ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت
سرخط خبرها

طی سه ماه نخست امسال هر گردشگر سلامت برای مشهد ۸ میلیون تومان آورده داشته است

  • کد خبر: ۱۷۳۸۰۴
  • ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
طی سه ماه نخست امسال هر گردشگر سلامت برای مشهد ۸ میلیون تومان آورده داشته است
طبق آمار اعلام‌شده، هر گردشگر سلامت مشهد در سه ماهه اول امسال برای حوزه درمان ۸ میلیون تومان آورده داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌گوید که بهار امسال گردشگران سلامت برای دانشگاه علوم پزشکی مشهد کمی بیش از ۱۱۱ میلیارد و ۹۷۶ میلیون تومان آورده داشته‌اند و این درآمد حاصل مراجعه ۱۳ هزار و ۹۴۸ گردشگر سلامت برای درمان به ۳۷ بیمارستان و مرکز درمانی زیرنظر این دانشگاه بوده است. حالا ما بر اساس همین آمار می‌خواهیم سه سؤال مهم مطرح کنیم.

آیا آورده هر فرد برای دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۸ میلیون تومان بوده است؟

آمار عجیب‌وغریب گردشگری سلامت

به نظر شما ۸ میلیون تومان آورده نقدی هر گردشگر سلامت برای دانشگاه علوم پزشکی مشهد عدد عجیب و کمی نیست؟ بر اساس گفته‌های داوود خوش‌شکن تا پایان خردادماه، ۱۳ هزار و ۹۴۸ گردشگر سلامت برای درمان به ۳۷ بیمارستان و مرکز درمانی زیرنظر این دانشگاه مراجعه کرده‌اند و درآمد حاصل از آن ۱۱۱ میلیارد و ۹۷۶ میلیون تومان بوده است. یک تقسیم ساده آورده هر فرد برای دانشگاه علوم پزشکی مشهد را مشخص می‌کند که حاصل به‌طور دقیق برابر است با ۸ میلیون و ۲۸ هزار و ۱۰۴ تومان.

این عدد وقتی بیشتر عجیب به نظر می‌رسد که چهار حوزه‌ای که بیشترین جذب گردشگر را داشته است در زمینه زنان، زایمان و نازایی، قلب و عروق، چشم و پوست‌ومو بوده است. حالا اگر فرض کنیم فقط نیمی از گردشگرانی که به مشهد آمده‌اند، درمان‌های پرهزینه‌ای مانند جراحی، لیزر چشم، کاشت مو و... انجام داده باشند و اگر میانگین هزینه آن‌ها را ۳۰ میلیون تومان در نظر بگیریم، باید درآمد حاصل برای این مراکز حدود ۲۰۸ میلیارد تومان باشد.

آیا این گردشگران برای مشهد ۲ هزار میلیارد تومان گردش مالی داشته‌اند؟

آمار عجیب‌وغریب گردشگری سلامت

اصلا این‌ها به کنار، طبق آمار‌هایی که مسئولان گردشگری سلامت وزارت بهداشت پیش‌ازاین اعلام کرده‌اند، ارزآوری یک گردشگر درمانی بین ۳ هزار تا ۵ هزار دلار است. اگر ۳ هزار دلار را در نظر بگیریم و نرخ ارز را سرراست ۵۰ هزار تومان محاسبه کنیم، آورده هر فرد باید ۱۵۰ میلیون تومان باشد.

حالا اگر بهار امسال ۱۳ هزارو ۹۴۸ نفر به‌عنوان گردشگر سلامت داشته‌ایم، آورده آن‌ها برای مشهد باید بیش از ۲ هزارو ۹۲ میلیارد تومان بوده باشد. بگذارید برای درک این رقم یک مثال بزنیم، اکنون طبق آخرین آمار برای تکمیل بیمارستان حاشیه مشهد یا همان بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی، ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگران سلامت چقدر بوده است؟

اگر بر اساس آمار اعلام‌شده از سوی مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، درآمد هر گردشگر برای این دانشگاه به‌طور میانگین ۸ میلیون تومان یا به‌عبارتی ۱۶۰ دلار باشد و باتوجه‌به اینکه طبق آمار کشوری، ارزآوری هر گردشگر سلامت ۱۵۰ میلیون تومان یا ۳ هزار دلار است، پس آیا می‌توان این‌طور معنی کرد که سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگران این حوزه فقط ۰.۰۵ درصد است؟

آمار عجیب‌وغریب گردشگری سلامت

آمار عجیب‌وغریب گردشگری سلامت

امار عقب مانده

۳۵ ٪
رشد گردشگری سلامت نسبت به سه ماهه اول سال گذشته

۵۳.۹ ٪
تورم نقطه‌به‌نقطه بهداشت و درمان خرداد ۱۴۰۲

آمار تعداد کسانی که باهدف گردشگری سلامت وارد مشهد شده‌اند نامشخص است. این آمار ورودی نیز منهای آن‌هایی است که برای درمان به مطب پزشکان یا درمانگاه‌های خصوصی مراجعه می‌کنند و هیچ نگاهی هم به ویزای گردشگران نمی‌شود. مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این باره به شهرآرا می‌گوید: این آمار فقط مربوط به ۳۷ مرکز درمانی زیرنظر ماست، وگرنه همیشه می‌گوییم که آمار گردشگران سلامت بسیار بیشتر است. قرار است یک سامانه یکپارچه تشکیل و در مشهد به‌عنوان پایلوت اجرا شود تا از این طریق، آمار درستی از گردشگران سلامت به دست آوریم.

همچنین به گفته خوش‌شکن این درآمد ۱۱۱ میلیارد و ۹۷۶ میلیون تومان است و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد رشد داشته است. حالا اگر به آخرین گزارش مرکز آمار ایران از تورم نگاهی بیندازیم، تورم نقطه‌به‌نقطه بهداشت و درمان در خرداد‌ماه ۵۳.۹ درصد بوده است. بدیهی است که تورم، این رشد را بلعیده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->