برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند مهمترین نقش رسانه‌ها در مسئله حاشیه شهر ایجاد حساسیت نسبت به آن است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی آغاز می‌شود آیا ارتباط و دوستی قبل از ازدواج، شناخت کامل را تأمین می‌کند؟ چت‌کردن به جای حرف‌زدن در روابط زناشویی! اختصاصی | تصاویری از آتش‌سوزی شفت گیلان افتتاح ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در خراسان‌رضوی دل‌درد‌های کودکتان را این‌گونه تسکین دهید
سرخط خبرها

باند خانوادگی سرقت گوشی و جیب‌بری در مشهد متلاشی شد

  • کد خبر: ۱۷۵۲۸۸
  • ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
باند خانوادگی سرقت گوشی و جیب‌بری در مشهد متلاشی شد
باند خانوادگی عمه‌ها و برادرزاده و شوهرعمه متلاشی شد.

محمدجواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ از خستگی نا نداشت روی پایش بایستد. از صبح زود که به خانه کارفرمایش رفته بود، تا عصر فقط شسته بود و سابیده بود تا خانه را مهیای یک مهمانی قریب‌الوقوع کند. اما با غرغر‌های صاحب‌خانه که معتقد بود زن خدمتکار کارش را به‌خوبی انجام نداده است، خستگی به تنش مانده بود.

نارضایتی صاحب‌خانه از خدمتکار یک‌روزه‌اش، موجب شد مبلغ دستمزدش را چنان کاهش بدهد که زن در تمام طول راه به‌سمت خانه‌ای که فرزندانش منتظر بودند مادر با دست پر بیاید، نداند چه بخرد و چه نخرد و پاسخ کودکانش را چه بدهد. درست وسط همین دودوتاچهارتا‌های مادرانه، زنی دیگر در پیاده‌رو خیابان به او تنه زد و نزدیک بود درون جوی آب بیفتد، اما همان زن، شانه‌هایش را گرفته و با بغل کردن زن سرپرست خانوار، نگذاشته بود او روی زمین بیفتد. بعد هم کلی عذرخواهی کرده و راهش را کشیده و رفته بود. حدود صدمتر بالاتر، زن فهمید که گوشی‌اش نیست. اول فکر کرد آن را جایی جا گذاشته است، اما خیلی زود فهمید که زن تنه‌زننده درواقع سارقی بوده که گوشی‌اش را ربوده است.

ماجرای گوشی‌ربایی در خیابان‌های مشهد، اتوبوس‌ها و مراکز تجاری شلوغ، موضوعی بود که سرهنگ احمد نگهبان، فرمانده انتظامی مشهد، را واداشت تا افسران کلانتری میرزاکوچک‌خان را مأمور رسیدگی به پرونده کند.

جیب‌بری اتوبوسی

پیگیری‌های اولیه نشان داد که این سرقت‌ها درقالب جیب‌بری، درون اتوبوس‌های مسافربری و اماکن تجاری محدوده بولوارمفتح و چهارراه‌گاز رخ داده است و تمام شاکیان نیز زن هستند.

مأموران دایره تجسس کلانتری میرزاکوچک‌خان با بازبینی تصاویر تعدادی از دوربین‌های مداربسته محدوده سرقت‌ها، اعضای اصلی این باند را که دو زن جوان و دختری نوجوان بودند، شناسایی کرده، تحقیقات میدانی خود را با گشت‌های نامحسوس و هدفمند در مناطق آسیب‌پذیر آغاز کردند.

تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تااینکه حوالی ساعت ۱۹:۱۵ عصر هجدهم تیرماه، گزارشی درباره جیب‌بری تلفن‌همراه زنی جوان، مقابل یک پارچه‌فروشی در محدوده خیابان مفتح شرقی، به دستشان رسید و بلافاصله دو تیم نامحسوس به محدوده وقوع جرم اعزام شدند.

شناسایی در ۱۰ دقیقه

تیم‌های نامحسوس پلیس، کمتر از ۱۰‌دقیقه، متهمان را که درحال شناسایی طعمه‌ای دیگر در همان محدوده بودند، شناسایی کردند و طی یک عملیات حساب‌شده و هماهنگ، به حلقه محاصره خود درآوردند.

با دستگیری متهمان، هفت دستگاه تلفن‌همراه هوشمند مسروقه از کیف همراه متهمان کشف شد. بررسی هویت متهمان نشان داد که دو زن سی‌و‌چهار و سی‌وشش‌ساله، خواهر هستند و دختر چهارده‌ساله همراهشان نیز برادرزاده‌شان است.

آ‌ن‌ها پس از انتقال به کلانتری، به جیب‌بری تلفن‌های همراه و فروش آن‌ها به فردی مالخر به مبالغی بین ۱۵‌میلیون تا ۳۰‌میلیون ریال اعتراف کردند.

ماجرای شوهرعمه

در ادامه این عملیات، مالخر گوشی‌های مسروقه که شوهر یکی از این خواهران بود، در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه، دستگیر شد و در بازرسی از مخفیگاهش یک قبضه شمشیر، یک قبضه قمه بیست‌سانتی، یک عدد چماق و دو گوشی تلفن‌همراه مسروقه کشف شد.

در ادامه این عملیات، باتوجه‌به گزارش جیب‌بری‌های مشابه طی دو ماه گذشته در حوزه استحفاظی کلانتری میرزاکوچک‌خان، طرح مواجهه حضوری برگزار شد که تاکنون ۲۸ مال‌باخته، متهمان را شناسایی کرده‌اند و یکی از این مال‌باختگان، همان زن سرپرست خانواده‌ای بود که با تنه زدن به او، گوشی‌اش را ربوده بودند.

پیگیری سوابق متهمان نشان داد که یکی از زن‌ها سابقه‌دار است و پانزده فقره سابقه کیفری در پرونده‌اش دارد. او درواقع خواهر و برادرزاده نوجوانش را با خود همراه کرده بود تا در پوشش خانواده بتوانند به‌راحتی سرقت کنند. آ‌ن‌ها هر روز عصر با پرسه‌زنی در مراکز تجاری و بازار‌های هسته مرکزی شهر، با پوشش دادن یکدیگر، اقدام به جیب‌بری تلفن‌همراه زنانی می‌کردند که سرگرم بازدید اجناس فروشگاه‌ها بودند. همچنین در اتوبوس‌های مسافربری شلوغ، اقدام به سرقت گوشی تلفن‌همراه مسافرانی می‌کردند که میله اتوبوس یا دست فرزند خردسالشان را گرفته بودند.

ورود نوعروس به پرونده

بررسی تیم رسیدگی‌کننده به پرونده همچنین نشان داد که دختر چهارده‌ساله به‌تازگی ازدواج کرده است و والدینش ازهم جدا شده‌اند که او با پدرش زندگی می‌کند و با سرقت از زنان دیگر، قصد تهیه جهیزیه‌اش را داشته است. تحقیقات بیشتر درباره این پرونده همچنان ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->