کاربران واجد شرایط دریافت توکن پاوز مشخص شدند + آموزش چه شغل‌هایی از انقلاب هوش مصنوعی در امان می‌مانند؟ دسترسی کاربران ایرانی به سایت ایسوس مسدود شد محدودیت گوگل آنالیتیکس برای کاربران ایرانی و واکنش معاون وزیر ارتباطات سال ۲۰۲۴ میلادی گرم‌ترین سال تاریخ اعلام شد اولین موتورسیکلت پرنده جهان رونمایی شد + ویدئو علت گسترش آتش‌سوزی‌های وحشتناک لس آنجلس و کالیفرنیا چیست؟ + عکس و نقشه ایلان ماسک از حملات شدید خود به رهبران بریتانیا به دنبال چیست؟ گوگل از مقاله‌های صفحه دیسکاور، پادکست می‌سازد یک فیزیکدان ادعا می‌کند «پارادوکس پدربزرگ» سفر در زمان را حل کرده است زمان احتمالی عرضه آیفون SE ۴ مشخص شد تلگرام همکاری‌اش را با دولت‌ها برای اشتراک‌گذاری اطلاعات کاربران افزایش داده است شرکت متا رویکردش در نمایش محتوای سیاسی در فیسبوک، اینستاگرام و تردز را تغییر می‌دهد تریلر جدید فصل دوم سریال «آخرین بازمانده از ما» (The Last of Us) + ویدئو معاون وزیر علوم: هدف ما در برنامه هفتم توسعه کشور، رسیدن به رتبه ۱۴ تولیدات علمی جهان است تصویر ترکیبی تلسکوپ هابل و جیمز وب از برخورد دو کهکشان اضافه‌شدن دستیار هوش مصنوعی Copilot به تلویزیون‌های سامسونگ و ال‌جی بالاخره اولین آیفون در سامانه جامع تجارت ثبت سفارش شد آیا شبکه 5G گوشی‌های سامسونگ با به‌روزرسانی One UI 7 در ایران فعال می‌شود؟ توانایی‌های شگفت‌انگیز ربات انسان‌نمای چینی در چرخش ۳۶۰ درجه پا + فیلم افشاگری مدیرعامل تپسی‌فود از اقدام جدید اسنپ‌فود علیه این شرکت!
سرخط خبرها

دلیل انفجار زیردریایی تایتان چه بود؟

  • کد خبر: ۱۷۱۱۳۷
  • ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
دلیل انفجار زیردریایی تایتان چه بود؟
از زمان ناپدیدشدن زیردریایی «تایتان» که برای بازدید از لاشه کشتی تایتانیک زیر آب رفته بود و بعد تأیید انفجار تراژیک آن درباره دلیل این اتفاق صحبت‌های زیادی شده است؛ یکی از قوی‌ترین دلایل را «آرنی وایسمان»، سردبیر مجله Travel Weekly، مطرح کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز - «آرنی وایسمان»، سردبیر مجله Travel Weekly که قرار بود با زیردریایی تایتان سفر کند، می‌گوید از مدیرعامل OceanGate شنیده بود که مواد فیبر کربن بدنه این زیردریایی را با یک تخفیف بزرگ از بوئینگ تهیه کرده؛ چون ظاهراً عمر مفید آن‌ها به پایان رسیده بود.

وایسمان می‌گوید «استاکتون راش»، مدیرعامل OceanGate، به او گفته بود که برای ساخت بدنه زیردریایی تایتان از فیبر کربن‌های بوئینگ استفاده کرده که عمر انباری آن‌ها به پایان رسیده بود. این اظهارات بخشی از مجموعه مطالب سردبیر مجله «تراول ویکلی» است که در طول هفته گذشته درباره تجربه او با OceanGate منتشر شده.

او که از کیفیت مواد موجود در بدنه تایتان نگران شده بود، می‌گوید از استاکتون راش دراین‌باره سؤال کرده بود. بااین‌حال، مدیرعامل OceanGate مدعی شده بود که به او گفته‌اند تاریخ عمر انباری این محصولات بسیار زودتر از آنچه که باید، ثبت شده است.

دلیل انفجار زیردریایی تایتان چه بود؟

آیا بوئینگ در ساخت زیردریایی تایتان همکاری کرده است؟

بوئینگ در واکنش به این گزارش اعلام کرده است که هیچ گزارشی از فروش مواد به OceanGate یا مدیرعامل آن در پایگاه داده آن‌ها وجود ندارد. بااین‌حال، خبرگزاری بیزنس اینسایدر می‌گوید قبلاً در وب‌سایت OceanGate گفته شده بود که این زیردریایی با همکاری بوئینگ طراحی و مهندسی شده؛ اما بوئینگ همکاری در طراحی این زیردریایی را هم رد کرده است.

وایسمان مدعی است که او قرار بود در ماه مه با زیردریایی تایتان از لاشه کشتی تایتانیک بازدید کند، اما شرایط آب‌وهوایی این سفر را لغو کرد. ظاهراً بخت با او یار بود تا در این سفر فاجعه‌بار حاضر نشود و مانند این پنج گردشگر جان خود را از دست ندهد.

وایسمان می‌گوید در دیداری که با استاکتون راش داشته است، به نظرش رسیده که او تا حدی ازخودراضی بوده است. بااین‌حال، سردبیر تراول ویکلی باور دارد که راش مستحق این بود که چنین باوری نسبت به خود داشته باشد. از زمان انفجار زیردریایی تایتان بحث‌های زیادی درباره طراحی این زیردریایی مطرح شده است و خیلی‌ها وقوع این فاجعه را متوجه همین ایراد در مواد مورد استفاده در ساخت بدنه می‌دانند.

منیع: دیجیاتو به نقل از اینسایدر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->