ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

دستگیری ۲ دندان‌پزشکی که سر اتباع کلاه می‌گذاشتند

  • کد خبر: ۱۸۹۳۰۶
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
دستگیری ۲ دندان‌پزشکی که سر اتباع کلاه می‌گذاشتند
۲ دندان‌پزشک قلابی که اتباع خارجی را سرکیسه می‌کردند، دستگیر شدند.

به گزارش شهرآرانیوز قولنامه را همان اول سال در یکی از بنگاه‌های مشاور املاک گلشهر نوشتند. زن و مرد جوان با پرداخت ۱.۵ میلیارد تومان یک ساختمان سه‌طبقه را در این منطقه رهن کردند. آن‌ها مقابل چشم مالک به این آپارتمان اسباب‌کشی کردند و چند خانواده در این ساختمان ساکن شدند، اما پشت دیوار‌های بلند این خانه مسکونی اتفاقات مشکوکی در جریان بود؛ موضوعی که از چشم پلیس مشهد دور نماند. اطلاعات محرمانه‌ای به پلیس رسید که نشان داد عده‌ای سودجو این خانه را به یک کلینیک دندان‌پزشکی غیرمجاز تبدیل کرده‌اند و بدون نصب هیچ اسم و تابلویی، اقدامات درمانی انجام می‌دهند. پیگیری‌های بعدی راز این خانه وحشت را برملا کرد.

این افراد طبقه دوم و سوم را برای زندگی انتخاب کرده بودند و طبقه اول به کلینیک دندان‌پزشکی تبدیل شده بود. اولش خودشان همه کار‌ها را می‌کردند، اما وقتی بیمارانشان زیاد شد، دو دستیار هم استخدام کردند.

رفت‌وآمد‌های وقت و بی‌وقت

زمانی که مأموران پاسگاه هلالی با دستورات ویژه و تخصصی سرهنگ احمد نگهبان، رئیس‌پلیس مشهد، این خانه را زیر نظر گرفتند، گویا هیچ مشکلی وجود نداشت و خانه مسکونی بود. تنهاموضوعی که مأموران را مطمئن کرد که کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است، رفت‌وآمد‌های گاه‌وبیگاه افراد مختلفی بود که پس از فشردن دکمه آیفون تصویری و معرفی خود وارد خانه می‌شدند و ساعتی بعد درحالی‌که با دست صورتشان را گرفته بودند و لپ‌هایشان باد کرده بود، از خانه بیرون می‌آمدند.

نتیجه مشاهدات مأموران مؤید این موضوع بود که این ساختمان به محلی برای اقدامات دندان‌پزشکی تبدیل شده است. نماینده سازمان نظام‌پزشکی که مأموران را همراهی می‌کرد، موضوع را تأیید کرد و پرونده برای تعیین‌تکلیف در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

دستگیری دندان‌پزشکان قلابی

با هماهنگی قضایی، دستور بازرسی فوری از این خانه صادر شد. تیم رسیدگی‌کننده پرونده همراه با نماینده سازمان نظام‌پزشکی برای بازرسی محل وارد عمل شدند.

در این عملیات یک زن و یک مرد دندان‌پزشک قلابی و دو دستیارشان در حال انجام خدمات دندان‌پزشکی دستگیر شدند. بررسی‌ها نیز نشان داد که دستیاران برادر و پسرخاله دندان‌پزشک مرد هستند.

در بازرسی از محل دو یونیت کامل دندان‌پزشکی، دستگاه رادیوگرافی و همه وسایل و تجهیزات دندان‌پزشکی شامل کپسول‌های حاوی مواد ترمیم دندان، مواد اولیه ایمپلنت و مقداری دارو‌های بی‌حسی کشف شد که بیشترشان به‌صورت قاچاق تهیه شده بود و برخی اقلام تاریخ‌مصرف‌گذشته یا غیربهداشتی بودند.

لوازم چندبارمصرف

یکی از نکاتی که بر اساس نتایج کارشناسی نماینده سازمان نظام‌پزشکی به دست آمد و عمق فاجعه را نشان می‌داد، موضوع استفاده چندباره از وسایل یک‌بارمصرف برای بیماران مختلف همچون شیلنگ‌های ساکشن داخل دهان بیماران و... بود که امکان انتقال انواع بیماری‌ها با این روش وجود داشت.

از ایمپلنت تا ارتودنسی

در تحقیقات بعدی مشخص شد این دو دندان‌پزشک هیچ‌گونه مدرک تحصیلی مرتبط و مجوز رسمی از سازمان نظام‌پزشکی ندارند و با رهن کامل یک ساختمان سه‌طبقه به‌صورت غیرقانونی همه خدمات دندان‌پزشکی شامل ایمپلنت، ارتودنسی، پرکردن و گذاشتن روکش دندان و همچنین تجویز دارو‌های مرتبط برای بیماران را انجام می‌داده‌اند.

چگونگی جذب مخاطبان نیز موضوع دیگری بود که پلیس را به یافته‌های جالبی رساند. بررسی‌ها نشان داد این افراد با آگهی‌های فریبنده در فضای‌مجازی با تخفیفات باورنکردنی، بیمارانشان را از میان اتباع خارجی انتخاب کرده و آن‌ها را به مخفیگاهشان می‌کشانده‌اند. در ادامه در ساختمان فقط برای افرادی باز می‌شد که از قبل هماهنگ کرده بودند.

متهمان بهای خدماتشان را نیز معمولا نقدی یا به‌صورت کارت‌به‌کارت با حساب‌های واسطه دریافت می‌کرده‌اند و در بازرسی‌های فنی مشخص شد که مراجعان در یک ماه گذشته بیش از ۱۲۰‌میلیون تومان به کارت‌های اعلامی پول واریز کرده‌اند.

پلمب مطب زیرزمینی

به گفته فرمانده انتظامی مشهد، با حکم مقام قضایی این مطب زیرزمینی پلمب و این دو دندان‌پزشک قلابی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

سرهنگ احمد نگهبان در ادامه از شهروندان خواست برای دریافت خدمات درمانی حتما به مراکز معتبر پزشکی و دارای مجوز از وزارت بهداشت و درمان مراجعه کنند و هرگونه مورد مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->