شهرداری مشهد پیشگام در استفاده از فناوری‌های نوین حاجی بگلو: مدیریت شهری مشهد نگین تمامی حوزه‌های مدیریت شهری در خاورمیانه است رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور: بخش خصوصی اصلی‌ترین حامی مدیریت شهری است+ویدئو پارک خطی ۶ هکتاری در محله شهرک شهید رجایی مشهد به بهره‌برداری می‌رسد+تصاویر انعقاد قرارداد مشارکت شهرداری مشهد با کمیته امداد امام خمینی (ره) معاون استاندار خراسان رضوی: برقی کردن قطار مشهد- تهران ۲ میلیارد دلار هزینه دارد پلمب کارگاه تولیدی لوازم آرایشی غیرمجاز در کاشمر (یکم آذر ۱۴۰۳) ناصحی: مشهد قطب دیپلماسی شهری در کشور است ورود نخستین اتوبوس برقی به مشهد تا ۴۵ روز دیگر ارتقای پرشتاب زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل بار در مشهد عزم جدی شورا و مدیریت شهری مشهد مقدس برای تقویت دیپلماسی شهری برگزاری اولین نشست شهر‌های ایرانی شرکت‌کننده در اجلاس بریکس پلاس در مشهد + فیلم (یکم آذر ۱۴۰۳) اجرایی‌شدن تنها ۳۰ درصد از پروژه‌های عمرانی مصوب شهر مشهد قطار برقی مشهد-تهران روی ریل تحقق | استاندار خراسان رضوی: با حمایت و اعتبار بودجه‌های ملی قرار است این پروژه به سرانجام برسد آغازبه‌کار دوازدهمین نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری در نمایشگاه بین‌المللی مشهد از امروز (یکم آذر ۱۴۰۳) رونمایی از پهپاد‌های آتش نشان در نمایشگاه تخصصی خدمات شهری شهردار مشهد: تقویت دیپلماسی، از سیاست‌های اصلی مدیریت شهری است نشست رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با احزاب سیاسی | گفتگو با فعالین اجتماعی، کلید بهبود مدیریت شهری در مشهد حضور دادپزشک در آرامستان‌های شهرداری مشهد برای تسریع خدمت‌رسانی به خانواده‌های متوفیان تقدیر فرماندار مشهد از شهردار مشهدمقدس (۳۰ آبان ۱۴۰۳) گره کور ترافیکی در میدان شهید کاوه مشهد باز می‌شود
سرخط خبرها

روزانه ۱۰ ساختمان غیراصولی در منطقه ۲ مشهد تخریب می‌شود

  • کد خبر: ۱۷۴۹۸۴
  • ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
روزانه ۱۰ ساختمان غیراصولی در منطقه ۲ مشهد تخریب می‌شود
شهردار منطقه ۲ مشهد در تریبون مردمی از قلع روزانه ۲ ساختمان که به طور غیراصولی ساخته شده، خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، در تریبون محله این هفته صفحه صدای مردم همراه با شهردار منطقه ۲ به محله حجت می‌رویم تا مشکلات آن‌ها را بررسی کنیم. قرار ما با اهالی در خیابان توس ۴۱، نبش کوچه شهید درودی ۱۷ است و یک به یک شهروندان گردهم جمع می‌شوند. شهردار منطقه همراه با معاون فنی اجرایی در محل حاضر است تا مشکلات محلی مردم را بشنود.

اولین منظره‌ای که چشم‌ها را آزار می‌دهد، وضعیت آشفته تقاطع محل قرار مسئولان با اهالی است. تردد خودرو‌ها به حدی نامنظم و بدون رعایت نکات ایمنی است که هر لحظه امکان تصادف وجود دارد. اتفاقا اولین خواسته شهروندان در این تریبون مردمی نیز رسیدگی به همین معضل است. مردم در این درخواست‌ها به اصلاح هندسی تقاطع خیابان توس ۴۱ و کوچه‌های درودی ۱۷ و ۱۸ اشاره می‌کنند.

تقاطع بی نظم

رئیس شورای اجتماعی محله حجت با بیان اینکه مشکل اصلی این محله، تقاطعی است که در آن حاضر هستیم، می‌گوید: این نابسامانی در عصر و شب وضعیت بدتری به خود می‌گیرد. این تقاطع به اصلاح هندسی نیاز دارد و دو سمت کوچه درودی ۱۷ باید اصلاح شود تا تقاطع از این حالت خارج شود. خودرو‌ها از جهت خلاف وارد لاین خودرو‌های عبوری دیگر می‌شوند که چندین بار تصادف شدید در این تقاطع رخ داده است.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی عسکری ادامه می‌دهد: همه کوچه‌های خیابان زارعی فقط یک ورودی از کوچه درودی ۱۹ و خروجی از کوچه درودی ۱۷ دارند و باید از انتهای توس ۳۹ یک پل روی کال احداث شود تا محله از این ترافیک خارج شود و خودرو‌های خیابان‌های درودی و زارع برای ورود و خروج وارد خیابان توس ۴۱ نشوند و حجم ترافیک خیابان توس ۴۱ کاسته شود.

معتادان متجاهر در میدان معراج

همراه شهروندان به سمت میدان معراج می‌رویم. رئیس شورای اجتماعی محله درباره وضعیت نابسامان میدان معراج می‌گوید: در میدان معراج تعداد زیادی معتاد متجاهر تجمع می‌کنند و هیچ نهادی مسئولیت این وضع را به عهده نمی‌گیرد.
دیگر عضو شورای اجتماعی محله، درباره اوقات فراغت نوجوانان و جوانان محله بیان می‌کند: قبلا یک مکان فنس کشی شده برای ورزش وجود داشت، اما فنس‌ها جمع آوری شد. زمین برای ورزش نداریم، کابل‌های مخابرات محله دزدیده شده است و مخابرات برای نصب مجدد آن اقدامی نمی‌کند.

ساخت وساز‌های ناایمن

صدیقه مثنوی دوست می‌افزاید: در برخی کوچه‌ها آسفالت خراب شده است و به ترمیم نیاز دارد. یک پایانه اتوبوس رانی در میدان معراج قرار داشت که برای رفت وآمد اهالی و دانش آموزان مناسب بود، اما آن هم جمع آوری شد و از سویی، ساخت وساز بی رویه در محله بیداد می‌کند و مثل قارچ آپارتمان سازی غیراصولی و ناایمن صورت می‌گیرد و ظاهرا نظارتی نیست.

او می‌افزاید: در درودی ۹ نیز برخی اهالی فاضلاب خانگی را در کوچه رها می‌کنند و وضعیت بهداشتی نامناسبی دارد. بعضی کوچه‌های دیگر همین وضعیت را دارد و نیاز به کانال جمع آوری آب‌های سطحی داریم.
محمداسماعیل ارجائی، عضو دیگر شورای اجتماعی محله، می‌گوید: این وضعیت درخور و شایسته اهالی محله نیست که زمان طولانی منتظر باشند و فکری به حال صندلی و سایه بان ایستگاه اتوبوس نشود.

۱۵ میلیارد بودجه برای محله حجت

اما بعد از شنیدن مشکلات محله، شهردار منطقه ۲ با بیان اینکه سال گذشته دویست جلسه با اهالی محلات منطقه داشته ایم، می‌افزاید: دراین زمینه بیش از ششصد تا هفتصد صورت جلسه اجرایی رقم خورده است.

او توضیح می‌دهد: ما چند مرحله با اهالی محله حجت جلسه داشتیم و سعی کردیم دغدغه‌های ساکنان را در سه قسمت زودبازده، میان مدت و بلندمدت تعریف کنیم. در برنامه‌های بلندمدت معضل ترافیک خیابان توس قرار دارد که درحال برنامه ریزی برای کاهش ترافیک هستیم. در برنامه‌های میان مدت نیز تملک چند ملک تعریف شده است تا به کاربری‌های خدمات مثل فضای سبز تبدیل شود. این برنامه‌ها نیز درحال طی روال طبیعی اداری است.

سیدعلی حسین پور بیان می‌کند: پروژه‌های زودبازده در قالب پروژه‌های عمرانی منطقه با نظر اهالی درحال انجام است. تعدادی پروژه هم به بهره برداری رسیده است. برخی خواسته‌های شهروندان مرتبط با شهرداری نیست، اما شهرداری مکاتبات لازم را با دستگاه‌های ذی ربط انجام می‌دهد و پیگیری می‌کنیم. امسال برای محله حجت ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در قالب پروژه زودبازده تعریف کرده ایم. او درباره وضعیت تقاطع توس ۴۱‌ می‌گوید: با سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد برای اصلاح هندسی تقاطع خیابان توس ۴۱ و شهیدان درودی ۱۷ و ۱۸ مکاتبه کردیم و طرح سازمان برای تقاطع تهیه و تنظیم شده، اما هنوز برای منطقه ۲ ابلاغ نشده است.

حسین‌پوراظهار می‌کند: برای پاسخ به درخواست شهروندان مبنی بر احداث پل انتهای خیابان توس ۳۹ با سازمان ترافیک مکاتبه‌ می‌کنیم تا آن‌ها بررسی و ظرفیت سنجی کنند. برای استقرار پایانه اتوبوس ابتدای همین کوچه با سازمان اتوبوس رانی مکاتبه کرده ایم که امیدوارم موافقت کنند.

قلع ساختمان‌های غیراصولی

شهردار منطقه ۲ مشهد ادامه می‌دهد: به‌دستور متولیان امر در شهرداری منطقه ۲ روزی ده پانزده ساختمان بدون مجوز و اصول ساخت وساز قلع می‌شود. بنابراین، نظارت‌های ما دقیق و در لحظه است. برای کابل‌های دزدیده شده دوباره با مخابرات مکاتبه‌ می‌کنیم. در زمینه پروژه کانال جمع آوری آب‌های سطحی نیز باید گفت این پروژه امسال اجرا می‌شود.

شهردار منطقه ۲ درباره ایستگاه‌های اتوبوس محله بیان می‌کند: ایستگاه‌ها روبه روی کاربری‌های تجاری است و صاحب مغازه‌ها برای تعبیه ایستگاه عموما مقاومت می‌کنند، چراکه تمایل ندارند روبه روی محل کسب وکارشان صندلی نصب شود، اما در هر مکانی که ظرفیت داشته باشد، آماده ایم این معضل را حل کنیم.
حسین پور درباره دستگاه شارژ من کارت بیان می‌کند: شورای اجتماعی محله درخواست نصب دستگاه شارژ من کارت را به شهرداری منطقه ارائه دهد تا با سازمان اتوبوس رانی مکاتبه کنیم و یک واحد تجاری را برای شارژ من کارت در نظر بگیرند.

شهرداری متولی اصلی جمع آوری معتادان نیست

او درباره وضعیت تجمع معتادان در میدان معراج می‌گوید: متأسفانه در مناطق حاشیه شهر به ویژه در منطقه ۲ معضل کارتن خواب‌ها وجود دارد. شهرداری متولی اصلی جمع آوری معتادان متجاهر نیست. بنا به درخواست مردم، شهرداری فقط می‌تواند معتادان متجاهر را به خانه سبز و گرم خانه منتقل کند، اما معضلی که وجود دارد، این است که این افراد بعد دوسه روز دوباره رها می‌شوند و به همان محل سابق خود برمی گردند. درعین حال، این دسته از افراد هر روز توسط عوامل شهرداری جمع آوری می‌شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->