انتصاب سرپرست اداره کل حوزه شهردار و امور شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ثبت نام بیش از ۲۹ هزار خانواده مشهدی در سامانه سرویس مدارس «سپند» (۱۷ تیر ۱۴۰۳) آمادگی مشهد برای برگزاری مراسم‌های دهه اول محرم اکران تصاویر خادمان حسینی در قاب مفاخر در مشهد حمایت از ۵٠٠ ایستگاه صلواتی در قالب طرح «حسینیه‌ای به وسعت شهر» در مشهد روایتی تاریخی از هجوم به زائران و مجاوران حرم‌رضوی در محرم ۹ قرن پیش برگزاری جلسه هماهنگی ستاد اربعین شهرداری مشهد شهروند خبرنگار | درخواست بهسازی پیاده رو بین سیدرضی ۲۵ و ۲۷ مشهد + پاسخ بهره‌برداری از مرکز دندانپزشکی شهرداری مشهد تا یک ماه دیگر زمان بهره‌برداری از پروژه اتصال بولوار امام خمینی(ره) به بولوار نماز اعلام شد ذخایر خونی در مشهد رو‌به‌کاهش است هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۷ تیر ۱۴۰۳) تقدیر شهردار مشهد از مردم این شهر برای حضور حماسی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری آخرین وضعیت پروژه احداث آزادراه مشهد-چناران نگاهی به روزگار رفته یکی از مهمترین صنعت‌های قدیمی مشهد | گره خوردن تاریخ ریسندگی با تارو پود قالی مشهد روزانه ۲ تا ۶ هزار شهروند از شهربازی پارک ملت مشهد بازدید می‌کنند افزایش‌چشمگیر نماد‌ها و یادمان‌های زیارت در مشهد فارسی‌سازی کارت‌های پرواز به صورت آزمایشی در فرودگاه بین‌المللی مشهد آغاز شد ترافیک سنگین در پیرامون حرم مطهر رضوی (۱۵ تیر ۱۴۰۳) رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مردم باید کمک کنند تا رئیس‌جمهور موفق عمل کند + فیلم عضو شورای اسلامی شهر مشهد: کسانی که رأی ندادند، بدانند که زندگی آن‌ها وابسته به انتخاب دیگران خواهد بود + فیلم
سرخط خبرها

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: تصویب طرح کاهش هزینه الیت، به دنبال کاهش ۴۰ درصدی است

  • کد خبر: ۱۷۴۶۱۱
  • ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: تصویب طرح کاهش هزینه الیت، به دنبال کاهش ۴۰ درصدی است
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امروز الیت مشکل اساسی برای مردم است. خودرو‌هایی که حاشیه خیابان پارک می‌کردند مجبور هستند در کوچه‌ها پارک کنند که این موجب افزایش سرقت و کاهش امنیت شده است. با تصویب این طرح، هزینه الیت بیش از ۴۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو امروز، ۲۶ تیر ماه، در هشتادوچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه قبلی طرح رایگان کردن اتوبوس مطرح شد. یک نگرانی دارم و این است که نمی‌دانم به چه دلیل این همه تلاش می‌کنند تا به هر طریقی چه در صحن علنی که تاحدودی موفق شدند و چه در بخش‌های دیگر این طرح به سمت اجرا نرود. البته خبر‌های خوب و بدی از کمیته انطباق داریم.

وی بیان کرد: صحبت‌هایی که در خصوص رایگان کردن بیان کردم همه با ادله بود. در آن جلسه اصرار کردیم اتوبوسرانی در مشهد ۳۱ روز رایگان شده، اما در واقع ۴۵ روز است، زیرا از ساعت ۲ بعدازظهر روز قبل شروع می‌شود که یک و نیم روز است. هرچه گفتیم نپذیرفتند، اما امروز شهرداری تایید کرد و درخواست قانونی کردن این موضوع را داد. در واقع به این نتیجه رسیدند که ۴۵ روز درست است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: وقتی در مدیریت شهری نمی‌توانند یک عدد را‌محاسبه کنند، بعد بیان می‌کنند که هزینه پرداختی مردم برای اتوبوس ۳۰۰ میلیارد است، در حالی که من می‌گویم ۲۰۰ میلیارد است. چه اصراری است قبول نکنیم و به هر دلیلی این طرح منتفی شود؟ به فکر مردم باشید. اگر امروز طرح کاهش بهای الیت را در صحن ارائه می‌دهیم با نگاه خدمت به مردم است. البته این نگاه وجود دارد که باید افزایشی باشد تا مردم کمتر از خودروی شخصی استفاده کنند، اما این در زمانی است که خدماتی ارائه دهیم.

حاجی‌بگلو ادامه داد: امروز الیت مشکل اساسی برای مردم است. ما نمی‌گوییم شهر را منظم و هوشمند نکنیم، اما باید زیرساخت و طرح مطالعاتی فراهم باشد. امروز خودرو‌هایی که حاشیه خیابان پارک می‌کردند مجبور هستند در کوچه‌ها پارک کنند که این موجب افزایش سرقت و کاهش امنیت شده است، بنابراین باید کاری انجام شود. با تصویب این طرح، هزینه الیت بیش از ۴۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور به ما فرصت داده شده تا جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ تا پایان آذر از محل درآمد‌هایی که قابلیت پرداخت دارند دریافت و برای توسعه حمل‌و‌نقل عمومی استفاده کنیم. در حال حاضر ۴۰ هزار رای قلع وجود دارد، اما اطلاع‌رسانی به مردم بسیار ضعیف بوده است. حدود ۳۱ هزار مورد از این رای قلع‌ها در محدوده و الباقی در حریم شهر است.

وی اضافه کرد: این منابع درآمدی برای افرادی است که بیان می‌کردند پول نداریم اتوبوس بخریم. اگر این موضوع شکل نگیرد ما موظف هستیم این بند قانونی را پیگیری و نظارت را بیشتر کنیم. اگر بعدا بگویید نتوانستیم کسب درآمد کنیم مقصر مدیریت شهری است. وظیفه مدیریت شهری این است که این موضوع را در مناطق برخوردار پیگیری کند و به سرانجام برساند. از این منابع می‌توان ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه اتوبوسرانی این روز‌ها به جای اینکه تلاش کند زمان و فاصله را برای تردد مردم کوتاه کند، تاخیر بیشتر شده است، عنوان کرد: این کار برای این ایت که بگویند طرح مطالعاتی ما جواب نداده است. این ترک فعل بوده و بعدا ورود می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->