خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم
سرخط خبرها

احداث ۵ یادمان شهدا در دستورکار مدیریت شهری مشهد قرار گرفته است

  • کد خبر: ۲۰۴۶۲۰
  • ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
احداث ۵ یادمان شهدا در دستورکار مدیریت شهری مشهد قرار گرفته است
طرح ساخت چهار یادمان شهدای‌گمنام در بوستان‌های کوهسنگی، ملت، ارم و اردیبهشت نهایی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی مسافری، رئیس اداره هنری و تبلیغات سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: طراحی و اجرای چهار یادمان شهدای‌گمنام و یک شهید مدافع حرم که نزدیک به دو دهه در بوستان‌های شهر و مراکز عمومی دفن شده‌اند، در دستورکار مدیریت شهری قرار دارد.

علی مسافری در همین‌باره بیان کرد: مشهد از گذشته تا امروز میزبان شهدای دوران دفاع مقدس بوده است که این موضوع برای این شهر بسیار دارای اهمیت است و پیکر مطهر بعضی از این شهدای گمنام نزدیک به دو دهه در بوستان‌ها و مراکز عمومی شهر دفن شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بعضی از مقبره‌های شهدای گمنام دفاع‌مقدس از نظر یادبود و نشانه هنوز تعیین‌تکلیف نشده‌اند ادامه داد: دوره ششم مدیریت شهری با جدیت این موضوع را در دستورکار قرار داده و طرح‌های بسیاری برای یادبود شهدا ارائه شده است که بعد از جمع‌بندی پروژه‌ها و تأیید نهایی طرح‌های مدنظر وارد مرحله عملیاتی و اجرا خواهد شد.

۴ یادمان شهدای‌گمنام در دست ساخت

مسافری همچنین توضیح داد: با همین محوریت طرح‌های مدنظر برای چهار یادمان شهدای‌گمنام در بوستان‌های کوهسنگی، ملت، ارم و اردیبهشت ارائه شده است. این طرح‌ها در کارگروه‌های مختلف بررسی و وارد فاز استعلام و مناقصات شده است. همچنین یک طرح برای یادمان شهید مدافع حرم بوستان خورشید در مرحله اجرا و زیرنظر مشاور قرار دارد که به‌زودی به پایان می‌رسد.

رئیس اداره هنری و تبلیغات سازمان فرهنگی‌اجتماعی شهرداری مشهد درباره مرکز فرهنگی و معراج شهدا نیز گفت: این مکان یکی از مراکز هویتی دوران دفاع‌مقدس در مشهد است که برای این مجموعه طرح‌های مختلفی ارائه شد و پس از تأیید نهایی، طرح مدنظر به مرحله اجرا رسیده است.

بازپیرایی مزار شهدا در بوستان ۱۰ دی

وی همچنین تصریح کرد: با پیگیری‌های شهرداری منطقه ۱۰، مناقصه بازپیرایی مزار شهدا در بوستان ۱۰ دی در دستورکار مدیریت شهری قرار گرفت و طرح پیشنهادی وارد مرحله اجرا شد.

مسافری با اشاره به اهمیت المان‌ها و یادمان شهدای گمنام در بوستان‌ها و مراکز عمومی شهر مشهد بیان کرد: این اقدام در هویت‌بخشی مزار شهدا و فضای معنوی شهر مؤثر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->