جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

همایش "زنان سرمایه های اجتماعی" برگزار شد

  • کد خبر: ۱۸۱۸۷
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸
همایش
همایش زنان سرمایه های اجتماع به همت شورای مشارکتهای زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی با حضور بانوان فرهیخته و کارآفرین شهرستان آق قلاو فرماندار و مسولین شهرستان آق قلا برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، آرزو حیدریان، رییس شورای مشارکتهای زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) با بیان اینکه بانوان مهمترین سرمایه های اجتماع هستند، گفت: حرمت و متزلت زن در جامعه ایرانی تا آنجا مورد اهمیت است که در تمام طول تاریخ زنان ایرانی همپای مردان در دفاع از آب و خاک ایستادگی کرده اند.


وی با اشاره به اینکه زنان در جامعه اسلامی در همه زمینه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی الگو و تأثیر گذارند، افزود: فرهنگ ایرانی پس از ورود اسلام به بهترین و زیبا ترین فرهنگ تبدیل شد که درآن بانوان بیشترین سرمایه های اجتماعی را سامان دادند.


وی عنوان کرد:زنان می توانند نقش مؤثری در شکوفایی علمی و اقتصادی داشته باشند و هر جا حضور زنان فعال و پررنگ بوده باعث احیا دین و رعایت مسائل مذهبی بوده است.


حیدریان اظهارکرد: در دوران انقلاب، زنان پا به پای مردان، برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی حضور داشتند و از حقوق خود گذشتند تا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

 

وی تاکید کرد: حضور فعال و چشمگیر زنان در بخش های مختلف اجتماع، بیانگر توانمندی و کارآمدی آنان است.
رییس شورای مشارکتهای زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی با اشاره به جایگاه زن در فرهنگ اسلامی گفت: باید قدردان زنان در جامعه باشیم چرا که این قشر هستند که دربسیاری از مقاطع تاثیر گذاریهای حساسی را داشته اند.


وی بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) در آموزه های معرفتی و در عالم انسانیت بهترین الگو زنان جامعه هستند.


حیدریان با اشاره به اینکه خانواده به عنوان یکی از مهمترین گروه هایی شناخته می شودکه بنیان اجتماعی شدن افراد درآن گذاشته میشود، ابرلز کرد: بنابراین ، اصلی ترین پایه های اجتماعی از درون خانواده سرجشمه میگیرد و زنان به عنوان قطب عاطفی خانواده مسولیت تربیت فرزندان و پرداختن به امور خانواده را بع دوش می کسند، در نتیجه زنان در تولید سرمایه های انسانی جامعه نقش بسزایی دارند.


وی با بیان اینکه کنار هم بودن زنان، سرمایه ای اجتماعی آنها را بالا می برد و اتحاد آنها میتواند سرمابه ی اجتماعی جامعه را افزابش دهد، ، افزود: انجمن های خیریه ای که توسط زنان بای محرومان به شکل خودجوش ایجاد میشود و به مرور زمان افزایش میدهد، یک نمونه بارز از مشارکت مدنی زنان در جامعه است.


حیدریان تاکید کرد: امروزه مفهوم سلامت با مولفه های سرمایه اجتماعی در زنان گره خورده و بسیاری از بیماریهای جسمی و روانی با عوامل اجتماعی رابطه قوی دارد.


رییس شورای مشارکتهای زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی گفت: زنان باید خود را باور کنند و به توانایی‌های خود اعتقاد و اعتماد داشته باشند تا بتواند وارد عرصه اقتصادی شوند.

 

وی یادآور شد: اکنون ما تعدادی زیادی از زنان توانمند را داریم که حاضر به حضور در جامعه نیستند و علت اصلی این موضوع این است که برخی از زنان می‌ترسند که اگر در کار اقتصادی شکست بخورند، همه‌‌چیز را از دست بدهند این درحالی است که مردان هم در بازار کار، بارها و بارها شکست را تجربه می‌کنند. ما باید در کشور زمینه‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را فراهم کنیم زیرا این موضوع می‌تواند، نتایج بسیار مثبتی برای کشور داشته باشد.زنان به جای روی آوردن به فعالیت‌های اقتصادی اکثرا به سمت دانش و دانشمند شدن می‌روند.


در پایان این همایش ازحدود 60 نفراز بانوان نمونه در زمینه های محتلف بمناسبتولادت حضرت فاطمه(س) علمی، فرهنگی، ، هنری توسط شورای مشارکتهای زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی تجلیل به عمل آمد.


این سومین دوره از این همایش بود که هرساله به همین مناسبت با هدف ارزشگذاری و تجلیل از نقش زنان در جامعه توسط شورای مشارکتهای زنان برگزار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->