میزبانی ۴۰ هزار خادم رضوی از عزاداران علوی در شب‌های قدر اعزام ۳۵۰۰ مبلغ به مساجد و تکایا در خراسان رضوی ویژه شب‌های قدر خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد ویدئو | ضیافتی امام رضایی در کنار خادمان امنیت مردم ویدئو | حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع روزه‌اولی‌ها مراسم شب‌های قدر ویژه ناشنوایان و کم شنوایان در حرم مطهر رضوی جزئیات مراسم احیا شب نوزدهم ماه رمضان در حرم مطهر رضوی ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال شد توزیع غذای گرم افطاری در حاشیه شهر مشهد توسط آستان قدس رضوی پرداخت زکات در سال ۱۴۰۲، ۲۵ درصد رشد داشت. جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست  زائران حرم امام رضا (ع) در شب میلاد کریم اهل بیت (ع) میهمان بزرگترین سفره اکرام رضوی شدند افطار زائران حرم امام رضا(ع) در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) + فیلم آیت‌الله نوری همدانی جنایت صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کرد پذیرایی از ۱۴هزار روزه اولی پای سفره افطار امام رضا(ع)
سرخط خبرها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ما باید برای خلق آثار هنری مرتبط با امام رضا(ع) تسهیلگری کنیم

  • کد خبر: ۱۶۷۲۱۲
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ما باید برای خلق آثار هنری مرتبط با امام رضا(ع) تسهیلگری کنیم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما به عنوان وزارت فرهنگ باید برای خلق آثار هنری مرتبط با امام رضا(ع) تسهیلگری و نظارت کنیم تا ذوق هنرمندان بجوشد و آثار بی‌نظیری را خلق کند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدمهدی اسماعیلی امروز، ۱۰ خرداد ماه، در اختتامیه بیستمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) که در سالن همایش‌های شهدای سلامت برگزار شد، اظهار کرد: شاید کمتر مورخین و اندیشمندان به این وجه از هجرت تاریخی امام رضا(ع) پرداخته باشند. آغاز درخشش تمدن اسلامی با حضور وجود نازنین امام رئوف در ایران و خراسان اتفلق افتاد، یک جریان علمی قوی شکل گرفت و امروز این شجره طیبه با حضور امام رئوف به یک درخت تناور تبدیل شده است.

وی افزود: فرزندان امام موسی ابن جعفر(ع) منشا خیر و برکت برای این سرزمین بودند. این سادات جلیل‌القدر از وقتی خاک این سرزمین را به حضور خود متبرک کردند، برکت و خیر بر این مردم نازل شد. انقلاب اسلامی و ایام متعلق به امام راحل را پیش رو داریم، این نهضت توسط یکی از فرزندان و سادات موسوی در این کشور شکل گرفت و امروز نام پرآوازه نهضت اسلانی امام(ره) در دنیا طنین‌افکن شده است. امام(ره) یک سید موسوی روح‌الله موسوی الخمینی و امروز هم پرچمدار نهضت، رهبر بزرگ جهان اسلام یک سید حسینی و از نسل و ذریه فاطمه زهرا(س) حضرت آیت‌الله اعظمی امام سید علی الحسینی خامنه‌ای است. خداوند را بابت وجود مقدس ائمه اطهار و ذریه نورانی ایشان شاکر هستیم.

اسماعیلی گفت: از همکارانم در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد، بنیاد امام رضا(ع) و همه نهادها و دستگاه‌های مختلف آستان نورانی امام رئوف و مجموعه‌های دیگری که در برگزاری باشکوه این جشنواره همت کردند از صمیم قلب تشکر می‌کنم. ما امسال در کنار ارج نهادن به زحمات همه بزرگانی که این کار بزرگ را بنیان نهادند و به دست ما رساند، کار را در اختیار گروهی از جوانان انقلابی خوش‌فکر قرار دادیم. آقای سعیدی‌زاده، مدیر عامل بنیاد امام رضا(ع) با اخلاص و ایمان عمیقی که داشتند، خوش درخشیدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ۲۷ رویداد بزرگ در ۲۱ استان شکل گرفت. همکاران من در مجلس رصد و نظارت می‌کنند، این حجم گسترده از فعالیت حول و حوش امام رئوف ستودنی است، البته کافی نیست. گنج بزرگی در اختیار ماست. سالانه ۳۵ میلیون زائر به مشهد می‌آید، اگر ذهن هر کدام را کندوکاو کنیم، آکنده از خاطرات شیرین وصل به این ملجا نورانی و حزن و اندوه از هجران است.

وی با بیان اینکه در طول بیش از ۱۲ قرن آثار هنری بدیع و بی‌نظیری فراهم آمده، زیرا وجود نازنین امام رئوف با عمق جان عاشقانش در ارتباط است، عنوان کرد: هنر یک امر ذوقی است، دستوری نیست. امام رئوف مجموعه‌ای از هنرهای بی‌نظیر است  استاد فرشچیان ضریح مقدس امام(ع) را طراحی کرده و بانو گوهرشاد این مسجد باعظمت را بنا کردند.

اسماعیلی بیان کرد: قله کارهای فرهنگی و هنری در رابطه با وجود نازنین امام رئوف شکل می‌گیرد، این عظمت و ذات مقدسی است که خداوند افتخار میزبانی آن را به ما ایرانی‌ها و خراسانی‌ها داده است. ما باید از این ذات مقدس که محور اتحاد و انسجام است، استفاده کنیم. محبت علی ابن موسی الرضا(ع) تنها به ما پیروان مکتب اهل بیت تعلق ندارد، تمام مسلمانان و حتی غیر مسلمانان عاشق این امام رئوف هستند، معجزه و کرامت زیادی از این امام عزیز نسبت به افراد غیر مسلمان شنیدیم. همه ما زیر سایه بلند امام رئوف هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه اهالی فرهنگ و هنر و ادب باید همت کنند و بیش از گذشته از این نعمت بزرگ استفاده کنند، تصریح کرد: باید آثار جدید در هنرهای مدرن مانند تئاتر، سینما و هنرهای مختلف تجسمی داشته باشیم. ما به عنوان وزارت فرهنگ باید تسهیلگری و نظارت کنیم تا این ذوق هنرمندان بجوشد و آثار بی‌نظیری را خلق کند. این کار شدنی است. در طی قرون مختلف علیرغم نبود امکانات افراد زیادی تلاش کردند جلوی نورافشانی امام رئوف را بگیرند اما مگر شدنی است؟ با عمق عشق و جان میلیون‌ها عاشق سروکار دارند و این نعمت امروز در اختیار ماست.

وی اضافه کرد: امسال از ۱۸ کشور اروپایی و آسیایی، استان‌های مختلف و قومیت‌ها و گویش‌های گوناگون اثر داشتیم. شعر عربی بسیار درخشیده و در حال گسترش است. باید بتوانیم بخش مهمی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود را حول و حوش وجود نازنین امام رئوف استمرار ببخشیم. همه توفیقاتی که دولت انقلابی در حوزه فرهنگ و هنر دارد با مشارکت، همکاری و مودت همکاران ما در مجلس به ویژه کمیسیون فرهنگی اتفاق افتاده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->