خبرنگار نیویورک تایمز خطاب به مجری صداوسیما: انشالا نجف ببینمت ویدئو | شهروندان مشهدی، دست‌اندرکاران صندوق‌های اخذ رأی ویدئو | توصیه‌های على‌اکبر صالحى به آن‌هایی که هنوز تصمیمى براى رأى‌دادن نگرفته‌اند عذرخواهی وزیر کشور از ایرانیان خارج‌ازکشور که امکان شرکت در انتخابات را نداشته‌اند انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ تا چه ساعتی تمدید شد؟ تاکنون در خراسان‌رضوی، ٨۵ درصد افراد با کارت‌ملی و ١۵ درصد با شناسنامه رأی دادند ماجرای جمع‌آوری سازه تبلیغاتی یکی از نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در مشهد چه بود؟ اطلاعیه شماره ۲۱ و ۲۲ ستاد انتخابات کشور (۸ تیر ۱۴۰۳) رئیس کمیته آموزش ستاد انتخابات خراسان‌رضوی: شبیه‌سازی فرایند انتخابات چند روز قبل از آغاز رأی‌گیری، در مشهد انجام شد + فیلم پلیس فتا تهران خبر داد: احضار ۴ نفر به‌دلیل دست‌کاری در نظرسنجی‌های انتخاباتی بیشترین تخلفات انتخاباتی در مشهد تاکنون شامل چه مواردی بوده است؟ گزارش المیادین از برگزاری انتخابات در ایران ۴۰ روز پس از شهادت رئیس‌جمهور کاندیدا‌ها کجا رأی دادند و پس از آن چه کردند؟ + عکس اطلاعیه شماره ۲۰ ستاد انتخابات کشور (۸ تیر ۱۴۰۳) فرماندار مشهد: مشارکت مردم در انتخابات نسبت به گذشته ٢٠ درصد افزایش یافته است در تمامی شعب اخذ رأی مشهد، امنیت کامل برقرار است ویدئو | نحوه درخواست شعبه سیار در سراسر کشور مدیرکل ثبت‌احوال خراسان‌رضوی: هیچ فرد واجد شرایط اخذ رأی نباید از شعبه برگردد استقرار صندوق اخذ رأی در ایستگاه مترو شریعتی مشهد
سرخط خبرها

ادعای سی‌ان‌ان درباره توافق آزادی گروگان‌ها در غزه

  • کد خبر: ۱۹۵۸۸۸
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲
ادعای سی‌ان‌ان درباره توافق آزادی گروگان‌ها در غزه
شبکه خبری سی ان ان آمریکا اعلام کرد: توافق میان حماس و اسرائیل برای آزادی گروگان‌ها (اسرا) ممکن است امروز انجام شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سی ان ان به نقل از منابع آگاه روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد: قطر احتمالا امروز توافقی را برای آزادی اسرای در اختیار حماس در ازای توقف درگیری ها اعلام خواهد کرد.

یک مقام ارشد آمریکایی به سی ان ان گفت: « این توافق خیلی نزدیک است.»

انتظار می رود این توافق شامل ۵۰ زن و کودک اسیر حماس، در ازای توقف (وقفه) ۴ تا ۵ روزه در جنگ و آزادی سه اسیر فلسطینی به ازای هر اسیر اسرائیلی باشد.

یک منبع گفت که در طول این توقف درگیری ها اسرائیل پرواز پهپادهای جاسوسی بر فراز شمال غزه را حداقل به مدت شش ساعت در روز متوقف خواهد کرد - کاری که اسرائیل قبلاً تمایلی به انجام آن نداشت و ادعا می کرد این اقدام به معنای از دست دادن مسیر تحرکات نیروهای حماس است.

اسماعیل هنیه، رهبر حماس، در بیانیه‌ای پیشتر گفته بود که «توافق آتش‌بس موقت» با اسرائیل نزدیک است.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبری شورای امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت: مذاکرات برای آزادی گروگان ها از غزه به پایان خود نزدیک می شود. معتقدیم به توافق برای آزادی گروگان‌ها از غزه نزدیک شده ایم.

این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا افزود: تمام تلاش خود را برای مذاکره درباره گروگان‌ها و اجرای هر توافقی در صورتی که همه طرف ها به تعهدات خود عمل کنند، انجام می دهیم. ما هنوز تا رسیدن به توافق در مورد تبادل زندانیان فاصله داریم، اما با جدیت در این مسیر کار می کنیم.

وی با بیان اینکه  اولویت ما آزادی هر چه سریعتر کودکان، زنان و کسانی است که تابعیت آمریکا را دارند، ادعا کرد واشنگتن کنترلی بر مدت زمان جنگ در غزه ندارد و این موضوع بر عهده طرف اسرائیلی است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در حاشیه مراسم روز شکرگزاری در کاخ سفید در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا به توافق برای آزادی گروگانها نزدیک هستیم؟ گفت: معتقدم به این توافق نزدیک هستیم.

خبرنگاری در حاشیه مراسم روز شکرگزاری در کاخ سفید از جو بایدن که مسن ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا بوده و امروز ۲۰ نوامبر روز تولد اوست و ۸۱ ساله شده است، پرسید: آقای رئیس‌جمهور، آیا به توافق آزادی گروگان‌ها نزدیک هستیم؟

بایدن پاسخ داد: معتقدیم به این توافق نزدیک هستیم اما آمادگی گفتگو با شما را در این زمینه ندارم.خبرنگار دوباره پرسید: چنین اعتقادی دارید؟ بایدن با صدای بلند پاسخ داد: بله.

روزنامه واشنگتن پست ۲۸ آبان ماه اعلام کرد که اسرائیل، آمریکا و حماس به توافق آزمایشی دست یافته‌اند که بر اساس آن، در ازای وقفه‌ای پنج روزه در درگیری‌ها،ده‌ها تن از اسرایی که در غزه هستند، آزاد می‌شوند.

این روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه نوشت که این توافق در ۶ صفحه تنظیم شده است و طبق آن همه طرف‌ها، عملیات رزمی را دست کم به مدت پنج روز متوقف کرده و «ابتدا ۵۰ یا تعداد بیشتری از اسرا در گروه‌های کوچک و هر ۲۴ ساعت یکبار آزاد می‌شوند.» اما هنوز مشخص نیست که دقیقا چه تعداد از ۲۳۹ اسیری که در غزه هستند، آزاد می‌شوند.

این گزارش افزود که همچنین قرار است میزان بیشتری از کمک‌های بشردوستانه اجازه ورود به غزه را پیدا کنند.

به نوشته واشنگتن پست به نقل از دیپلمات‌های عرب و غیرعرب، چارچوب این توافق پس از چند هفته گفت‌وگو میان اسرائیل، آمریکا و حماس در دوحه پایتخت قطر مشخص شد. به گفته آنها، این گفت‌وگوها به طور غیرمستقیم و با میانجیگری قطر انجام شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->