به گزارش شهرآرانیوز، شهریار آل شیخ معاون برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد گفت: بر اساس برنامهریزی انجام شده فروردین ماه سال آینده مناطق ۱۰، ۱۱، ۹ و یک مشهد الکترونیکی میشود.
شهریار آلشیخ در گفتگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بحران شیوع ویروس کرونا در کشور نشان داد که میتوانستیم در بعضی بخشها با سرعت بالاتری عمل کنیم که در این شرایط ضرورت آن بیشتر احساس میشود چرا که خدمات الکترونیکی میتوانست رفت و آمدها و تماس افراد با یکدیگر را به حداقل برساند.
وی تصریح کرد: هم اکنون در مناطق هشت و ۱۲ تمامی خدمات به صورت غیرحضوری ارائه میشود که رضایت شهروندان و کارکنان شهرداری را به همراه داشته است.
معاون برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد با بیان اینکه تلاش برای تسریع در فرایندهای آموزشی و اجرایی الکترونیکی شدن سایر مناطق در حال انجام است، افزود: در این راستا ستاد ویژه تشکیل شده تا با تغییر ساز و کار، نحوه اجرا و ساختاربندی شهر الکترونیک، چند منطقه دیگر شهرداری مشهد را نیز با سرعت بیشتری الکترونیکی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامهریزی انجام شده گام بعدی الکترونیکی شدن برای مناطق ۱۰، ۱۱، ۹ و یک است که در فروردین ماه سال آینده عملیاتی خواهد شد.
آلشیخ با اشاره به نظام پرداختها، اظهار کرد: اپلیکیشن «شهر من» یک قابلیت فوقالعاده برای کاهش مراجعات شهروندان است که به لحاظ فنی کامل شده، اما هنوز آنگونه که باید در زمینه تبلیغات و اطلاع رسانی آن اقدامات اساسی صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: در حال حاضر اولویت اطلاع رسانی بر اساس شرایط به وجود آمده مبتنی بر شرایط بحرانی مقابله با ویروس کرونا است و به همین دلیل اطلاع رسانی ویژه برای اپلیکیشن شهر من محدود شده است.
معاون برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد با بیان اینکه شهروندان از طریق نرمافزارهای موبایلی شهری و سامانه میز خدمت میتوانند از سامانههای شهرداری خدمات مورد نظر را به صورت غیرحضوری دریافت کنند و زمینه انتقال وجه و پرداخت آن نیز در بستر اپلیکیشن شهر من فراهم شده است، گفت: در ناوگان حمل و نقل عمومی نیز امکان پرداخت الکترونیکی و انجام شارژ فراهم شده و شهروندان به راحتی میتوانند از این خدمات استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: تا یکسال آینده ۴۶ سرویس جدید به قابلیتهای اپلیکیشن «شهر من» اضافه خواهد شد که توسعه آن مزایای بسیاری را به همراه خواهد داشت.
آلشیخ گفت: با استفاده از این اپلیکیشن شهروندان میتوانند از یک درگاه واحد و بدون نیاز به مراجعه حضوری یا استفاده از نرم افزارها، اپلیکیشنها و وب سایتهای مختلف خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
وی با بیان اینکه امسال در هفته درختکاری برای جلوگیری از مراجعه حضوری شهروندان برای دریافت نهال رایگان، ثبت نام طریق اپلیکیشن «شهر من» انجام میشود و شهروندان نهال درخواستی خود را در منزل تحویل میگیرند، افزود: کاربران برای ثبت درخواست نهال در اپلیکیشن شهر من باید وارد سرویس مربوطه شده و با پر کردن مشخصات درخواستی اقدام به ثبت نام کنند، البته در این سرویس امکان مشاهده زمان و مکانهای توزیع نهال برای شهروندان فراهم شده است.