اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت + علت فوت ویژه برنامه‌های تلویزیون برای روز معلم + زمان پخش تصویر سعید آقاخانی پس از آسیب‌دیدگی در پشت‌صحنه سریال «نون خ ۵» + عکس داوری هیئت ۷ نفری برای جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی نظر هنرمندان درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی نامش زنده است تا زبان فارسی زنده است | دکتر محمد معین از نگاه بزرگان به مناسبت زادروزش نوستالژی «حنا دختری در مزرعه» در شبکه یک + زمان پخش سریال «رخنه» جایگزین «نون‌خ» می‌شود + زمان پخش و بازپخش موضوع فیلم جدید کارگردان «باربی» چیست؟ ماجرای ورود ۲۴ تن کتاب خارجی به کشور صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ هدیه تهرانی با «روز مبادا» به خانه‌ها آمد + زمان اکران آنلاین ۱۱ کنسرت پاپ در پایتخت + جزئیات «پدر خوانده ۳» به شبکه نمایش خانگی آمد
سرخط خبرها

اربعین ۱۴۰۲ در عراق چه روز و چه تاریخی است؟

  • کد خبر: ۱۸۰۶۷۲
  • ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
  • ۱
اربعین ۱۴۰۲ در عراق چه روز و چه تاریخی است؟
اربعین حسینی، چهلمین روز پس از شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش در واقعه عاشورای سال ۶۱ هجری قمری است.

به گزارش شهرآرانیوز، اربعین حسینی، چهلمین روز پس از شهادت امام حسین(ع) در روز عاشورای سال ۶۱ هجری قمری که با ۲۰ صفر مصادف است.

براساس منابع تاریخی، اسیران کربلا روز ۲۰ صفر سال ۶۱ هجری قمری در بازگشت از شام، برای زیارت مدفن امام حسین(ع) به کربلا رفتند؛ البته گروهی از علما همچون شیخ مفید و شیخ طوسی گفته‌اند که اسرا در بازگشت از شام به مدینه رفتند. همچنین جابر بن عبدالله انصاری، در این روز به‌عنوان اولین زائر بر سر مزار امام حسین(ع) حاضر شده است.

همچنین در منابع تاریخی آورده شده، سر امام حسین(ع)، در روز اربعین به بدنش در کربلا ملحق شد.

زیارت اربعین از اعمال خاص این روز است و بنابر روایتی از امام حسن عسکری(ع) از نشانه‌های مؤمن دانسته شده است.

۲۰ صفر در ایران تعطیل رسمی است و شیعیان در این روز عزاداری می‌کنند. پیاده‌روی اربعین شیعیان به سوی کربلا، یکی از گسترده‌ترین مراسم عزاداری شیعیان بوده و در زمره بزرگترین اجتماعات مذهبی جهان قرار گرفته است.

در سال ۱۴۰۲، روز چهارشنبه ۱۴ شهریور ماه در کشور عراق مصادف با اربعین حسینی است و در ایران نیز روز پنجشنبه مصادف با ۲۰ صفر است که این روز در تقویم، تعطیل رسمی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ف اميد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
0
1
در تقويم ما كه ٢٠صفر روز ٥شنبه نيست روز چهارشنبه ١٥شهريور و بيست صفر هست
اشتباه خود را اصلاح بفرماييد لطفا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->