جلسه را ترک کرد و با از حد نصاب افتادن جلسه ادامه بررسی به بعد موکول شد.

 

 
 
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->