پیش‌بینی بارش باران در اغلب مناطق کشور طی امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) صبح خود را با این غذا‌ها شروع کنید تا در طول روز انرژی بیشتری داشته باشید چگونه مصرف‌گرایی زندگی شما را ویران می‌کند؟ برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ فردا، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس بهترین راه برای از بین بردن کپک‌ها | چرا نباید از سفید کننده برای پاک کردن کپک استفاده کرد؟ ترفند‌های کاربردی تربیتی برای جلوگیری از لجبازی کودک چرا برخی افراد نیمه‌شب از خواب می‌پرند؟ انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) با التهاب چشم، ناشی از حساسیت چه کنیم؟ حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) با گازگرفتگی توسط حیوانات چه باید کرد؟
سرخط خبرها

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی: کشف ۱۶۵۴ موبایل سرقتی قبل از خروج

  • کد خبر: ۱۸۷۲۱۶
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی: کشف ۱۶۵۴ موبایل سرقتی قبل از خروج
سردار شجاع گفت: در شش ماه نخست امسال (۱۴۰۲) نیرو‌های مرزبانی هنگ تایباد هزار و ۶۵۴ دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند مسروقه را که قرار بود از کشور خارج شود، کشف و توقیف کرده‌اند.

مشاغل مختلف اغلب روزی را به نام خود در تقویم رسمی کشور دارند. روز اورژانس، روز ایمنی، آتش‌نشانی، روز مهندس، روز کارگر و... سیزدهم مهرماه، اما به نام نیرو‌های مرزبانی و انتظامی ثبت شده است. به همین عنوان صبح دیروز، فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی در محل سالن جلسات این مجموعه امنیتی در جمع خبرنگاران حاضر شد و به تشریح برنامه‌های یک هفته پیش‌رو پرداخت.

سردار مجید شجاع در ابتدای این جلسه با اشاره به آمار کشفیات نیروهایش در شش‌ماهه نخست امسال، بیان کرد: مقابله و مبارزه با قاچاق کالا، ارز و موادمخدر یکی از اولویت‌های مرزبانان است و نیرو‌های مرزی این استان در ۱۹۰ روز گذشته صد‌ها عملیات مرزی انجام داده‌اند که منتج به کشف بالغ بر ۳۲۴ میلیارد ریال کالا، ارز، سوخت، مواد مخدر و... قاچاق شده است.

این مقام ارشد مرزبانی استان ادامه داد: در این مدت کشفیات مرزبانی استان ۱۰۰ درصد افزایش داشته و به نتیجه رسیده است. تا جایی که امروز مناطق مرزی استان خراسان رضوی به منطقه‌ای ناامن برای سودجویان و فرصت‌طلبان که قصد اقدام مجرمانه دارند، بدل شده است.

سردار شجاع به کشفیات یکی از مهم‌ترین کالا‌های قاچاق در مرز استان اشاره کرد و گفت: امروز ما شاهد قاچاق گوشی‌های تلفن همراه هوشمندی هستیم که ازقضا اغلب مسروقه هستند و توسط اتباع خارجی تا مرز انتقال داده می‌شوند. از آنجا که مرزبانان ما به‌طور شبانه‌روزی مناطق مختلف مرزی را پایش و رصد می‌کنند تاکنون قاچاقچیان زیادی شناسایی و دستگیر شده‌اند. در شش ماه نخست امسال نیرو‌های مرزبانی هنگ تایباد هزار و ۶۵۴ دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند مسروقه را که قرار بود از کشور خارج شود، کشف و توقیف کرده‌اند. طبق دستور قضایی و هماهنگی صورت‌گرفته این گوشی‌های کشف‌شده به مالکان بازگشته است.

دستگیری ۴۴ هزار متجاوز مرزی در ۱۹۰ روز

سردار شجاع ادامه داد: البته امروز به‌محض سرقت‌شدن گوشی در داخل کشور، مشخصات گوشی مسروقه نیز در سامانه اختصاصی مرزبانی ثبت و کارشناسان ما به این اطلاعات دسترسی دارند و به‌محض کشف دستگاه موردنظر خبر آن به اطلاع مال‌باخته خواهد رسید.

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی در بخش دیگری از این جلسه بیان کرد: در ۱۹۰ روز گذشته ۱۳۶ هزار دستگاه خودرو سبک و سنگین وارد و ۱۵۸ هزار دستگاه خودرو از کشور خارج شده است که نیرو‌های مرزبانی استان ۳۵ دستگاه خودرو سبک و سنگین متعلق به قاچاقچیان کالا و مواد مخدر را شناسایی و توقیف کرده‌اند.

سردار شجاع افزود: همچنین در این مدت نیرو‌های مرزبانی استان ۴۴ هزار متجاوز مرزی را دستگیر کرده و به این افراد اجازه ورود به خاک کشور را نداده‌اند. اگرچه در فضای مجازی شاهد فیلم‌ها و اخباری غیرواقعی مبنی بر حضور تعداد زیادی اتباع خارجی در برخی شهر‌ها به‌طور غیرمجاز هستیم، اما درواقع در شش‌ماه نخست امسال به‌نسبت مدت مشابه پارسال، ۴۰ درصد کاهش ورود متجاوزان را در مرز‌های استان داشته‌ایم که این امر به‌دلیل پایش شبانه‌روزی و تخصصی نیرو‌های مرزی در مناطق مختلف و استقرار نیروی مرزبان در کشور همسایه (افغانستان) است.

در ۱۹۰ روز گذشته بیش از ۳۲۷ هزار نفر اتباع خارجی غیرمجاز از کشور طرد شده‌اند که بخشی از این افراد مربوط به دیگر شهر‌های مرزی کشور نیز هستند.

فرمانده مرزبانی استان به خروج ۱۸۹ میلیون لیتر سوخت قانونی از کشور اشاره کرد و گفت: در این مدت ۵۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و توقیف شده است که مأموران ما این مقدار سوخت قاچاق را از ده‌ها دستگاه ترانزیتی و مسافربری سواری کشف کرده‌اند. بیشتر کشفیات سوخت قاچاق مربوط به گازوئیل می‌شود.

این مقام ارشد مرزبانی خراسان رضوی با اشاره به کشف محموله‌های افیونی در حوزه استحفاظی مرزبانی استان بیان کرد: در این مدت دو تن و ششصدکیلوگرم انواع مواد مخدر طی چندین عملیات مجزا کشف و توقیف شده است. به‌عنوان مثال مأموران ایستگاه هفده شهریور مرزبانی تایباد، شامگاه سه‌شنبه یک محموله صدکیلوگرمی شیشه را از یک دستگاه خودرو ترانزیتی کشف و ضبط کردند.

سردار شجاع در پایان گفت: خوشبختانه از ابتدای امسال تاکنون هیچ‌یک از نیرو‌های ما در مرزبانی استان طی انجام مأموریت‌های محوله دچار حادثه نشده‌اند که این نشان از آمادگی همه‌جانبه مرزبانان در مناطق عملیاتی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->