تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟
سرخط خبرها

برگزاری اجلاس سالانه مسئولان اجرایی همایش شیرخوارگان حسینی در مشهد

  • کد خبر: ۱۶۸۹۲۳
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
برگزاری اجلاس سالانه مسئولان اجرایی همایش شیرخوارگان حسینی در مشهد
صبح امروز، ۲۲ خرداد، هم زمان با روز زیارتی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در تالار قدس حرم مطهر رضوی، اجلاسی جهت هم اندیشی برای برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در ماه محرم برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در همایش جهانی شیرخوارگان حضرت علی اصغر گفت: این مجمع نخستین تشکل بین‌المللی شیعه محسوب می‌شود که ارتباط خوبی با دیگر مراکز شیعی در خارج از کشور برای برگزاری مراسم‌های مذهبی دارد.

منافی پور با اشاره به اینکه این مجمع جهانی یک گروه مردمی بوده که به هیچ نهاد دولتی وابسته نیست، افزود: مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در سال ۱۳۸۲ و در مهدیه تهران برنامه خود را آغاز کرد و هر سال نیز با توجه به اشتیاق مادران برای حضور همراه با شیرخوارگان خود در این مراسم، تعداد مراکز برگزاری افزایش پیدا کرده است و اکنون نیز در بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نقطه در ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار می‌شود. 

وی افزود: این مراسم به تفکیک در ۲۷ نقطه ترکیه، ۲۶۰ نقطه عراق، ۴۶۰ نقطه پاکستان، سه نقطه کره جنوبی، ۱۱ ایالت آمریکا، چهار نقطه آلمان، ۱۱ نقطه اندونزی و ۱۲نقطه آذربایجان برگزار می‌شود و استقبال در کشورهای آفریقایی نیز خارج از تصور است.

منافی پور بیان کرد: نقطه عطف این مراسم نذرنامه‌خوانی است که مادران شیرخواره‌های خود را نذر یاری حضرت قائم (عج) می‌کنند. اکنون این نذرنامه به ۱۲ زبان مختلف دنیا ترجمه شده است و در داخل لباس‌های ارسالی به کشورهای مختلف قرار می‌گیرد. همچنین امسال و برای اولین سال این نذرنامه به زبان اسپانیایی ترجمه شده، که در اختیار کشورهای اسپانیولی زبان قرار خواهد گرفت.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) افزود: با توجه به شور و اشتیاقی که مردم برای شرکت در این مراسم اعلام کرده‌ند، انتظار می‌رود در اولین جمعه ماه محرم و در  ۳۰ تیرماه سال جاری شاهد برگزاری این مراسم در هشت هزار نقطه و بیش از ۶۰ کشور جهان باشیم.

وی با اشاره به  ۷۰ کارگاه دوخت لباس‌ در کشور برای این مراسم گفت: هر استان یک کارگاه دوخت لباس حضرت علی‌اصغر(ع) دارد که برای شهرستان‌ها و روستاهای خود این نوع لباس‌ها را تهیه می‌کنند. همچنین سه کشور عراق، ترکیه و بحرین نیز کارگاه‌های دوخت مجزایی برای خود دارند و این در حالی است که یک کارگاه دوخت مرکزی نیز در تهران وجود دارد که برای ۴۵ کشور دنیا و به ویژه برای مراسم اصلی که در مصلی تهران برگزار می‌شده است، لباس‌ تهیه می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->