لزوم تداوم ارتباط معتکفین با مسجد آغاز اعزام دانشجویان به سفر عمره از ۲۵ آبان‌ماه | اعزام بدون قرعه‌کشی زوج‌های دانشجو در خراسان رضوی تأکید قرائتی بر اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش بیش از ۳۰ درصد جمعیت جهان تا سال ۲۰۶۰ مسلمان خواهند شد برکت دعای امام؛ داستان حماد بن عیسی قفل غفلت را بشکنیم | در هیاهوی زندگی، از یاد امام زمانمان غافل نشویم شهادت پاسدار تیپ ۱۲ قائم (عج) سمنان حین ماموریت رزمی + عکس (۱۶ مهر ۱۴۰۴) تجربه زیارت اختصاصی کودکان در حرم مطهر رضوی برای نخستین‌بار انتخاب ۱۰ هزار مسجد شاخص در طرح «محراب» تقدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از نیروهای خدوم انتظامی فرنی‌پزان در شربت‌خانه حضرتی | نگاهی مستند و متفاوت به یکی از نهادهای فراموش‌شده پذیرایی در حرم‌مطهر تدوین خاطرات شهدای دانش‌آموز جنگ تحمیلی ۱۲ روزه بانگ خوش، مروج اخلاق جنگ با استکبار را ادامه می‌دهیم به سویت پر کشیدم با دلی از قبل‌ شیدا‌تر نسبتِ فرهنگی و تمدنی ما و امام رضا(ع) حکم شرعی خرید اضافی وسایل زندگی چیست؟ «اوس حبیب» جنس نور و نظم را می‌شناخت | یادی از مرمتگر گنبد و آینه‌کاری‌های حرم مطهر رضوی سفری برای دل دیدار رئیس بنیاد شهید با خانواده شهید فراجا
سرخط خبرها

‌‌مدیر حوزه علمیه خراسان: ابعاد و ویژگی‌های علمی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مغفول مانده است

  • کد خبر: ۱۷۴۰۴۹
  • ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
‌‌مدیر حوزه علمیه خراسان: ابعاد و ویژگی‌های علمی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مغفول مانده است
مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: متاسفانه ابعاد و ویژگی علمی مرحوم امام(ره) و مقام معظم رهبری در پرتو رهبری حرکت عظیم انقلاب اسلامی مغفول مانده و کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، در مراسم معرفی کتاب‌های تفسیر سوره صف و سوره منافقون از مجموعه آثار مقام معظم رهبری که ظهر امروز، ۲۲ تیر، در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار شد، حجت‌الاسلام علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان، گفت: یکی از آسیب‌هایی که با آن مواجه هستیم، این است که وقتی برخی از افراد در موقعیت خاصی قرار می‌گیرند و یکی از ابعاد زندگی آن‌ها برجسته می‌شود، ابعاد دیگر زندگی‌شان مغفول می‌ماند و این موضوع در مورد امام (ره) و مقام معظم رهبری نیز صادق است.

وی افزود: امام خمینی (ره) پیش از آنکه رهبر انقلاب اسلامی باشد، فیلسوف، فقیه و متکلم برجسته‌ای بود که ابعاد علمی درخشان وی در پرتو رهبری حرکت عظیم انقلاب اسلامی مغفول مانده و کمتر مورد توجه قرار گرفته است. همین موضوع در مورد ویژگی‌های علمی مقام معظم رهبری نیز دیده می‌شود.

خیاط خاطرنشان کرد: بر اساس پژوهش‌هایی که سال‌ها انجام داده‌ام و تفاسیر زیادی که بررسی کرده‌ام، به جرات می‌گویم رهبر معظم انقلاب مفسری بسیار برجسته و کم‌نظیر است. ایشان نوآوری‌های فراوانی دارند؛ نکاتی را در زمینه تفسیر آیات قرآن در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب مطرح کرده‌اند که سال‌ها بعد از انقلاب، اساتید تازه به آن می‌رسیدند.

وی گفت: رویکرد رهبری در تفسیر، رویکردی اجتماعی است. از نظر ایشان مفسر باید به درستی تشخیص دهد که هر زمان باید سراغ کدام سوره و آیات برود و این باعث می‌شود قرآن به صحن اجتماع آمده و در زندگی مردم جاری شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان در ادامه سخنان خود و در بیان ویژگی‌های تفسیر آیات قرآن مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: نخستین ویژگی تفاسیر ایشان این است که ایشان در ابتدای تفسیر، موضوعی را به عنوان پیش‌درآمد و محور اصلی سوره تبیین می‌کند و در پرتو آن، همه آیات و ارتباط آن‌ها بیان می‌شود. از سوی دیگر، ایشان در بیان تفسیری خود اصطلاح‌شناسی قرآنی دارد و هرجا به اصطلاحی می‌رسد که تبیین آن را لازم می‌داند، آن را به خوبی تبیین می‌کند.

وی افزود: از سوی دیگر، ایشان در بیان مطالب و تفسیر آیات از تمثیلات فراوانی استفاده و مفهوم را در قالب مثال‌های امروزی و کاربردی بیان می‌کند. ضمن اینکه ایشان به بیان سنت‌های الهی می‌پردازد.

خیاط خاطرنشان کرد: ویژگی دیگر تفسیر آیات قرآن توسط مقام معظم رهبری تطبیق مباحث آیات با وقایع عصر حاضر است. ضمن اینکه ایشان ضمن بیان نظرات مختلف، نظریات جدیدی را نیز بیان می‌کند.

همچنین حجت‌الاسلام حسن هاشمی گنابادی، مدیر مدرسه علمیه سلیمانیه، تصریح کرد: نقش مقام معظم رهبری در حفظ جایگاه قرآن و بهره‌برداری از آن در مقطع زمانی قبل و بعد از انقلاب اسلامی بی‌بدیل است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نهضتی قرآنی را آغاز کردند که امروز به ثمر رسیده و آثار آن را در ابعاد مختلف می‌توان ارزیابی کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->