درباره کوچه امام خمینی ۲۴ در مشهد و روزگار رفته بر آن | خیام؛ کوچه بود‌ها و نابود‌ها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مدیریت دهه پایانی صفر، هر سال منسجم‌تر می‌شود پژمان‌فر خبر داد: افزایش ۴ درصدی تعداد زائران ایرانی شرکت‌کننده در مراسم اربعین ۱۴۰۴ نسبت‌به سال گذشته شهردار مشهد مقدس: رزق و روزی مدیریت شهری از اربعین و دهه آخر صفر است + فیلم عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد: مردم، بیت‌الغزل خدمات در دهه آخر صفر بودند رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد: هدف تیم بزرگ مدیریت شهری در دهه پایانی صفر، خدمت به زائران حضرت رضا(ع) بود ثبت جهانی توس همچنان در بلاتکلیفی| رفع ترافیک سه‌راه فردوسی اولویت مدیریت شهری است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه باغ‌راه شاهنامه چهره توس را دگرگون خواهد کرد پژمان‌فر: امروز فرزندان ما اسطوره‌های دیگری انتخاب می‌کنند، چون ظرفیت‌های خود را معرفی نکردیم انجام بازدید دوره ای از وسایل بازی کودکان در بوستان های مشهد شهرداری مشهد پیشگام در خدمات آبرسانی به مواکب در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ شهردار مشهد مقدس: هزینه‌های زیادی در حوزه توس و بولوار شاهنامه توسط مدیریت شهری صرف شده است | طرح تفصیلی توس دغدغه ۱۲ساله مردم به شمار می‌رود + فیلم معاون عمران شهرداری مشهد: باید ۷ پل دیگر بر روی بزرگراه پیامبراعظم(ص) ساخته شود شهردار منطقه ۱۲ مشهد: پیگیر طرح تفصیلی شاهنامه هستیم آغاز عملیات اجرایی پل چپگرد غیرهم‌سطح سه‌راه فردوسی مشهد (۹ شهریور ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد همچنان ناسالم است (۹ شهریور ۱۴۰۴) مدیر عالی حرم مطهر رضوی: خدمات شهرداری در دهه آخر صفر امسال، روان‌تر، متنوع‌تر و بهتر از سال‌های گذشته بود + فیلم دیدار شهردار مشهد با مدیر عالی حرم مطهر رضوی | قلندرشریف: فاز نخست خط ۳ متروی مشهد رهاورد همکاری آستان قدس رضوی با مدیریت شهری بود + فیلم مزین شدن ۵۰ قاب مفاخر شهری مشهد به تصاویر شهدای ترور آغاز عملیات اجرایی پل چپگرد غیرهمسطح سه راه فردوسی و افتتاح ۴۷ پروژه عمرانی منطقه ۱۲ مشهد
سرخط خبرها

تزریق ماهانه ۲۰۰ میلیارد تومان به پروژه متروی مشهد از ۲۵ مهر | برای دریافت بودجه نفت هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم

  • کد خبر: ۱۸۸۴۳۹
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
تزریق ماهانه ۲۰۰ میلیارد تومان به پروژه متروی مشهد از ۲۵ مهر | برای دریافت بودجه نفت هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم
با تزریق ماهیانه اعتبارات مربوط به اوراق مشارکت از ۲۵ مهر کار ساخت خطوط مترویی مشهد سرعت می‌گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز ساخت خطوط مترو در مشهد، در زمره مهم‌ترین اولویت‌های حمل‌ونقلی مدیریت شهری است، از این‌رو علاوه‌بر اینکه شهرداری در بودجه سنواتی خود و تا حد توان اعتبارات کلانی را برای ساخت مترو درنظر می‌گیرد، اعضای شورای اسلامی شهر هم با همه توان از سرعت‌بخشی در اجرای خطوط مترو به‌ویژه فاز یک خط ۳ حمایت می‌کنند. علاوه‌بر این ساخت قطارشهری در مشهد مورد توجه مسئولان در سطح ملی هم هست و در راستای شتاب‌بخشی به این پروژه مهم شهری مشهد، مصوباتی را برای تأمین مالی آن درنظر می‌گیرند.

هرچند دریافت منابع دولتی برای شهرداری مشهد کار سختی است، همچنان مدیریت شهری پیگیر تحقق مصوبات دولت برای تأمین مالی پروژه قطارشهری از طریق منابع اوراق مشارکت و نفت است. البته درکنار این موضوعات به شهرداری مشهد در سنوات مختلف اجازه داده شده است که از طریق انتشار اوراق مشارکت، بخشی از منابع ساخت این خط ریلی را تأمین کند. در همین راستاچندوقتی است که منابع مربوط‌به آخرین مرحله انتشار اوراق مشارکت به حساب شهرداری واریز شده است و بنا به‌گفته مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد، با تزریق ماهیانه این اعتبارات از ۲۵ مهر امسال، سرعت ساخت متروی مشهد افزایش می‌یابد.

آغاز تخصیص منابع جدید

کیانوش کیامرز در گفتگو با شهرآرا، درباره آخرین وضعیت تأمین مالی ساخت پروژه قطارشهری مشهد گفت: خوشبختانه با توجه به واریزی‌های اخیر اوراق مشارکت، نخستین تخصیص این منابع به شرکت قطارشهری مشهد، احتمالا ۲۵ مهر به حساب واریز می‌شود و درحالی‌که کارگاه‌های مختلف ساخت مترو اکنون هم درحال فعالیت هستند، با واریز این مبالغ سرعت پروژه افزایش خواهد یافت.

ماهانه ۲۰۰ میلیاردتومان واریزی

وی درباره میزان واریزی‌هایی که از این بخش برای ساخت مترو مشهد اختصاص می‌یابد، نیز توضیح داد: به‌صورت ماهیانه حدودا مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به حساب قطارشهری تزریق می‌شود و امیدواریم با این واریزی‌ها و سرعت‌گیری در ساخت خط ۳ مترو، شاهد بهره‌برداری از فاز نخست این کلان‌پروژه شهری مشهد در سال ۱۴۰۳ باشیم و زائران و مجاوران بارگاه رضوی با بهره‌برداری از شش کیلومتر نخست این خط ریلی درون‌شهری، حدفاصل میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام‌رضا (ع)، با استفاده از مترو به حرم مطهر رضوی مشرف شوند.

۲۰۰۰ میلیاردتومان برای امسال

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد افزود: درمجموع شهرداری در سال جاری باید ۱۵۰۰ میلیارد تومان از طریق اوراق مشارکت و ۵۰۰ میلیارد تومان هم به‌صورت غیرنقد برای ساخت مترو تأمین مالی داشته باشد تا بتوانیم با تزریق این منابع روی برنامه زمان‌بندی حرکت کنیم.

تزریق منابع دولتی در سال آینده

وی درباره کمک‌های دولتی نیز گفت: متأسفانه تاکنون در بخش کمک‌های دولتی برای ساخت متروی مشهد پیشرفت خاصی نداشته‌ایم، اما برای موضوع انتشار اوراق مشارکت با حضور شهردار مشهد چند جلسه‌ای را با مسئولان در سطح ملی برگزار کرده‌ایم و اگر موضوع منابع دولتی عملیاتی شود، برای سال آینده این منابع تزریق خواهد شد.

کیامرز ادامه داد: در این راستا دولت باید به تعهد خود مبنی‌بر انتشار ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت با سهم ۱۰۰ درصدی بازپرداخت آن توسط دولت در سال جاری عمل کند تا با انتشار این اوراق، شرکت قطارشهری مشهد بتواند در سال دیگر از این منابع استفاده کند؛ البته هدف‌گذاری مدیریت شهری مشهد برای انتشار اوراق مشارکت، ۴ هزارمیلیارد تومان است. وی افزود: در موضوع مصوبه بودجه نفت باتوجه‌به پیگیری‌های انجام‌گرفته، هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

ادامه حفاری خط ۳؛ نیازمند تأمین قطعه

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد درباره زمان آغاز حرکت دستگاه حفار خط ۳ مترو در بخش غربی این خط مترویی نیز گفت: برای شروع حرکت خط ۳ مترو نیازمند یک قطعه هستیم و این قطعه که قبلا از کشور چین سفارش داده بودیم، به گمرک بندرعباس رسیده است و مراحل ترخیص را سپری می‌کند.

وی افزود: با رسیدن این قطعه به مشهد، حداقل یک ماه تا ۴۵ روز طول می‌کشد تا بتوانیم دستگاه را آماده حفاری کنیم. امیدواریم با رسیدن و نصب قطعه تا پایان آبان، دستگاه حفار را بتوانیم از میدان امام‌علی (ع) به‌سمت قاسم‌آباد و درنهایت امیریه حرکت دهیم. وی اضافه کرد: همچنین دستگاه حفار خط ۴ پس از عبور از میدان امام‌حسین (ع) در نقطه امن سوم متوقف شده و درحال تعمیر است و این دستگاه نیز پس از انجام مراحل تعمیر، حرکت خود را از ۲۴ مهر به‌سمت میدان شهدا آغاز می‌کند.

مترو ،جانی دوباره می گیرد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->