تسریع پروژه آزادراه حرم تا حرم به صورت مشارکتی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: برای نام‌گذاری دهه مقاومت در دی‌ماه، از روز شهادت سردار سلیمانی تا روز غزه، تلاش می‌کنیم شهردار مشهد مقدس: حمایت از جبهه مقاومت روزبه‌روز ویژه‌تر می‌شود | برگزاری نشست شهرداران و حامیان غزه در مشهد در دی‌ماه ۱۴۰۴ + فیلم اجرای پروژه‌های زودبازده در محله کارگران مشهد | مشکلات شهری رفع شده‌ای که از سوی شهروندان مطرح شده است + فیلم جابجایی بیش از ۲ میلیون نفر توسط مترو مشهد در چهار روز پایانی ماه صفر بازارها، هنوز هم گرم و جاندار بر گرداگرد حرم مطهر امام رضا (ع) حلقه زده‌اند | آن تکثر پر آب‌‎ورنگ شلوغ مقاومت «داراب‌میرزا جهانسوزی» در مقابل ارتش سرخ بلشویک | او ارتش یک‌نفره بود فراخوان مشارکت در سومین جشنواره ملی «خانواده ورزش» در مشهد گلایه شهروندان از متروکه شدن کتابخانه بهمن که روزگاری قلب فرهنگی محله الهیه مشهد بود میزبانی همه هتل‌های خراسان رضوی از زائران دهه آخر ماه صفر ۱۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای ساخت تصفیه خانه در مشهد تعهد شورای‌ ششم برای کاهش فاصله‌های اجتماعی در مشهد و گسترش فرهنگ همیاری رئیس و نایب‌رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد انتخاب شدند مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی: بیش از ۳۵ هزار منبع آبی در استان داریم | کشف ۶۲۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان حسامی: اولویت اول همه ما کار مردم و شهر امام‌رضا(ع) است درخواست رئیس شورای اسلامی شهر مشهد از دولت برای تحقق مطالبات قانونی شهرداری  توضیحات رئیس شورای اسلامی شهر مشهد درخصوص تشکیل‌نشدن جلسه علنی شورا (۴ شهریور ۱۴۰۴) + فیلم درباره خانه تاریخی «اکبرزاده» در مشهد که زنگ خطر نابودی آن به صدا درآمده است | سردر فرو ریخته تاریخ کاهش ورود زائران دهه آخر ماه صفر به مشهد با اتوبوس (۴ شهریور ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد: با پروژه‌محورشدن دستگاه‌های اجرایی، از نحوه ارائه خدمات غفلت شده است

  • کد خبر: ۱۹۳۲۹۰
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد: با پروژه‌محورشدن دستگاه‌های اجرایی، از نحوه ارائه خدمات غفلت شده است
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: اکثر دستگاه‌های اجرایی پروژه‌محور شده و از فرایند ارائه خدمات غفلت می‌شود. گاهی این فرایندها به‌روزرسانی نشده و باعث نارضایتی مردم شده است.
نگار مقدسی
خبرنگار نگار مقدسی

به گزارش شهرآرانیوز، جمال‌حسن بارانی امروز، ۱۷ آبان‌ماه، در رویداد تحول بر مدار آینده و آیین رونمایی از اولین سامانه مدیریت کیفیت در شهرداری‌های کشور که در کارخانه نوآوری برگزار شد، اظهار کرد: در نظام اداری ایران بخش اعظمی از ارائه خدمات به مردم و شهروندان برعهده نهاد‌های عمومی قرار داده شده که وظایف و سازوکار‌های خدماتی آن‌ها نسبت به قبل گسترده‌تر شده است. با تمرکز بر دستگاه‌های عمومی بخش اعظمی از نارضایتی شهروندان از خدمات را می‌توان کاهش داد.

وی بیان کرد: سوگیری‌ها در برنامه‌های توسعه‌ای در خصوص انتقال ماموریت‌های دولت به دستگاه‌های عمومی مانند شهرداری‌ها بیشتر می‌شود. در برنامه هفتم تغییراتی اتفاق افتاده که نشان می‌دهد روز به روز باید به اهمیت دستگاه‌های خدمات‌رسان عمومی در ایران توجه و راهکار‌ها و روش‌هایی را ایجاد کرد تا مردم تمایز را حس کنند. روز ملی کیفیت بهانه خوبی است که دانش خود را به‌روز و دستاورد‌هایی را مرور کنیم.

بارانی با بیان اینکه دو بال خدمت‌رسانی را در کشور تضمین می‌کند، عنوان کرد: زمانی که دولت‌ها روی کار می‌آیند و می‌خواهند دستاوردی ارائه کنند از دو مسیر اقدام کرده تا زمینه پیشرفت کشور را فراهم کنند؛ یک مسیر پروژه‌ها هستند که موفقیت و شکست آن‌ها ملاک داوری است. مورد دیگری که غفلت می‌شود، اما اهمیت دارد فرایند‌ ارائه خدمات هستند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهدمقدس افزود: بخش اعظمی از دغدغه‌های شهروندان نحوه ارائه خدمات است.اکثر دستگاه‌های اجرایی پروژه‌محور شده و از فرایند ارائه خدمات غفلت می‌شود. گاهی این فرایندها به‌روزرسانی نشده و باعث نارضایتی مردم شده است. انبوهی از خدمات بهداشت و درمان در مشهد وجود دارد و وضعیت مناسبی در این زمینه داریم، اما از دریافت خدمات ناراضی هستیم.

وی ادامه داد: گاهی تمرکز بر فرایند‌های ارائه خدمات اتفاق نیفتاده و تنها تمرکز بر توسعه زیرساخت بوده است. باید به صورت جدی به تمرکز بر فرایند‌ها و سیستم‌های مبتنی بر فرایند‌ها توجه شود. در کشور ما زیرساخت‌های بسیار زیادی وجود دارد که گاهی از استاندار‌دهای اروپایی جلوتر بوده، اما مردم رضایت ندارند؛ زیرا به اندازه نیاز از زیرساخت‌ها استفاده نمی‌کنیم. راه برون‌رفت از این وضعیت تمرکز بر فرایند‌هاست.

بارانی خاطرنشان کرد: در شهرداری چند سالی است سیستم‌های مدیریت کیفیت راه‌اندازی و به‌روزرسانی شده و اتفاقات خوبی در شهرداری می‌افتد، اما به دلیل اینکه پروژه‌ای شده باز هم آفت‌های آن باقی است. راهکار رفع این نقایص هوشمندسازی است. راه‌اندازی سامانه QMS که تغییر اساسی در شهرداری مشهد و سایر شهرداری‌هاست می‌تواند مشکل بال دوم را حل و نقایص را رفع و رجوع کند. بزرگ‌ترین افتخار ما سرمایه انسانی در مشهد است که اگر کمک نکنید این سامانه نیز نمی‌تواند به نتیجه برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->