جزئیات حراج گسترده سکه در مرکز مبادله از فردا (یکشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۳) پیش بینی قیمت طلا و سکه (یکشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۳) بهره‌برداری از ۳۶ کلان‌پروژه برق‌رسانی شهری و روستایی هم‌زمان با دهه فجر در خراسان رضوی (۲۰ بهمن ۱۴۰۳) بخشودگی جرائم کشاورزان خسارت‌دیده خراسان رضوی تا پایان سال ۱۴۰۲ ارتباط بیمه بیکاری با حق بیمه ناقص چیست؟ فاصله هزار تومانی دلار تهران تا ۹۰ هزارتومانی‌شدن | سکه از ۷۴ میلیون تومان هم عبور کرد (۲۰ بهمن ۱۴۰۳) نرخ دام کشتار افزایشی شد | قیمت امروز مرغ، تخم مرغ، گوشت (۲۰ بهمن ۱۴۰۳) جایگاه‌های مخصوص عرضه بنزین سوپر وارداتی به زودی اعلام می‌شود اقساط وام ۲ میلیاردی خرید مسکن اعلام شد؛ اقساط ماهانه ۳۸.۶ میلیون تومانی اعلام نرخ طلا در مشهد (۲۰ بهمن ۱۴۰۳) | حباب سکه چقدر است؟ توزیع گوشت گرم گوساله تنظیم‌بازار در مشهد آغاز شد (۲۰ بهمن ۱۴۰۳) تداوم رشد نرخ خودرو‌های خارجی (۲۰ بهمن ۱۴۰۳) | افزایش ۱۲ تا ۹۰ میلیونی قیمت‌ها رونمایی از کارت رفاهی با سقف اعتبار فردی ۳۰۰ میلیون تومان (۲۰ بهمن ۱۴۰۳) + جزئیات درخواست مجلس برای ساماندهی نیرو‌های نهضتی و پیش‌دبستانی تا نیمه اول ۱۴۰۴ پرداخت ۳ میلیون تومان عیدی به کارمندان منطقی نیست! | ۱۵ کالای اساسی به کارگران و ۵ دهک پایین جامعه پرداخت می‌شود رشد عجیب قیمت خودرو‌های داخلی (۲۰ بهمن ۱۴۰۳) | سورن ۲۷ میلیون گران شد قیمت برنج ایرانی قد کشید + علت (۲۰ بهمن ۱۴۰۳) ورود دلار به کانال ۸۸ هزار تومان (۲۰ بهمن ۱۴۰۳) | طلا ۶ میلیونی و سکه ۷۰ میلیونی شد ثبت ۸ هزار و ۲۰۰ مأموریت اورژانس اجتماعی ۱۲۳ در خراسان رضوی | بیشترین تماس‌ها در حوزه کودک‌آزاری و خودکشی ثبت می‌شود + فیلم آخرین وضعیت پرواز‌های فرودگاه مشهد با توجه به شرایط جوی امروز (۲۰ بهمن ۱۴۰۳) آغاز حراج سکه‌های ۱۴۰۳ از ساعت ۱۲ امروز (۲۰ بهمن ۱۴۰۳) قیمت طلای جهانی امروز (۲۰ بهمن ۱۴۰۳) برای ششمین هفته متوالی صعودی ماند نرخنامه پایان سال ۱۴۰۳ قالیشویی‌های مشهد اعلام شد | قیمت‌ها نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است عیدی کارمندان و بازنشستگان دولت ابلاغ شد (۲۰ بهمن ۱۴۰۳) +زمان پرداخت  قیمت امروز میوه و صیفی جات (۲۰ بهمن ۱۴۰۳) | افزایش قیمت ۵ قلم میوه در مشهد کشف ۱۳ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در ۱۰ماهه نخست ۱۴۰۳ زمان واریز یارانه بهمن‌ماه ۱۴۰۳ تغییر کرد؟ + مبلغ دقیق بازار مبادله ارز، سکه و طلا فردا (شنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۳) فعال است
سرخط خبرها

دهک‌بندی مردم عادلانه می‌شود؟

  • کد خبر: ۱۹۷۸۹۸
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹
دهک‌بندی مردم عادلانه می‌شود؟
مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی دریافت اطلاعات تکمیلی مردم نظیر داده‌های ثبتی ملک را موجب دهک بندی عادلانه‌تر و ارائه خدماتی مطلوب دانست.

به گزارش شهرآرانیوز، زهرا قیومی با اشاره به این که بانک اطلاعات رفاه ایرانیان هر ۶ ماه یک بار به‌روز می‌شود، گفت: در بررسی داده‌ها از دیگر بانک‌های اطلاعاتی نیز استفاده می‌شود؛ یکی از اطلاعات در حوزه املاک است این در حالیست که داده‌های مربوط به اسناد دقیق نبوده و یا مبتنی بر اطلاعات مورد نیاز بانک رفاه ایرانیان نیست.

وی با بیان اینکه در دهک بندی‌ها با شاخص‌های اقتصادی مردم روبه‌رو هستیم ادامه داد: برخی داده‌ها کامل نیست، اما نیازمند به‌روز رسانی داده‌ها و استانداردسازی آن‌ها هستیم تا دهک بندی به درستی اجرایی شود تا افراد ذی نفع نیز در دهک‌های مورد نیاز خود قرار گیرند. تعدادی از شاخص‌های مورد بررسی بانک اطلاعاتی کاملی دارند حال آنکه در برخی داده‌ها نواقصی داریم که نیاز است تکمیل شوند.

قیومی ادامه داد: بانک اطلاعات رفاه در اختیار حاکمیت بوده و محرمانگی آن حفظ می‌شود و قبلا نیز این اتفاق افتاده و صرفا برای حوزه رفاه مردم مورد تدبیر قرار می‌گیرد؛ البته طبیعی است که کمک می‌کند تا نیازمندان را بشناسیم و در سیاست گذاری حمایتی، برخورد به هدف دقیق‌تر صورت گیرد.

مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمند سازی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به اینکه چگونه باید ملاکان گمنام را در کنار زحمت کشانی قرار داد که با عرق جبین توانایی کسب مال یا منزلی را پیدا کرده‌اند، گفت: استاندارد سازی جمع آوری داده صورت گرفته و تا حدودی توانسته‌اند اقدامات خوبی انجام دهند و برخی داده‌ها نیز از دستگاه ذی ربط در اختیار نیست. این نکته نیز درست است، چون برخی داده‌ها ثبتی و برخی دیگر غیر ثبتی است و برای همه این‌ها استاندارد سازی صورت می‌گیرد تا کمترین تبعیض اتفاق افتد.

قیومی خاطرنشان کرد: اطلاعات در قالب یک سرویس قرار می‌گیرد و به کمک حوزه‌های دیگر نظیر بیمه‌ای می‌آید و سازمان ذی ربط نیز شاید نیاز داشته باشد یکسری اطلاعات تکمیلی بگیرد و اگر داده‌ها به سرعت برسد تا پایان سال به وضع مطلوبی می‌رسیم که شاید عالی نباشد، ولی قابلیت دارد که مردم از نوع دهک بندی راضی باشند.

وی در برنامه‌ای رادیویی اضافه کرد: آگاه سازی و اقناع مردم مهمترین قدم برای سیاست گذاری حمایتی و ارائه خدمت مطلوب است و اگر دستگاه‌های ذی ربط همراه هم بوده و مردم اطلاعات ثبتی خود را بیشتر کنند، به نتیجه مطلوب‌تر خواهیم رسید.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->