آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود اعلام فراخوان پذیرش امریه سربازی آستان قدس رضوی پدر شهیدان «دهنوی» درگذشت + زمان مراسم تشییع
سرخط خبرها

تولیت آستان قدس رضوی: ما به واسطه امام رضا(ع) می‌توانیم به جوانان هویت دهیم

  • کد خبر: ۱۶۷۲۱۳
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷
تولیت آستان قدس رضوی: ما به واسطه امام رضا(ع) می‌توانیم به جوانان هویت دهیم
تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما به واسطه امام رضا(ع) می‌توانیم به جوانان هویت دهیم. اجازه ندهیم دشمنان جوانان، نوجوانان، فرزندان و پاره‌های تن ما را بربایند. 

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی امروز، ۱۰ خرداد ماه، در اختتامیه بیستمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) که در سالن همایش‌های شهدای سلامت برگزار شد، اظهار کرد: در وجود حضرت رضا(ع) تعبیر خاصی است این تعبیر از ناحیه یک عالم معمولی، یک شاعر، یک ادیب و یک هنرمند که از ذوق هنری خود استفاده کرده باشد، نیست، سخن امام معصوم سخن حجت خداست.

وی افزود: خداوند به واسطه وجود با برکت علی ابن موسی الرضا(ع) از بندگانش خشنود می‌شود یعنی اگر رضایت و خشنودی خداوند متعال را طالب هستیم که هستیم، سعادت و خوشبختی همه ما در گرو همین معنا است و باید رضایت و خشنودی حضرت رضا(ع) را تحصیل کنیم.

مروی گفت: از بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، وزیر ارشاد و همه مجموعه‌هایی که به این عرصه نورانی، معرفتی، معنوی و هویت‌بخش قدم می‌گذارند، به عنوان خادم کوچک دستگاه قدسی حضرت ثامن‌الائمه(ع) تشکر و قدردانی می‌کنم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه حضرت رضا(ع) ظرفیت بی‌بدیل و بی‌نظیری است، عنوان کرد: شاید من که خودم مشهدی هستم قبل از افتخار نوکری خود به این معنا پی نبرده بودم، در این چند سال به این حقیقت زیبا و روشن رسیدم و درک کردم که شعار نیست. مردم ما اعم از شیعه سنی، مسلمان و غیر مسلمان به امام رضا(ع) عشق دارند، ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی بیان کرد: امروز دشمنان ما در صدد هستند که از نسل جوان ما هویت‌زدایی کنند و هویت ایرانی، ملی، دینی و قرآنی را بگیرند. اگر از ملتی سلب هویت شد، سلطه بر آن ملت و اداره و استثمار آن‌ها سهل و آسان است. امروز دشمنان به دنبال جنگ سخت نظامی نیستند، زیرا جواب نمی‌گیرند، به دنبال تحریم اقتصادی نیز نیستند. آنچه دنبالش هستند سلب هویت و هویت‌زدایی است.

مروی ادامه داد: در مسائلی که سال گذشته اتفاق افتاد مطالعات و تحقیقاتی انجام شد. با برخی از عزیزانی که فریب خورده بودند گفت‌وگوهایی صورت گرفت و به این حقیقت تلخ رسیدیم که دشمن درصدد سلب هویت از این بچه‌ها، عزیزان و پاره‌های تن ما است. این بچه‌ها که اینگونه بی‌محابا به خیابان می‌آیند، هر شعاری می‌دهند و هر سخنی بر زبان می‌آورند که شرم‌آور است، نوجوانان ما نیستند. عقبه‌ای قوی و تاثیرگذار پشت آن است که از نوجوان و جوان ما سلب هویت کرده است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه ما باید به جوانان خود هویت دهیم، تصریح کرد: ما سرمایه‌ای بی‌نظیر، بسیار گرانبها و پراثر به نام امام رضا(ع) داریم. یک بعد امام(ع) که پخش شد توسل به ایشان و پاسخ گرفتن است که در آن شکی نیست اما همه ابعاد شخصیت این ولی خدا این نیست. ما از امام رضا(ع) حاجت می‌گیریم، عرض حاجت می‌کنیم و درس زندگی و هویت می‌گیریم. امام رضا(ع) همه ظرفیت‌ها را دارد و کسی را بدون پاسخ نمی‌گذارد. ما به واسطه امام رضا(ع) می‌توانیم به جوانان هویت دهیم. اجازه ندهیم دشمنان جوانان، نوجوانان، فرزندان و پاره‌های تن ما را بربایند. 

وی اضافه کرد: اگر حرم مغناطیس و جذبه معنوی قوی نداشته باشد نمی‌توانیم این میزان زائر داشته باشیم. زائران با هزینه، پول و دسترنج خود بدون تبلیغات به مشهد می‌آیند، اگر این کرامت نیست پس چیست؟ به این دلیل که ما در این فرهنگ و فضاهای روحانی و معنوی بزرگ شدیم، جاذبه خود را از دست داده و عادی تلقی می‌کنیم، در حالی که عادی نیست. زائران امام(ع) و نزولات ایشان نه تنها کمتر نشده بلکه بیشتر شده است. این ظرفیت بزرگی بوده که باید از آن استفاده و هویت‌سازی کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->