شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند مهمترین نقش رسانه‌ها در مسئله حاشیه شهر ایجاد حساسیت نسبت به آن است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی آغاز می‌شود آیا ارتباط و دوستی قبل از ازدواج، شناخت کامل را تأمین می‌کند؟ چت‌کردن به جای حرف‌زدن در روابط زناشویی!
سرخط خبرها

کارنامه نهایی کنکوری‌ها چه زمانی منتشر می‌شود؟

  • کد خبر: ۱۷۸۹۲۸
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
کارنامه نهایی کنکوری‌ها چه زمانی منتشر می‌شود؟
زمان انتشار کارنامه نهایی کنکوری‌ها اعلام شد.

به گزارش شهرآرانیوز، کارنامه نهایی برای انتخاب رشته حاوی نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه، رتبه کشوری، سهمیه، استان بومی و وضعیت مجاز یا غیرمجاز به انتخاب رشته، هفته آینده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور در سامانه جامع آزمون سراسری منتشر خواهد شد.

نتایج اولیه آزمون سراسری سال۱۴۰۲ جمعه، ۲۰مرداد ماه جاری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد. البته اعلام نتایج در دو مرحله خواهد بود؛ مرحله اول که اعلام شده است، شامل کارنامه داوطلبان شرکت کننده در نوبت دوم آزمون سراسری (تیر ماه) حاوی نمرات خام دروس گروه‌های آزمایشی شرکت کننده، بیشترین نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) مربوط به نوبت اول و دوم (ملاک عمل در نمره‌کل نهایی) و نمره کل سابقه تحصیلی دریافتی از وزارت آموزش و پرورش است که با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری، قابل مشاهده است.

نمرات خام شرکت‌کنندگان نوبت اول در اسفند ماه ۱۴۰۱ اطلاع‌رسانی شد و مجدداً در سامانه جامع آزمون سراسری به آدرس my.sanjesh.org قابل مشاهده است. برای داوطلبانی که فقط در نوبت اول در یک یا چند گروه آزمایشی شرکت کرده‌اند، نمره‌کل آزمون اختصاصی و نمره کل سابقه تحصیلی آنان در کارنامه نوبت اول درج شده و از طریق سامانه فوق قابل ملاحظه است.

نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در پنج گروه آزمایشی ریاضی، انسانی، هنر، تجربی و زبان در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه (۱۴ و ۱۵ تیرماه) در ۴۱۷ شهرستان و ۶۶۲ حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به همراه هزار و ۹۵۵حوزه فرعی برگزار شد.

به طور کلی یک میلیون و ۱۹هزار و ۴۳۶داوطلب در نوبت دوم کنکور امسال ثبت نام کردند که ۶۸۷هزار و ۴۲۰داوطلب (۶۱درصد) زن و ۴۳۲هزار و ۱۶داوطلب (۳۹درصد) مرد بوده‌اند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، کنکور گروه آزمایشی ریاضی و انسانی در صبح روز چهارشنبه (۱۴ تیر) برگزار شد و داوطلبان گروه آزمایشی هنر نیز در عصر روز چهارشنبه (۱۴ تیر) به رقابت پرداختند.

همچنین داوطلبان دو گروه آزمایشی تجربی و زبان نیز روز ۱۵تیرماه آزمون خود را برگزار کردند؛ به این ترتیب که داوطلبان گروه آزمایشی تجربی در نوبت صبح و داوطلبان گروه آزمایشی زبان در عصر پنجشنبه به رقابت پرداخت.

طبق آمار تفکیکی پنج گروه آزمایشی کنکور داوطلبان، گروه آزمایشی ریاضی ۱۳۶هزار و ۸۵۱نفر بودند که ۸۸هزار و ۵۵۶نفر آن‌ها مرد و بقیه زن بودند؛ به عبارتی مردان ۶۵درصد متقاضیان صندلی‌های گروه آزمایشی فنی مهندسی و ریاضی بوده‌اند.

همچنین تعداد ۴۸۵هزار و ۳۵نفر در گروه آزمایشی تجربی شرکت کردند که ۳۱۸هزار و ۸۱۱نفر آن‌ها زن و مابقی مرد بودند. به عبارت دیگر، زنان با ۶۶درصد بیشترین داوطلبان این گروه آزمایشی بوده‌اند.

در گروه آزمایشی علوم انسانی نیز ۳۴۳هزار و ۵۵۱داوطلب شرکت کردند که زنان با ۲۱۴هزار و ۴۱۶داوطلب (۶۲درصد)، بیشترین متقاضیان این گروه آزمایشی بودند. در گروه آزمایشی هنر ۶۱هزار و ۷۰۲داوطلب شرکت کردند که ۴۵هزار و ۸۸۲نفر آن‌ها زن بودند و به عبارت دیگر زنان ۷۴درصد متقاضیان صندلی‌های رشته‌های هنر دانشگاه‌ها بوده‌اند.

در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز ۹۲هزار و ۲۹۷نفر متقاضی ثبت نام کردند که ۶۰هزار و ۱۶نفر آن‌ها زن بودند و صرفا ۳۵درصد مردان تمایل خود را برای شرکت در گروه آزمایشی زبان اعلام کردند.

همچنین نوبت اول آزمون سراسری سال۱۴۰۲ نیز صبح و بعدازظهر پنجشنبه و جمعه (۲۹و۳۰ دی سال ۱۴۰۱) با حضور ۹۷۸هزار و ۴۶۰نفر در ۴۱۷شهرستان، ۵۸۵حوزه اصلی و ۲۰۴۱حوزه فرعی برگزار شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->