اپل احتمالا با افقی‌کردن دوربین آیفون ۱۷ ایر طراحی گوشی‌هایش را متحول می‌کند اپل برای رفع ممنوعیت فروش آیفون ۱۶، به اندونزی پیشنهاد ۱۰۰ میلیون دلاری داده است همه‌چیز درباره تورنومنت نات پیکسل + شرایط دریافت ایردراپ بازدید پزشکیان از پارک علم و فناوری زاهدان (یکم آذر ۱۴۰۳) دانشمندان ژاپنی قابلیت فتوسنتز گیاهان را به سلول‌های همستر منتقل کردند واکنش مدیرعامل آپارات به اظهارات جنجالی رسول جلیلی درباره فیلترینگ یوتیوب: آپارات را بهانه نکنید گلکسی S۲۵ اولترا احتمالا بسیار گران‌تر از نسل قبلی‌اش باشد اولین گمانه‌زنی‌ها درباره مشخصات و ویژگی‌های پلی استیشن ۶ «مایکروسافت تیمز» در جلسات به قابلیت ترجمه همزمان گفتار مجهز می‌شود سونی می‌خواهد شرکت Kadokawa، مالک بازی «الدن رینگ»، را بخرد قابلیت ریست‌کردن الگوریتم پیشنهادها به‌زودی به اینستاگرام اضافه می‌شود بهترین برنامه‌ها و بازی‌های گوگل پلی در سال ۲۰۲۴ + لینک دانلود گزارش اتاق بازرگانی از اثرات فیلترینگ بر کسب‌وکارهای اینترنتی اولین سیستم راداری شکار یوفوها در آمریکا راه‌اندازی می‌شود پنجمین دوره رویداد «هفته ایران دیجیتال» برگزار می‌شود | ۵G و هوشمندسازی از محور‌های رویداد مقدار توکن‌های میجر کاربران مشخص شد | فاجعه ایردراپ‌های پولی گروهی از هکر‌های چینی به اپراتور آمریکایی T-Mobile حمله کردند کاوشگر ناسا ممکن است ۵۰ سال پیش به طور تصادفی حیات در مریخ را از بین برده باشد پاسخ پازل امروز میجر (دوشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۳) بر مدار دانش اطلاعاتی جدید از دوربین گوشی A۳۶ سامسونگ + عکس
سرخط خبرها

ضرر و زیان تغییر برند توییتر برای ایلان ماسک

  • کد خبر: ۱۷۶۲۵۱
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
ضرر و زیان تغییر برند توییتر برای ایلان ماسک
برخی از تحلیلگران اعلام کردند تغییر برند توییتر به ایکس برای این شرکت و اعتماد مشتریان به آن مضر بوده و باعث کاهش ارزش آن شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، ایلان ماسک روز یکشنبه، دستور داد که نام توییتر به «X» تغییر کند تا از شر لوگوی پرنده و همه کلمات مرتبط با آن، از جمله توییت خلاص شود. به گفته تحلیلگران، این اقدام ماسک بین ۴ تا ۲۰ میلیارد دلار ارزش این شرکت را از بین برد.

«استیو سوزی» مدیر ارتباطات برند، گفت: «بیش از ۱۵ سال طول کشید تا این میزان سهام در سراسر جهان به دست آید، بنابراین از دست دادن توییتر به عنوان یک نام تجاری، ضربه مالی قابل توجهی خواهد بود.»

ماسک که از زمان خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر در ماه اکتبر (آبان گذشته)، ارزش شرکتش به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، شنبه شب این تغییر برند را اعلام کرد.

 صبح روز دوشنبه یک لوگوی سیاه و سفید جدید X در سراسر این سایت ظاهر شد. لیندا یاکارینو، مدیر اجرایی جدید، چشم انداز شرکت را برای تبدیل شدن به یک سایت صوتی، تصویری، پیام رسانی، پرداخت و بانکداری و در واقع برنامه‌ای همه کاره را بیان کرد.

تحلیلگران و آژانس‌های برند، این تغییر نام محصول را اشتباه می‌خوانند. «تاد ایروین» بنیانگذار آژانس برند فازر، گفت: «توییتر یکی از شناخته شده‌ترین برند‌های رسانه‌های اجتماعی است. نماد پرنده توییتر در کنار اینستاگرام و فیسبوک، کسب‌وکار‌های کوچک و وب‌سایت‌ها را در سراسر جهان زینت می‌دهد.»

جاشوا وایت، استادیار امور مالی در دانشگاه واندربیلت، گفت: «محبوبیت توییتر همچنین افعالی مانند «توییت» و «بازتوییت» را به بخشی از فرهنگ مدرن تبدیل کرده است که به طور مرتب برای توضیح نحوه ارتباط افراد مشهور، سیاستمداران و دیگران با مردم استفاده می‌شود. حال تمام این‌ها باید توسط ایکس دوباره بازسازی شوند.»

سایر شرکت‌های فناوری در سال‌های اخیر نام خود را تغییر داده اند. گوگل به آلفابت تبدیل شد تا به کسب و کار‌های مختلف درون شرکت اجازه دهد بدون اینکه به نام جستجو گره بخورند رشد کنند. فیسبوک به منظور تأکید بر تعهد این شرکت به متاورس به متا پلتفرم تبدیل شد.

به گفته شرکت مشاوره ارزیابی برند فایننس، ارزش برند توییتر حدود ۴ میلیارد دلار برآورد شده است. دانشگاه وندربیلت ارزش برند توییتر را ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار تخمین زده که با اسنپ چت قابل مقایسه است.

برند فایننس تخمین می‌زند که برند توییتر ۳۲ درصد از ارزش خود را از سال گذشته از دست داده است. توییتر با فرار تبلیغ کنندگان هم مواجه شده است و ماسک گفته که درآمد تبلیغات در توییتر از اکتبر بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

جاسمین انبرگ، تحلیلگر اینسایدر می‌گوید: «نام تجاری شرکت توییتر در حال حاضر (با یا بدون نام X) به شدت با برند شخصی ماسک، در هم تنیده شده و بسیاری از ارزش ویژه این برند در حال حاضر در بین کاربران و تبلیغ‌کنندگان از بین رفته است.»

«آلن آدامسون» یکی از بنیانگذاران گروه بازاریابی و مشاوره برند متافورس، گفت که این تغییر خطری برای اهداف آینده ماسک دارد، زیرا ایجاد بانکداری و پرداخت در این برنامه نیاز به اعتماد مشتری دارد، چیزی که بدست آوردن آن با نام محصول کاملاً جدید دشوار است.

همه این نظر‌ها در حالی است که لیندا یاکارینو مدیرعامل توییتر نوشت: «این اتفاقی نادر است که شما در تجارت یا زندگی فرصتی برای ایجاد تاثیری بزرگ داشته باشید. توییتر تاثیر زیادی گذاشته و نحوه ارتباط ما را تغییر داده است. اکنون X فراتر خواهد رفت و میدان جهانی را متحول خواهد کرد.»

از طرفی تصمیم ایلان ماسک برای تغییر نام توییتر به عنوان X می‌تواند از نظر قانونی پیچیده باشد، زیرا شرکت‌هایی از جمله متا و مایکروسافت قبلاً دارای حقوق مالکیت معنوی به همان نام هستند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->