چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شهردار مشهد: ۱۲۵ اسم رمز ایمنی و آسایش شهروندان است

  • کد خبر: ۱۸۶۲۹۳
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
شهردار مشهد: ۱۲۵ اسم رمز ایمنی و آسایش شهروندان است
شهردار مشهد در پست اینستاگرامی خود روز آتش نشان را به آتش نشانان دلیر مشهدی تبریک گفت و جزئیات خبر افتتاح ایستگاه‌ آتش‌نشانی در انتهای بلوار وکیل‌آباد را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندر شریف در پیامی که در صفحه شخصی خود منتشر کرد، به مناسبت روز آتش نشان نوشت: هفتُم مِهرماه، روز ایمنی و آتش‌نشانی گرامی باد؛ روز شیرمَردانی که در هنگامه‌ِ خطر و حادثه، عزیزترین دارایی و سرمایه خود، جانشان را در طبق اخلاص می‌گذارند تا جان همنوع خود را نجات دهند، به دل آتش می‌زنند تا خانواده من و شما گزندی از شعله‌ها نبیند و دلهره‌ای به جانشان نیفتد.

 «۱۲۵» تنها یک شماره تلفن نیست؛ اسم رمز ایمنی و آسایش شهروندان است که در زمان بحران و هر حادثه غیرمترقبه‌ای، اول از همه به ذهن مردم متبادر می‌شود.

به لطف خدا، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، در کشور حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته و دارد؛ نیروی انسانی زُبده و توانمند، تجهیزات و لوجستیک به‌روز و باکیفیت، بیش از ۵۰ ایستگاه فعال در سطح شهر، همه و همه نشان از تراز بالای کمی و کیفی این مجموعه دارد.

امروز به همت همکارانم در آتش‌نشانی، سرفاصله زمانی رسیدن به محل حادثه، ۴ دقیقه و ۳۴ ثانیه شده؛ عددی که با بهره‌برداری از ایستگاه آتش‌نشانی انتهای بلوار وکیل‌آباد، طی روز‌های آتی، کمتر هم خواهد شد.

مقبولیت و محبوبیت نیرو‌های آتش‌نشانی در نگاه شهروندان، موضوع بسیار ارزشمند و ستودنی است که نشان از درک والای شهروندان و لمس رشادت‌های آتش‌نشانان از دیدِ آنهاست و آن را ارج می‌نهیم.

اما یک عدد نگران‌کننده و قابل تامل! حدود ۵۳ درصد از تماس‌های شهروندان و زائران با مرکز عملیات ۱۲۵، تماس‌های مزاحمی و اشتباهی است؛ حال شما حساب کنید از یکسو تماس‌های این‌چنینی و از سوی تماس‌هایی که منجر به عملیات می‌شود.

طی ۶ ماه نخست امسال، حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ عملیات توسط نیرو‌های زحمتکش آتش‌نشانی در سه بخش اطفاء حریق، امداد و نجات و خدمات ایمنی انجام شده؛ عملیاتی که ثانیه‌ها در آن تاثیرگذار بوده و می‌تواند زندگی را به یک انسان برگرداند و یا جانش را بگیرد. در این خصوص به شدت نیازمند همراهی شهروندان عزیز و فهیم مشهدی هستیم.

در پایان یاد و خاطره شهیدان سیدرضا رجایی، غلامرضا حمیده‌پور، محمدرضا روشن‌قیاس، مصطفی مختارزاده، حمید نوروزی و امیرمحمد زارع که جان خود را حین عملیات و مانور، دچار حادثه شده و جان خود را از دست دادند، گرامی می‌داریم و علو درجات را برای آن‌ها از درگاه خداوند منان مسئلت داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->