آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد اندر احوال خیال ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی وعده صادق؛ عملیات تنبیهی ایران اسلامی نگاهی به جایگاه کار و کارگر در فرهنگ دینی| دستانی که آتش به آنها نمی‌رسد عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حرم مطهر رضوی در سوگ شهادت امام محمد باقر (ع) سیاه‌پوش شد

  • کد خبر: ۱۷۱۱۲۰
  • ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
حرم مطهر رضوی در سوگ شهادت امام محمد باقر (ع) سیاه‌پوش شد
به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت پنجمین شمع هدایت و امامت، امام محمد باقر (ع) بارگاه ملکوتی رضوی با نصب پارچه و کتیبه مشکی سیاه‌‎پوش شد.

به گزارش شهرآرانیوز- در آستانه هفتم ذی‌الحجه، سالروز شهادت پنجمین امام شیعیان حضرت باقرالعلوم (ع)، حرم مطهر رضوی با حدود ۲۶۰ مترمربع پارچه و کتیبه مشکی، سیاهپوش شده و آماده میزبانی از زائران و مجاورانی است که برای شرکت در ویژه برنامه‌های آستان قدس رضوی در ایام شهادت این امام بزرگوار به حرم مطهر مشرف می‌شوند.

به این مناسبت، پرچم گنبد حرم مطهر امام رضا (ع) به رنگ سیاه درآمده است. همچنین یک کتیبه بزرگ مناسبتی بر بلندای ایوان طلای صحن انقلاب اسلامی نصب شده است که عبارت «یا محمد بن علی ای‌ها الباقر (ع)» بر روی آن نقش بسته است. نصب پارچه‌های مشکی در دور گلدسته و سقاخانه صحن انقلاب نیز بر سیاهپوشی این صحن در نگاه زائران افزوده است.
همچنین کتیبه‌های دیواری مشکی در صحن‌های آزادی، جمهوری اسلامی، مسجد گوهرشاد، انقلاب اسلامی، قدس، غدیر و کوثر و پرچم‌های مشکی نیز در میانه صحن پیامبر اعظم (ص) قابل رؤیت است.

برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت امام باقر(ع)

به مناسبت ایام شهادت امام محمد باقر (ع)، چایخانه‌های حضرت رضا (ع) در صحن‌های کوثر، غدیر، امام حسن مجتبی (ع) و باغ رضوان نیز آماده پذیرایی از دوستداران خاندان عصمت و طهارت (ع) در این ایام عزاداری است.

مراسم عزاداری شب شهادت امام باقر (ع) یکشنبه ۴ تیرماه ساعت ۲۰ با قرائت زیارت امین الله در صحن پیامبر اعظم (ص) آغاز می‌شود و زائران و مجاوران پس از دکلمه خوانی، از سخنان حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل مقری از وعاظ برجسته مشهدی بهره‌مند خواهند شد و روضه خوانی حاج احمد واعظی از مداحان برجسته کشورمان و مدیحه سرایی سیدجعفر ماهرخسار و رضا قانع پایان بخش این مراسم نورانی خواهد بود.

ویژه برنامه عزاداری صبح شهادت حضرت ابن السجاد (ع) نیز دوشنبه ۵ تیر ماه ساعت ۹ با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و دکلمه خوانی شروع می‌شود. پس از بیان احکام، گروه سرود گلدسته‌های حرم برای همخوانی بر روی سِن اجرا حاضر می‌شود سپس با شعر خوانی شاعران آئینی در وصف کرامات امام پنجم شیعیان، نورانیت این محفل را دوچندان خواهد شد و در ادامه عزاداران با مدیحه سرایی مداحان اهل‌بیت (ع) در غم امام خویش به سینه زنی خواهند پرداخت.

زائران و مجاوران در بخش دیگر از این مراسم نورانی، از سخنرانی آیت الله سیداحمد علم الهدی، نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی امام جمعه مشهد بهره خواهند برد و پس از آن دلدادگان به اهل بیت (ع) از روضه خوانی امیر عارف از مداحان حرم مطهر رضوی مستفیض خواهند شد.

همچنین مراسم شام شهادت حضرت باقر العلوم (ع) دوشنبه ۵ خرداد ماه ساعت ۲۰ با قرائت زیارت امین الله با نوای مداحان حرم مطهر رضوی گشایش می‌یابد و پس از دکلمه خوانی، عاشقان اهل‌بیت (ع) از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل مقری بهر‌ه‌مند خواهند شد و در بخش پایانی این محفل نورانی، عزاداران این امام همام به سوگواری خواهند پرداخت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->