ویدئو | بابک شهبازی چه اطلاعاتی را به موساد فروخته بود؟ + تصاویری از اعترافات و لحظه دستگیری مصلی و المان شهدای مدافع حرم بوستان خورشید و ۱۵ پروژه عمرانی در منطقه ۹ مشهد فردا (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) افتتاح می‌شود شهردار مشهد مقدس: جهاد تبیین و امیدآفرینی یکی از وظایف اصلی خبرنگاران است سکونت ۲۰ میلیون نفر در بافت‌های ناکارآمد | تعریف ۱۸‌ همت پروژه توسط دفاتر تسهیلگری سخنگوی وزارت خارجه: ایران و اروپا امروز به صورت تلفنی رایزنی می‌کنند استاندار خراسان رضوی: کنگره بزرگداشت ۱۸ هزار شهید استان فرصتی مهم برای همگرایی است بوستان جدید در مشهد با امکانات ویژه | پارک بانوان بوستان کرامت در دست احداث کریمدادی: پروژه بوستان کرامت با مشکل تأمین منابع مالی مواجه است وضعیت ناسالم هوای مشهد تا عصر امروز (چهارشنبه، ۲۶ شهریور ۱۴۰۴) برای گروه‌های حساس شهردار مشهدمقدس از تلاش برای تکمیل بوستان کرامت تا پایان سال جاری خبرداد (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) آغاز فعالیت دبیرخانه نشان مشهدالرضا (ع) قالیباف: پیشرفت کشور در گرو فرصت دادن به نخبگان است + فیلم گروسی با یک مقام آلمانی درباره ایران گفت‌وگو کرد تسریع در ابلاغ آرای ماده ۱۰۰ در مشهد؛ تضمینی برای حقوق مالکین خودکفایی در ساخت تجهیزات مکانیکی پالایشگاه گاز در مشهد «مشهد مهربان»؛ هم‌افزایی شهروندان و نهاد‌ها برای بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل اجاره ملک در مشهد ثابت ماند | مبلغ اجاره‌ها مشابه با سال قبل پویش «مشهد مهربان»، گامی مهم برای بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل مشهدی به چرخه آموزش جزئیات برگزاری بیست‌وچهارمین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا (فروش پاییزه) مشهد کیفیت هوای شهر مشهد در وضعیت «قابل‌قبول» است (۲۵ شهریور ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد: با پروژه‌محورشدن دستگاه‌های اجرایی، از نحوه ارائه خدمات غفلت شده است

  • کد خبر: ۱۹۳۲۹۰
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد: با پروژه‌محورشدن دستگاه‌های اجرایی، از نحوه ارائه خدمات غفلت شده است
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: اکثر دستگاه‌های اجرایی پروژه‌محور شده و از فرایند ارائه خدمات غفلت می‌شود. گاهی این فرایندها به‌روزرسانی نشده و باعث نارضایتی مردم شده است.
نگار مقدسی
خبرنگار نگار مقدسی

به گزارش شهرآرانیوز، جمال‌حسن بارانی امروز، ۱۷ آبان‌ماه، در رویداد تحول بر مدار آینده و آیین رونمایی از اولین سامانه مدیریت کیفیت در شهرداری‌های کشور که در کارخانه نوآوری برگزار شد، اظهار کرد: در نظام اداری ایران بخش اعظمی از ارائه خدمات به مردم و شهروندان برعهده نهاد‌های عمومی قرار داده شده که وظایف و سازوکار‌های خدماتی آن‌ها نسبت به قبل گسترده‌تر شده است. با تمرکز بر دستگاه‌های عمومی بخش اعظمی از نارضایتی شهروندان از خدمات را می‌توان کاهش داد.

وی بیان کرد: سوگیری‌ها در برنامه‌های توسعه‌ای در خصوص انتقال ماموریت‌های دولت به دستگاه‌های عمومی مانند شهرداری‌ها بیشتر می‌شود. در برنامه هفتم تغییراتی اتفاق افتاده که نشان می‌دهد روز به روز باید به اهمیت دستگاه‌های خدمات‌رسان عمومی در ایران توجه و راهکار‌ها و روش‌هایی را ایجاد کرد تا مردم تمایز را حس کنند. روز ملی کیفیت بهانه خوبی است که دانش خود را به‌روز و دستاورد‌هایی را مرور کنیم.

بارانی با بیان اینکه دو بال خدمت‌رسانی را در کشور تضمین می‌کند، عنوان کرد: زمانی که دولت‌ها روی کار می‌آیند و می‌خواهند دستاوردی ارائه کنند از دو مسیر اقدام کرده تا زمینه پیشرفت کشور را فراهم کنند؛ یک مسیر پروژه‌ها هستند که موفقیت و شکست آن‌ها ملاک داوری است. مورد دیگری که غفلت می‌شود، اما اهمیت دارد فرایند‌ ارائه خدمات هستند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهدمقدس افزود: بخش اعظمی از دغدغه‌های شهروندان نحوه ارائه خدمات است.اکثر دستگاه‌های اجرایی پروژه‌محور شده و از فرایند ارائه خدمات غفلت می‌شود. گاهی این فرایندها به‌روزرسانی نشده و باعث نارضایتی مردم شده است. انبوهی از خدمات بهداشت و درمان در مشهد وجود دارد و وضعیت مناسبی در این زمینه داریم، اما از دریافت خدمات ناراضی هستیم.

وی ادامه داد: گاهی تمرکز بر فرایند‌های ارائه خدمات اتفاق نیفتاده و تنها تمرکز بر توسعه زیرساخت بوده است. باید به صورت جدی به تمرکز بر فرایند‌ها و سیستم‌های مبتنی بر فرایند‌ها توجه شود. در کشور ما زیرساخت‌های بسیار زیادی وجود دارد که گاهی از استاندار‌دهای اروپایی جلوتر بوده، اما مردم رضایت ندارند؛ زیرا به اندازه نیاز از زیرساخت‌ها استفاده نمی‌کنیم. راه برون‌رفت از این وضعیت تمرکز بر فرایند‌هاست.

بارانی خاطرنشان کرد: در شهرداری چند سالی است سیستم‌های مدیریت کیفیت راه‌اندازی و به‌روزرسانی شده و اتفاقات خوبی در شهرداری می‌افتد، اما به دلیل اینکه پروژه‌ای شده باز هم آفت‌های آن باقی است. راهکار رفع این نقایص هوشمندسازی است. راه‌اندازی سامانه QMS که تغییر اساسی در شهرداری مشهد و سایر شهرداری‌هاست می‌تواند مشکل بال دوم را حل و نقایص را رفع و رجوع کند. بزرگ‌ترین افتخار ما سرمایه انسانی در مشهد است که اگر کمک نکنید این سامانه نیز نمی‌تواند به نتیجه برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->