آیفون ۱۷ پرو مکس، قدرتمندترین گوشی اپل، رونمایی شد + مشخصات و قیمت اپل از آیفون ۱۷ پرو رونمایی کرد + مشخصات و قیمت مقایسه قیمت آیفون ۱۷، آیفون ۱۷ ایر، آیفون ۱۷ پرو و آیفون ۱۷ پرو مکس اپل واچ سری ۱۱ معرفی شد + مشخصات و قیمت ایرپاد پرو ۳ اپل معرفی شد + مشخصات و قیمت آیفون ۱۷ اپل رونمایی شد + مشخصات و قیمت Nothing Ear 3 چه زمانی رونمایی می‌شود؟ سامسونگ تا ۲۰۳۰ نود درصد محصولاتش را به هوش مصنوعی مجهز می‌کند OpenAI می‌خواهد با هوش مصنوعی، انیمیشن بلند بسازد سهم کاربران اینترنت سیار ایران از شبکه 4G و 5G چقدر است؟ بانک مرکزی پیش‌نویس ضوابط فعالیت صرافی‌های رمزارزی را منتشر کرد بودجه یک میلیون دلاری دولت برای حمایت از فناوری‌های جدید تصاویری از ماه‌گرفتگی و ماه‌سرخ در مشهد + فیلم (۱۶ شهریور ۱۴۰۴) ردوبدل‌شدن ۷۰ درصد ترافیک کشور در بستر VPN و فیلترشکن‌ها ماه‌گرفتگی شهریور ۱۴۰۴ | تاریخ و زمان دقیق آغاز، اوج و پایان خسوف رصد ماه‌گرفتگی در بوستان کوهسنگی مشهد + جزئیات (۱۶ شهریور ۱۴۰۴) کاربران تلفن همراه و اینترنت درگیر قطعی برق لورفتن تصاویر گلکسی S25 FE یک روز پیش از رونمایی رسمی قابلیت Picture-in-Picture به بخش نمایش ریل‌های اینستاگرام می‌آید گفتگو با ارشیا میرشمسی، برنده مدال طلای المپیاد نجوم ۲۰۲۵ | هیچ‌کجا مرکز عالم نیست اداره پست خراسان رضوی و شهرداری مشهد برای تقویت زیرساخت‌های شهر هوشمند همکاری می‌کنند
سرخط خبرها

دلیل انفجار زیردریایی تایتان چه بود؟

  • کد خبر: ۱۷۱۱۳۷
  • ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
دلیل انفجار زیردریایی تایتان چه بود؟
از زمان ناپدیدشدن زیردریایی «تایتان» که برای بازدید از لاشه کشتی تایتانیک زیر آب رفته بود و بعد تأیید انفجار تراژیک آن درباره دلیل این اتفاق صحبت‌های زیادی شده است؛ یکی از قوی‌ترین دلایل را «آرنی وایسمان»، سردبیر مجله Travel Weekly، مطرح کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز - «آرنی وایسمان»، سردبیر مجله Travel Weekly که قرار بود با زیردریایی تایتان سفر کند، می‌گوید از مدیرعامل OceanGate شنیده بود که مواد فیبر کربن بدنه این زیردریایی را با یک تخفیف بزرگ از بوئینگ تهیه کرده؛ چون ظاهراً عمر مفید آن‌ها به پایان رسیده بود.

وایسمان می‌گوید «استاکتون راش»، مدیرعامل OceanGate، به او گفته بود که برای ساخت بدنه زیردریایی تایتان از فیبر کربن‌های بوئینگ استفاده کرده که عمر انباری آن‌ها به پایان رسیده بود. این اظهارات بخشی از مجموعه مطالب سردبیر مجله «تراول ویکلی» است که در طول هفته گذشته درباره تجربه او با OceanGate منتشر شده.

او که از کیفیت مواد موجود در بدنه تایتان نگران شده بود، می‌گوید از استاکتون راش دراین‌باره سؤال کرده بود. بااین‌حال، مدیرعامل OceanGate مدعی شده بود که به او گفته‌اند تاریخ عمر انباری این محصولات بسیار زودتر از آنچه که باید، ثبت شده است.

دلیل انفجار زیردریایی تایتان چه بود؟

آیا بوئینگ در ساخت زیردریایی تایتان همکاری کرده است؟

بوئینگ در واکنش به این گزارش اعلام کرده است که هیچ گزارشی از فروش مواد به OceanGate یا مدیرعامل آن در پایگاه داده آن‌ها وجود ندارد. بااین‌حال، خبرگزاری بیزنس اینسایدر می‌گوید قبلاً در وب‌سایت OceanGate گفته شده بود که این زیردریایی با همکاری بوئینگ طراحی و مهندسی شده؛ اما بوئینگ همکاری در طراحی این زیردریایی را هم رد کرده است.

وایسمان مدعی است که او قرار بود در ماه مه با زیردریایی تایتان از لاشه کشتی تایتانیک بازدید کند، اما شرایط آب‌وهوایی این سفر را لغو کرد. ظاهراً بخت با او یار بود تا در این سفر فاجعه‌بار حاضر نشود و مانند این پنج گردشگر جان خود را از دست ندهد.

وایسمان می‌گوید در دیداری که با استاکتون راش داشته است، به نظرش رسیده که او تا حدی ازخودراضی بوده است. بااین‌حال، سردبیر تراول ویکلی باور دارد که راش مستحق این بود که چنین باوری نسبت به خود داشته باشد. از زمان انفجار زیردریایی تایتان بحث‌های زیادی درباره طراحی این زیردریایی مطرح شده است و خیلی‌ها وقوع این فاجعه را متوجه همین ایراد در مواد مورد استفاده در ساخت بدنه می‌دانند.

منیع: دیجیاتو به نقل از اینسایدر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->