جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند درباره رعایت حقوق کارگران خانگی که سبب دل گرمى بیشتر آنهابرای کار می‌شود| پاکیزگی یا اعمال شاقه؟ آیا زن باید برای کار در خانه حقوق بگیرد؟ بررسی دلایل تمرکز نداشتن دانش‌آموزان | چرا فرزندم حواس پرت است؟ اختلال بیش فعالی حتی در ۵۰ سالگی افزایش مهاجرت پرستاران مشهدی از فروردین ۱۴۰۳ تاکنون ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند فواید فوق‌العاده و بی نظیر روغن زرده تخم مرغ برای سلامت مو + طرز تهیه آن قطار مشهد-تهران پس از رفع نقص لوکوموتیو به حرکت خود ادامه داد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
سرخط خبرها

پویش رسانه ای " آیا می‌دانی الان فرزندت کجاست؟" ویژه پیشگیری از اعتیاد جوانان در خراسان رضوی آغاز شد

  • کد خبر: ۱۹۰۷۸۹
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
پویش رسانه ای
افتتاحیه کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد با شعار " آیا می‌دانی الان فرزندت کجاست؟" با حضور جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادهای مختلف در دفتر معاونت امنیتی انتظامی استانداری خراسان رضوی برگزار شد. در این جلسه گزارش و تشریح برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در راستای طرح یاریگران زندگی و تشریح و رونمایی کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد با موضوع کلی " آیا می‌دانی الان فرزندت کجاست؟" انجام گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: هدف عملیاتی این کارزار رسانه‌ای، حساس‌سازی و اطلاع‌رسانی به والدین درخصوص توجه و لزوم برقراری ارتباط سازنده و دوستانه با فرزندان و افزایش دانش آن‌ها درزمینه پیشگیری از اعتیاد است. جوانانی که با والدین خود احساس نزدیکی می‌کنند، کمتر از سایرین به مواد اعتیادآور روی می‌آورند.

مسعود فیروزی ادامه داد: اگر تصور می‌کنید که فرزندتان ممکن است در معرض اعتیاد به انواع مواد قرار بگیرد یا دوستان و همسالان این چنینی دارد، توصیه می‌شود حتماً با خط ملی اعتیاد ۰۹۶۲۸ تماس بگیرید و از مشاوران و راهنمایی متخصصان در این حوزه برخوردار شوید.



مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه کارزار رسانه‌ای با کمترین هزینه جمعیت وسیعی از مخاطبان را تحت پوشش برنامه قرار می‌دهد، گفت: در کارزار رسانه‌ای یک پیام واحد و مشخص که بر مبنای منابع موثق علمی طراحی شده در یک دوره زمانی معین از طریق کانال‌های اطلاع رسانی متنوع و رسانه‌های مختلف به جمعیت خاص مخابره می‌شود. کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در بازه زمانی ۲ الی ۱۵ آبان ماه با موضوع اختصاصی "آیا می‌دانی الان فرزندت کجاست؟ " با همکاری تمام ادارات و ظرفیت‌های استانی برنامه ریزی و اجرا می‌شود. مخاطب اصلی این کارزار، والدین هستند.

خانواده و والدین، ارکان اساسی پیشگیری از اعتیاد

سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی در این جلسه، گفت: خانواده و والدین، نقش مهمی در تربیت نوجوانان و مراقبت از آن‌ها در برابر رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی دارند. باید اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و ایجاد حساسیت در خانواده‌ها نسبت به سبک فرزندپروری ایجاد شود و نسبت به خطراتی که فرزندانشان را تهدید می‌کند، آگاهی پیدا کنند تا در صورت لزوم، آن را اصلاح کرده یا بهبود ببخشند.

محمد زهدی افزود: نه تنها در این کارزار رسانه‌ای، بلکه در تمام طول سال باید با به‌کارگیری ایده‌های نو، خلاقیت، بهره‌گیری از متخصصان در راستای ترویج و تقویت مهارت‌های خودمراقبتی در نوجوانان و جوانان اقدام کنیم تا فرزندانمان به این خودآگاهی برسند که در موقعیت‌های پرخطر و آسیب‌زا از خود بپرسند که "من الان کجا هستم؟"، قطعا در این حالت می‌توانند از خویش در مقابل آسیب‌های اجتماعی محافظت کنند.

وی در انتها خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌ها و مسئولان باید از ظرفیت خود به فراخور مخاطبان،‌ جامعه هدف و امکاناتی که در اختیار دارند در راستای پیشبرد اهداف این کارزار رسانه‌ای با هدف پیشگیری از اعتیاد در میان نوجوانان و جوانان اقدام کنند. در نهایت بعد از اتمام کارزار رسانه‌ای انتظار می‌رود که گزارش جامعی از اقدامات انجام گرفته دراین حوزه ارائه شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->