یک خیابان به وسعت غدیر | خیابان فدائیان اسلام مشهد در عید ولایت خاطره ساز شد + فیلم اطعام ۱۱ هزار نفر در بزرگ‌ترین سفره اطعام کشور در مشهد + فیلم فضا آرایی معابر منتهی به حرم مطهر و برگزاری جشنواره عید تا عید در منطقه ثامن مشهد کیفیت هوای مشهد امروز چگونه است؟ (۵ تیر ۱۴۰۳) + عکس سرویس‌دهی رایگان دوچرخه‌های اشتراکی بایدو در مشهد به مناسبت عید غدیر تشکیل دبیرخانه دائمی نشست شهرداران کشور‌های عضو بریکس در مشهد مقدس  اطعام ۱۱ هزار نفر در روز عید سعید غدیر خُم در بوستان ملت مشهد اعمال‌قانون ۲۳۳۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۴ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بولوار وکیل آباد، میدان استقلال و پیرامون حرم امام‌رضا (ع) (۴ تیر ۱۴۰۳) افتتاح برج پرچم در مشهد به‌مناسبت عید غدیرخم سرویس‌دهی مترو و اتوبوسرانی مشهد روز عیدغدیر (سه‌شنبه، ۵ تیر ۱۴۰۳) رایگان است نگاهی به تاریخچه برگزاری عید ولایت و موقوفه‌های مربوط به آن در مشهد| چراغ روشن وقف در جشن غدیر شهردار مشهد: تخریب دیوار‌های خطرساز شهر برای حفظ جان مردم امسال هر روز یک اتوبوس به اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه می‌شود اعلام محدودیت‌های ترافیکی عید سعیدغدیرخم در مشهد دلجویی شهردار مشهدمقدس از نیروی حفاظت فیزیکی بوستان خورشید بارش شدید باران خسارتی نداشته است | احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها تا پایان امشب (۳ تیر ۱۴۰۳) بوستان‌های چهل‌بازه، وکیل‌آباد، کوه‌پارک و کوهشار مشهد تعطیل شدند (۳ تیر ۱۴۰۳) نخستین جلسه شورای بسیج اداری استان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد+ فیلم  کشف ۳۱۲۰ کیلوگرم آرد نانوایی در یکی از هتل‌های مشهد اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد به‌مناسبت دهه امامت و ولایت | نورافشانی ۵۰ نقطه مشهد در شب عید غدیرخم
سرخط خبرها

حمایت همه‌جانبه مدیریت شهری مشهد از اقدامات مجتمع شوق زندگی

  • کد خبر: ۱۷۴۴۹۸
  • ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹
  • ۱
حمایت همه‌جانبه مدیریت شهری مشهد از اقدامات مجتمع شوق زندگی
شهردار مشهد با اشاره به اقدامات قابل‌توجه مجتمع «شوق زندگی» در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: از اقدامات این مجموعه به‌ویژه در حوزه کودکان کار، بی‌سرپرست و بد سرپرست حمایت خواهیم کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندرشریف در دیدار با نیره عابدین زاده معاون دادستان مشهد که در دفتر شهردار انجام شد، افزود: معتقدیم فعالیت‌های مجموع "شوق زندگی" که با مشارکت شهرداری و دستگاه قضایی راه‌اندازی شده است؛ کار شهرداری در حوزه اجتماعی به‌ویژه کودکان کار را کمتر می‌کند.

وی اضافه کرد: اقدامات مجموعه "شوق زندگی" بسیاری از کودکان بد سرپرست یا بی‌سرپرست را از آسیب‌های بزرگ‌تر در آینده حفظ خواهد کرد.

شهردار مشهد با بیان اینکه وقتی یک زندگی ازهم‌پاشیده می‌شود کودکان دچار آسیب می‌شوند و اگر به‌موقع موردحمایت و توجه قرار نگیرند به کودک و جامعه آسیب وارد می‌شود، اظهار کرد: بر همین اساس کار این مجموعه بسیار بااهمیت و پسندیده است و برآیندِه جامعه نیز تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

قلندرشریف تصریح کرد: مشهد دارای ۳.۵ میلیون نفر جمعیت است که با توجه به این جمعیت نیازمند مراکز بیشتری مانند "شوق زندگی" هستیم که باید دولت از این موضوع حمایت کند، با این حال شهرداری نیز در حد توان از راه‌اندازی چنین مجموعه‌هایی حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت اقدامات مجموعه "شوق زندگی" باید این اقدامات به‌طور گسترده به مردم اطلاع‌رسانی شود، لذا آمادگی داریم تا ظرفیت‌های روابط عمومی شهرداری و روزنامه شهرآرا را در اختیار این مجموعه قرار دهیم.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه شاید جزو وظایف مدیریت شهری نباشد، اما مباحث اجتماعی به‌ویژه کودکان برای ما اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی مانند معتادان متجاهر سال‌ها است ورود پیداکرده‌ایم و برای امسال نیز حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده است، اما نتیجه قابل‌توجهی ندارد.

قلندرشریف گفت: لذا معتقدیم هرچه از اقدامات پیشگیرانه در حوزه کودکان در معرض آسیب‌های اجتماعی ازجمله کودکان کار، بی‌سرپرست و بد سرپرست حمایت کنیم آثار مثبت آن را به‌ویژه در آینده بیشتر می‌بینیم.

وی به درخواست معاون دادستان مشهد در خصوص وضعیت ساختمان مجموعه "شوق زندگی" اشاره و اضافه کرد: ساختمان کنونی که در حال حاضر به‌صورت مشترک در اختیار شهرداری منطقه سه و مجموعه شوق زندگی قراردارد؛ پیش از این فرهنگسرا بوده است، برای تعیین تکلیف محل استقرار مجموعه از این مکان بازدید و در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌کنیم.

قلندرشریف در ارتباط با حمایت شهرداری مشهد از برگزاری همایشی برای بررسی تأثیرات اقدامات مجموعه "شوق زندگی" نیز گفت: با توجه به اهمیت مباحث اجتماعی برای مدیریت شهری ظرفیت‌های شهرداری را برای برگزاری چنین همایشی در اختیار قرار می‌دهیم.

شهردار مشهد افزود: درمجموع کار در حوزه کودکان آسیب‌دیده یا در معرض آسیب اجتماعی سخت است، اما آثار مثبت آن بر جامعه ۲۰ سال بعد خود را نشان می‌دهد لذا با توجه به اهمیت موضوع برای حمایت از کودکان در معرض آسیب آماده هرگونه کمک به مجموعه "شوق زندگی" هستیم.

حمایت‌های شهرداری مشهد از مجتمع شوق زندگی قابل‌تقدیر است

معاون دادستان مشهد نیز در دیدار با شهردار مشهد، افزود: مجتمع "شوق زندگی" که با مشارکت دستگاه قضایی و شهرداری مشهد راه‌اندازی شده؛ اقدامات بسیار خوبی را در حوزه خانواده و کودکان آسیب‌دیده داشته است.

وی با بیان اینکه اکنون طرح مجتمع "شوق زندگی"به‌صورت یک الگو در کشور معرفی شده است، اظهار کرد: این طرح اکنون در دو شهر بزرگ کشور اجرایی شده و در سایر شهر‌ها نیز اجرا خواهد شد و در سطح ملی نیز این نگاه وجود دارد تا یونیسف نیز به این موضوع وارد شود، زیرا این طرح ظرفیت بین‌المللی شدن را دارد.

نیره عابدین زاده ادامه داد: خوشبختانه اقدامات انجام‌شده در حوزه خانواده و کودکان آسیب‌دیده در چهارچوب مجتمع "شوق زندگی" که با مشارکت و حمایت‌های خوب شهرداری مشهد محقق شده است؛ رضایت مردم را به دنبال داشته است.

عابدین زاده گفت: در طول فعالیت این مجتمع تعداد زیادی کودک و دختران آسیب‌دیده اجتماعی به کانون خانواده بازگشته‌اند.

وی با تقدیر از کمک‌های شهرداری مشهد به این مجتمع، افزود: درخواست داریم با توجه به نگاه بلند شهردار محترم در حوزه موضوعات اجتماعی و الگو شدن طرح مجتمع "شوق زندگی"در کشور، شاهد حمایت‌های بیشتری از سوی مدیریت شهری باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
0
0
بنده بعنوان شهروندساکن درشهرک مهرگان،لازم می‌دانم ازخدمات وزحمات خوب وماندگارآقای قلندرشهردارمحترم مشهدقدردانی نمایم.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->